تاریخ انتشار: 1395/11/27 17:02
کد خبر: 228977

عبداللهی: دربی ۸۴ خیلی به من چسبید

سرپرست تیم فوتبال استقلال نصرالله عبداللهی گفت: پس از گل اول پرسپولیس تصور می‌‌کردم که استقلال به بازی برگردد و دربی را ببرد.
عبداللهی: دربی ۸۴ خیلی به من چسبید
نصرالله عبداللهی درباره پیروزی‌های اخیر استقلال، برنده شدن در دربی 84 و ... صحبت‌ کرد.
 
برای استقلال چه اتفاقی افتاد که روند خوبی در پیش گرفت؟
 
از اول می‌گفتم که به تیم 10 بازیکن جدید اضافه شده و هر کدام از باشگاه‌های مختلف آمده بودند. نیاز به زمان بود که اینها با هم جفت و جور شوند. مربیان از بازیکنانی که جذب کردند، شناخت داشتند، اما نیاز به زمان بود که بتوانند آنها را هماهنگ کنند. مدام می‌گفتیم این تیم شرایط بهتری پیدا می‌کند، اما هواداران که حق‌شان است نسبت به تیم حساس باشند، برخی مواقع انتقاداتی مطرح می‌کردند. از همین الان می‌توانم بگویم سال بعد برای تیم فعلی استقلال چه اتفاقی می‌افتد، چون می‌بینیم در تمرینات چه می‌گذرد. هیچ کادری مثل کادر فنی استقلال را ندیده‌ام که این همه برای تیم‌شان وقت بگذارند.
 
وقتی استقلال گل اول را از پرسپولیس دریافت کرد، تصور می‌کردید به بازی برگردید و با نتیجه سه بر دو برنده دربی شوید؟
 
باور کنید این تصور را حتی پس از گل پرسپولیس هم داشتم. روی نیمکت صحبت می‌کردیم و اعتقاد داشتیم شرایط به سود ما رقم خواهد خورد. وقتی بازیکنان خوب تمرین و به حرف مربیان گوش کنند، نتیجه‌اش همین می‌شود. دور و بری‌های استقلال می‌دانستند در این تیم چه می‌گذرد. منصوریان و رفقایش می‌دانستند چه سرنوشتی در انتظار استقلال است. من هیچ مربی ایرانی اندازه منصوریان و کادر فنی‌اش ندیده‌ام که برای تیمش وقت بگذارند.
 
برخی‌ها اعتقاد دارند که کنار گذاشتن بازیکنانی که به قول فوتبالی‌ها «منیت» داشتند و همچنین استفاده از بازیکنان جوان به استقلال کمک کرد. با این موضوع موافقید؟
 
بازیکنانی که از استقلال جدا شدند، منیت نداشته و جزو بازیکنان بزرگ فوتبال ما هستند. تیمی که 20 بازیکن دارد، باید از لحاظ اخلاقی، روحی و روانی جور باشند. شاید این بازیکنان نتوانستند خودشان را با شرایط تیم هماهنگ کنند. به عنوان مثال، بختیار رحمانی بازیکن بزرگی بود، اما با تیم ما جفت و جور نشد. استقلال و پرسپولیس مقوله‌ای جدا از سایر تیم‌ها هستند. شاید بازیکنان بزرگ در تیمی مانند سایپا مدام فرصت بازی کردن پیدا کنند، اما در استقلال توقعات زیاد است. بازیکنان جوان زیادی داریم که خودشان را نشان داده‌اند. دو، سه بازیکن جوان دیگر هم داریم که در قوطی هستند و قرار است بیرون بیایند!
 
شما به عنوان سرپرست تیم در مدتی که استقلال نتیجه نمی‌گرفت و از نقل و انتقالات هم محروم شده بود، خیلی از مسائل را از نزدیک می‌دیدید. بگویید چه چیزهایی باعث ایجاد حواشی در استقلال شده بود؟
 
برخی‌ها می‌خواهند برای تیم دلسوزی کنند، اما دایه مهربان‌تر از مادر هستند. اینها کسانی هستند که در تیم اختلال زیادی ایجاد کردند. شاید از جای دیگری شانتاژ شده یا از روی دلسوزی صحبت می‌کردند. اینها کسانی هستند که نزدیک باشگاه و از دوستان ما هستند. بهتر است مدام در رسانه‌ها و سایت‌ ها نباشند و انتقادات خود را درون باشگاه بگویند.
 
فکر می‌کنید رأی کمیته انضباطی در قبال رفتار مهدی رحمتی و سیدجلال حسینی در دربی 84 درست بود؟
 
کمیته انضباطی نباید به این شدت برخورد می‌کرد. این کمیته باید بازیکنان را می‌خواست و صحبت‌های‌شان را می‌شنید. بازیکنانی که نام بردید، بزرگ و کاپیتان تیم‌های خود هستند. مسئولیت زیادی دارند و فشارها و حساسیت‌ها باعث این اتفاقات می‌شود. کمیته انضباطی قبل از دادن رأی باید این بازیکنان را می‌خواست.
 
برخی از پیشکسوتان پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ از رفتار مهدی رحمتی انتقاد کرده‌اند. واکنش شما چیست؟
 
رحمتی بچه خوبی است، اما «سید» است و سید‌ها هم زود عصبانی می‌شوند. سید پرسپولیسی‌ها هم عصبانی بود. برخی‌ها حرف‌های بیخودی درباره رحمتی مطرح می‌کنند.
 
تاکنون چند دربی را از نزدیک حضور داشتید؟
 
آمار در اختیارم نیست، اما فکر کنم به عنوان بازیکن مربی و سرپرست 20 دربی حضور داشته‌ام.
 
کدام دربی به شما چسبید؟
 
دربی 84 آن هم به خاطر کادر فنی که دلم می‌خواست استقلال برنده شود. آنها خیلی برای تیم زحمت می‌کشند.
 
... و صحبت‌ پایانی؟
 
از همه هواداران استقلال به خاطر حمایت‌‌های‌شان تشکر می‌کنم. مطمئن باشند که باز هم روزهای خوبی در انتظار استقلال است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a5grk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فریبا: رأی کمیته انضباطی بی‌رحمانه بود