تاریخ انتشار: 1395/05/13 14:33
کد خبر: 270240

بزرگان زیر یک سقف/ بزرگداشت دکتر بیژن ذوالفقارنسب

مراسم بزرگداشت دکتر بیژن ذوالفقارنسب با شکوه خاصی با حضور بزرگان ورزش کشور در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 9 تهران برگزار گردید.
بزرگان زیر یک سقف/ بزرگداشت دکتر بیژن ذوالفقارنسب

به گزارش فرتاک ورزشی، این مراسم که به همت کافه فوتبال، فرتاک ورزشی، شهرداری منطقه 9 و باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان برگزار شد، یکی از بهترین همایشی هایی بود که در طی چند سال گذشته در حوزه ورزش و برای بزرگداشت یک ورزشکار اخلاق مدار برپا شده بود، مراسمی که اکثر پیش کسوتان ورزش کشور در آن حضور داشتند.

وقتی بزرگ فوتبال ایران حشمت اله مهاجرانی با افتادگی تمام در مراسم حضور پیدا می کند و در کنارش افرادی هم چون حسین کلانی، مجیدحلوایی، مهدی مناجاتی، دکتر زادمهر، محمدپنجعلی، حمیددرخشان، محمدخاکپور، جواد الله وردی، - جهانگیرکوثری - کردنوری - پرویز میرزا حسن - علیرضا عزیزی - اکبر کارگر جم- حسین فرزامی- جواد زرینچه-مهدی حاج محمد- سعید فائقی - موزون - ناصر عظیمی -محمدرضا طالقانی (رئیس اسبق فدراسیون کشتی) - منصور برزگر ( قهرمان سابق کشتی جهان )- علی کاظمی - تیمور غیاثی - ناصر ابراهیمی - مهدی تاج ( رئیس فدراسیون فوتبال )- دکتر اسدی ( دبیر کل فدراسیون)- علی محمد مرتضوی(رئیس اسبق فدراسیون فوتبال)- - مجید جلالی- حبیب کاشانی- سیامک رحیم پور- محمد مومنی - مهدی دادرس- علی اصغر مانوسی فر - خسرو والی زاده - حسین یاریار - رضا رضوان - علی چراغعلی - احمد جانعلی - حسین نبی زاده - مهدی حدادپور - دکتر حصارکی - افشین عبداللهیان- عزیز الله محمدی (رئیس اتحادیه فوتبال ) - مهندس شیعی ( مدیر عامل پیکان ) و... حضور خیلی های دیگر، این یعنی شکوه و عظمت مراسمی که محوریت آن با دکتر بیژن ذوالفقارنسب بود که هر بزرگی را به این مجلس کشاند.

در این مراسم که مهندس محسنی شهردار منطقه 9 تهران نیز از ابتدا تا انتها به پاس احترام بزرگان حضور داشت، حرف های بسیاری گفته شد، حرف هایی از جنس اخلاق و پاسداشت کسانی که برای رسیدن به مراحل بالاتر، نردبانی از دیگران نساخته و هیچ گاه اخلاق را فدای ترقی خود نکردند.

استاد مهاجرانی بزرگ فوتبال این مملکت و پرافتخارترین مربی تاریخ ایران وقتی پشت تریبون رفت و از بزرگی و متانت و انسانیت دکتر ذوالفقارنسب سخن گفت و او را با اخلاق­ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران معرفی کرد، تازه آن زمان بود که متوجه شدیم چه گوهر گرانبهایی در کنار ما است و ما از او بی خبر بوده ایم!

وقتی محمدرضا طالقانی که در مرام و معرفت و برگزاری این چنین مراسمی زبانزد خاص و عام است در این بزرگداشت حضور پیدا می کند و با زبان ساده و با صدایی در گلو گرفته از همه تشکر می کند که با حضور خود نشان داده اند هنوز می شود به اخلاق و الگوهای اخلاقی امیدوار بود، به نظر شما اسم این مراسم را چه باید گذاشت؟ مراسمی که خیلی ها برای با شکوه برگزار شدن آن تلاش داشتند از سعید ناصری عزیز گرفته که مدیریت کافه فوتبال را بر عهده دارد تا شهردار منطقه 9 تهران مهندس محسنی که از هیچ کوشش دریغ نکرد، و از مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان گرفته تا نادر دارستانی سردبیرسایت فرتاک ورزشی و محمد مومنی و ... خیلی های دیگر که فقط نام بزرگمردی هم چون بیژن ذوالفقارنسب توانسته بود به همه آنها انگیزه و نیرویی مضاعف دهد تا این مراسم با شکوه برگزار و به پایان برسد.

وقتی در یک مراسم بزرگداشت می بینیم از رییس اسبق فدراسیون فوتبال گرفته تا حال حاضر در او شرکت می کنند این یعنی بیژن ذوالفقارنسب در دل همه آنها جا دارد. وقتی مربیان ادوار مختلف تیم ملی فوتبال حضور دارند از مهاجرانی گرفته تا مناجاتی و ابراهیمی و خیلی های دیگر باید به خود ببالیم هنوز هم هستند کسانی که در ورزش حضور دارند و نام آنها می تواند همه بزرگان ورزش را زیر یک سقف جمع کند.

