تاریخ انتشار: 1395/11/30 15:41
کد خبر: 228309

هدف ستاره این روزهای استقلال

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: اگر در استقلال خوب باشی، همیشه دنبالت می‌آیند، اما اگر خوب نباشی کسی سراغت را هم نمی‌گیرد.
هدف ستاره این روزهای استقلال

فرشید اسماعیلی به همراه امید نورافکن، بهنام برزای و میلاد زکی‌پور این روزها در ترکیب استقلال درخشش خیلی خوبی داشته‌اند و اوج عملکرد خوب آنها مقابل پرسپولیس در دربی 84 بود. در این بین اسماعیلی که از سال گذشته در تیم استقلال حضور دارد، می‌خواهد آنقدر خوب باشد که لژیونر شود.

فرشید اسماعیلی درباره موفقیت‌های اخیر استقلال، شرایط خودش، هدف‌هایی که دارد و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* در یکی دو سال اخیر در ترکیب استقلال اعتمادبه‌نفس زیادی از خودت نشان دادی. این اعتماد به نفس از کجا می‌آید؟

از 9 سالگی در رده‌های مختلف تیم‌های ملی حضور داشتم. از تیم نونهالان تا بازی‌های آسیایی جوانان در مسابقه‌های مهمی به میدان رفتم که تماشاگران زیادی داشته است. اینها در نوع بازی من و اعتمادبه‌نفسم تأثیر گذاشته است. از طرفی صحبت‌های مربیان هم می‌تواند به بازیکن کمک کند. زمانی که به استقلال آمدم دنبال نیمکت نشستن نبودم. البته نشستن روی نیمکت استقلال افتخار است، اما طبق برنامه‌ریزی و صحبت‌های مربیان و خانواده‌ام دنبال نشستن روی نیمکت نبودم. کاری نداشتم چه بازیکنی در پست من بازی می‌کند و هدفم این بود که فیکس استقلال شوم.

* بازیکنان زیادی به استقلال آمدند و نهایت مقطعی موفق بوده و از این تیم جدا شدند، اما طوری برای استقلال بازی می‌کنی که گویا سال‌هاست پیراهن این تیم را برتن داری.

مربیان نقش پررنگی در موفقیت بازیکن دارند و اعتمادبه‌نفس زیادی می‌دهند. بازیکنان بزرگی چون سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری، وحید طالب‌لو، حنیف عمران‌زاده و ... خیلی با من حرف می‌زدند تا انگیزه‌ام بیشتر شود.

* الگوی فوتبالی‌ات چه بازیکنی است؟

اینیستای بارسلونا.

* البته از لحاظ چهره شباهتی به هم ندارید!

من فوتبال اینیستا را دوست دارم و کاری به چهره‌اش ندارم. اگر قرار باشد فوتبالیستی از سبک بازی نیمار خوشش بیاید و بخواهد خودش را به لحاظ چهره شبیه او کند، باید همیشه موهایش را رنگ کرده و به خودش برسد. من هم کاری به موهای اینیستا و چهره‌اش ندارم.

* در دربی یک گل زدی و یک پاس گل دادی و بازی با ذوب‌آهن هم گل زدی. قبول داری ره صد ساله را یک شبه طی کردی؟

به نسبت نیم‌فصل اول آزادتر بازی می‌کنم. در نیم‌فصل اول بیشتر وظایفم معطوف به کارهای دفاعی بود، اما از زمانی که امید ابراهیمی و امید نورافکن کنار هم بازی می‌کنند، من بیشتر به خط حمله اضافه می‌شوم.

* هواداران استقلال از مغرور شدن تو و امید نورافکن نگران هستند و اینکه خیلی زود اشباع شوید ...

دلیلی ندارد مغرور شویم. در استقلال 10 بازی خوب انجام دهی و یک بازی بد باشی، مورد انتقاد قرار می‌گیری. در تیم‌های دیگر آنقدر روی بازیکن زوم نمی‌کنند، اما در استقلال و پرسپولیس مورد توجه هستی و باید روند خوب بودنت ادامه داشته باشد. در استقلال و پرسپولیس باید همیشه خوب باشی. بستگی به خود بازیکن هم دارد که چه هدفی داشته باشد. رفتار علی آقا (منصوریان) باعث شده که بازیکنان هر کاری می‌خواهند و هدف‌شان است، انجام دهند.

* فکر می‌کنی با تداوم بازی‌های خوبت در استقلال بتوانی به لیگ‌های اروپایی بروی؟

صددرصد. هر بازیکنی که به عنوان مثال در سپاهان و ذوب‌آهن بازی می‌کند، دوست دارد راهی استقلال و پرسپولیس شده تا دیده شود. زمانی هم که پیراهن این دو تیم را پوشید، هدفش لژیونر شدن است.

* یعنی می‌توانی مانند سردار آزمون و علیرضا جهانبخش خودت را مطرح کنی؟

طوری صحبت می‌کنید که امکان اینکه لژیونر شویم، وجود ندارد. اگر همیشه خوب باشی، مطمئناً دنبالت می‌آیند و اگر بد باشی کسی سراغت را هم نمی‌گیرد.

* برای استقلال چه اتفاقی افتاد که بهمنی رؤیایی را سپری کرد؟

صبر هواداران و اعتمادی که علی آقا به بازیکنان جوان داشت. امروز از لحاظ بدنی و تاکتیکی به جایی رسیدیم که یکدست شده‌ایم. من، امید ابراهیمی، رابسون و ... چند بار سه اخطاره شده و بازی‌هایی را از دست دادیم، اما جای خالی هیچ بازیکنی حس نشد. امیدوارم با برد مقابل الاهلی امارات پیروزی‌های ما تداوم داشته باشد.

* به بازی با الاهلی اشاره کردی. آیا شناختی از این تیم و همچنین التعاون عربستان دارید؟

اگر اشتباه نکنم الاهلی سال گذشته قهرمان جام حذفی امارات شده و نایب قهرمان لیگ کشورش است. آنها احمد خلیل را دارند که بهترین بازیکن آسیا شده است. تا حدودی از تیم الاهلی شناخت پیدا کرده‌ایم و می‌رویم تا با دست پر به تهران برگردیم. از التعاون هنوز شناخت نداریم، اما مطمئناً مربیان پس از بازی با الاهلی این تیم را هم آنالیز خواهند کرد.

* با توجه به فاصله امتیازی با پرسپولیس، جایگاه استقلال در آخر فصل چه رتبه‌ای خواهد بود؟

فصل گذشته 12 امتیاز بالاتر از پرسپولیس داشتیم، اما این تیم در نهایت با تفاضل گل قهرمان نشد. اکنون خیلی زود است که بخواهیم درباره آخر فصل صحبت کنیم. ما همچنان دنبال برد هستیم و اینکه همه بازی‌های خود را ببریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gbrpn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرشید اسماعیلی از بازی بعدی محروم نیست