تاریخ انتشار: 1395/11/26 16:04
کد خبر: 229229

فریبا: رأی کمیته انضباطی بی‌رحمانه بود

مدیرفنی تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که رأی کمیته انضباطی در قبال مهدی رحمتی بی‌رحمانه بوده است.
فریبا: رأی کمیته انضباطی بی‌رحمانه بود

بهتاش فریبا درباره برتری ۳ بر ۲ استقلال مقابل پرسپولیس، اتفاقات بازی، دلایل موفقیت استقلال در دیدارهای اخیر و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* استقلال بازی مهم فصل خود یعنی دربی را برد تا ادامه مسابقات برای این تیم راحت‌تر پیش برود. نظرتان در مورد دربی ۸۴ چیست؟

برای اینکه به آسیا بازگردیم، مهم‌ترین بازی ما برابر السد قطر بود. در مسابقات داخلی هم طبیعتاً دربی مهم‌ترین بازی بود. ما هفته خیلی خوبی را گذراندیم، هفته‌ای که نشاط را در بین مردم دیدیم. این نشاط علاوه بر سطح تهران و فضای مجازی در شهرستان‌های سراسر کشور هم ملموس بود. در برنامه نود گوشه‌ای از خوشحالی مردم را دیدیم که چطور با خودروهای خود به خیابان‌ها آمده و به خوشحالی پرداختند. بعد بازی با السد قطر و دربی مردم زیادی به شادی پرداختند که واقعاً باعث خوشحالی من شد. اینکه مردم در  شرایطی سخت که برای امرار معاش خود دچار مشکل شدند، این‌طور شادی می‌کنند، نشان‌دهنده اهمیت کار بازیکنان و مربیان ماست.

* تصور می‌کردید در دربی با بازیکنانی چون امید نورافکن، میلاد زکی‌پور، بهنام برزای و فرشید اسماعیلی برنده شوید؟

ببینید، ۵۰ سال است دربی‌ها را می‌بریم، می‌بازیم و مساوی می‌کنیم. به گل‌های خورده و زده هم عادت کرده‌ایم. همان‌طور که گفتم دیدن شادی مردم برای ما خیلی ارزش داشت. بازیکنان دنبال برد بودند و به این هدف هم رسیدند. زمانی که بازی به سود ما در جریان بود، تعویض رامین رضاییان به ما کمک کرد. تعویض رضاییان باعث شد فشار از سمت چپ ما برداشته شود و راحت‌تر بتوانیم کار کنیم.

* برای استقلال چه اتفاقی افتاد که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده است؟

اگر از اول فصل بازی‌های ما را آنالیز کرده باشید، متوجه می‌شوید که عملکرد بازیکنان بد نبوده است. در بازی با صنعت نفت آبادان که در تهران شکست خوردیم، بازیکنان چندین موقعیت را از دست دادند. هفته بعد هم مقابل استقلال خوزستان این اتفاق تکرار شد. در دیدار خانگی مقابل ماشین‌سازی که با تساوی یک - یک به پایان رسید، فکر می‌کنم حداقل پنج شش موقعیت تک به تک را از دست دادیم. فرقی که استقلال کرده، این است که توپ‌های‌مان گل می‌شود. موقعیت‌سازی‌های ما خوب بوده و خوب هم گل می‌زنیم. در چهار هفته اخیر در هر بازی سه گل زده‌ایم و چند گل هم نزده‌ایم. بیشترین مسئله در پیروزی‌های اخیر، یکدلی و همرنگی است. در تیم ما مهم نیست که چه کسی بازی می‌کند و چه کسی بازی نمی‌کند. از طرفی، بازی گرفتن از جوانان توسط علیرضا منصوریان هم باعث ایجاد انگیزه زیادی بین بازیکنان شده است.

* صحت دارد که امید نورافکن برای رسیدن به محل تمرین مسیرطولانی را طی می‌کند؟

خانه نورافکن رباط کریم است و به سختی به محل تمرین می‌رسد. با وجود این شرایط، تاکنون نشده که نورافکن دیر به محل تمرین برسد. نورافکن با اینکه چند کورس سوار ماشین می‌شود، اما به دلیل علاقه‌مندی‌اش به یادگیری تاکنون پنج دقیقه هم دیر نکرده است. او بازیکن منضبطی است و خطی را برای زندگی‌اش مشخص کرده است. او ساعت ۱۰:۳۰ شب می‌خوابد. شک نکنید او بازیکن بزرگی خواهد شد.

* قبول دارید نکته مثبت استقلال استفاده از بازیکنان جوان است؟

ما استارت جوان‌گرایی را از بازی با سپاهان زدیم. از ما ایراد می‌گرفتند که چرا استقلال ترکیبش را تغییر می‌دهد. این مسئله برای ما دو دلیل داشت. نخست اینکه وقتی بازیکنان مصدوم می‌شدند، مربی مجبور به تغییرات می‌شد. از طرفی، اگر تغییرات را نمی‌دادیم، بازیکنان جوان به راحتی در دربی بازی نمی‌کردند. اگر بازیکنی را بازی نداده و به یک‌باره در دربی از او استفاده می‌کردیم، نمی‌توانست راحت بازی کند. خیلی از تیم‌‌ها با ۱۳، ۱۴ بازیکن کار می‌کنند و اگر به لیگ قهرمانان آسیا بروند، مشکلاتی برای‌شان پیش می‌آید.

 * به دلیل اتفاقات آخر بازی، کمیته انضباطی رأی به محرومیت چند جلسه‌ای مهدی رحمتی داده است. چه واکنشی به این رأی دارید؟

منصوریان کلمه خوبی را استفاده کرد، اینکه این رأی بی‌رحمانه بوده است! نمی‌خواهم از تیم یا بازیکنی اسم ببرم، اما تیم‌هایی هستند که در ۱۵، ۲۰ روز گذشته به پرونده‌های آنها در کمیته انضباطی رسیدگی نشده است. طرف با مشت روی سینه داور کوبیده، اما رأی او صادر نشده است. آن وقت رأی ما یک روزه صادر می‌شود. مگر اینقدر رأی را زود صادر می‌کنند؟ واقعاً حکم کمیته انضباطی بی‌رحمانه بوده و طوری هم رأی داده‌اند که نمی‌توانیم اعتراض کنیم.

* برانکو ایوانکوویچ و برخی از پیشکسوتان پرسپولیس از رفتار مهدی رحمتی ایراد گرفته‌اند.

بهتر است من به این موضوع ورود نکنم. هر تیمی و هر مربی باید تمرکزش را روی تیم خود بگذارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a5gjv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تنها راه کاهش محرومیت مهدی رحمتی