 

DSC01958

وقتی در این مراسم مهندس تاج رییس فدراسیون و دبیرکل دوست داشتنی دکتر اسدی پشت تریبون قرار می گیرند و آن چنان با خوشحالی به سخنرانی می پردازند و تشکر می کنند از گردانندگان این مراسم باشکوه، به راستی چه تقدیری می شود کرد از برگزار کنندگان این مراسم که این چنین و در اوج بی اخلاقی های رایج در ورزش که متاسفانه رواج پیدا کرده است، توانسته این بزرگان را در زیر یک سقف جمع کنند.

وقتی جواد الله وردی نازنین با اشک در چشم از خوبی های بیژن ذوالفقارنسب سخن می گوید و بغض در گلویش را نمی تواند پنهان کند، ارزش این مراسم را دو چندان می کند.

وقتی منصور بزرگر و تیمور غیاثی در یک مراسم فوتبالی از ابتدا تا انتها حضور دارند و بیش از سه ساعت در سالنی قرار گرفته اند که همه در مورد فوتبال و از یک مرد فوتبالی سخن می گویند، این یعنی این که فراتر از ابعاد ورزش فوتبال باید به دکتر ذوالفقارنسب نگاه کرد.

زمانی که ناصر ابراهیمی که پیش کشوت فوتبال این مملکت که سالیان سال مربی تیم ملی بوده پشت تریبون قرار می گیرد و می گوید من در برابر این همه آدم بزرگ نمی توانم صحبت کنم و با حالتی می گوید واقعا می لرزم در برابر عظمت این همه بزرگوار، این یعنی کاری صورت گرفته است که حتی ناصر ابراهیمی با این همه بزرگی که در فوتبال دارد، در برابر خیلی از کسانی که در مراسم حضور دارند احساس کوچیکی می کند، نه این که کوچیک باشد، جو حاکم بر مراسم این را می گوید که خیلی از بزرگان ورزش و به ویژه فوتبال کشور حضور داشته اند و نمی شود به راحتی سخن گفت.

DSC02045

 

وقتی جهانگیر کوثری این نازنین مرد عرصه ورزش و رسانه از بیژن ذوالفقارنسب به عنوان یک الگوی اخلاقی نام می برد که در دوران بازیکنی اش حتی یک کارت زرد دریافت نکرده است، به نظر شما این چه معنایی می تواند داشته باشد؟ مگر می شود مدافع بود در تیم های پاس و پرسپولیس وتیم ملی ... بازی کرده باشی و یک کارت زرد هم نگرفته باشی؟

وقتی در مراسم تقدیر از این پیش کسوت اخلاق مدار کشور همه برای تقدیر کردن از او سبقت می گیرند تا بگویند بیادت هستیم دکتر، این یعنی بیژن خان ذوالفقارنسب کاری کرده است کارستان که نه در ابعاد فنی  و نه بزرگی ورزشی اش، بلکه همه و همه در اخلاق و مرام این بزرگوار خلاصه شده است.

 

DSC02113

به هر حال این مراسم با شکوه آغاز شد و شکوهمند به پایان رسید از دکتر قالیباف بگیر که  مهندس محسنی به نمایندگی از ایشان، دکتر ذوالفقارنسب را مورد تقدیر قرار داد تا خانه کرمانشاه در تهران و کردنشینان مرکز کشور و خیلی های دیگر که باید به همه آنها دست مریزاد و خسته نباشید گفت.

اما لازم به ذکر است که وجود کافه فوتبال و سعید ناصری عزیز در برپایی این مراسم نقشی غیر قابل انکار داشت که در کنار آن می توان به محمد مومنی که واقعا تمامی تلاشش را بکار برد تا مراسمی در خور شان دکتر ذوالفقارنسب برگزار شود و هم چنین باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان و نادر دارستانی سردبیر فرتاک ورزشی و مهندس محسنی شهردار ورزش دوست و اخلاق مدار منطقه 9 تهران که انصاف برای این مراسم سنگ تمام گذاشتند که جا دارد به همه این عزیزان و خدا قوت بگوییم.

DSC02270

در یک کلام، این مراسم بزرگداشت دکتر ذوالفقارنسب نبود، بلکه بزرگداشت اخلاق و مرام و مردانگی بود که برنده آن ورزش کشور بود که کاپیتانی آن بر عهده بیژه خان دوست داشتنی و مرد با محبت فوتبال کشور بود.

 

قابل دکر است در این مراسم با شکوه از علی کاظمی که عمری را در راستای رشد و اعتلای فوتبال این مملکت زجمت کشیده است تجلیل بعمل آمد و هم چنین از خانواده سرهنگ محمد رنجبر نیز این تقدیر انجام گرفت و هم چنین رونمایی از سایت فرتاک ورزشی و رونمایی از تمبر دکتر بیژن ذوالفقارنسب از دیگر اقداماتی بود که در این مراسم با شکوه صورت گرفت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pjn6r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تجلیل از دکتر بیژن ذوالفقارنسب؛ مرد اخلاق مدار و دوست داشتنی فوتبال ایران