تاریخ انتشار: 1396/02/16 16:25
کد خبر: 212548

دست و پا زدن‌های ونگر و مورینیو برای اروپا

فردا شب دیدار حساس آرسنال و منچستریونایتد برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد ش، دیداری که علاوه بر دشمنی‌شان، تقابل مورینیو و ونگر نیز قابل توجه است.
دست و پا زدن‌های ونگر و مورینیو برای اروپا

فرداشب ساعت 19:30 دیدار حساس آرسنال و من‌یونایتد از چارچوب هفته سی و ششم برگزار خواهد شد.

علاوه بر دشمنی ونگر و مورینیو، رقابت این 2 تیم همواره با چاشنی هیجان و خشونت همراه بوده است. دعوای «پاتریک ویرا» و «روی کین» یکی از صحنه‌های به یادماندنی جدال 2 غول ابتدای قرن 21 در تاریخ خواهد بود.

جدال گذشته آنها در این فصل با گل ثانیه‌های پایانی «الیویر ژیرو» به تساوی یک بر یک رسید تا کار به امارات رسد.

این دیدار، پنجاهمین جدال آرسنال و منچستریونایتد خواهد بود که سهم قرمزهای پایتخت 12 پیروزی و یونایتد‌ی‌ها 22 برد است.

یونایتدی‌ها به علت شکست سنگین سال پیش، خاطره خوشی از «امارات» نخواهند داشت زیرا آرسنال با ارائه یک بازی زیبا و با استفاده از سردرگمی «لوییز فان‌خال» به برتری 3 بر صفر رسید تا ارتش سرخ تحقیر شود.

بدون شک، دیدار فردا انتقامی از شاگردان ونگر خواهد بود. شیاطین‌ منچستری در 11 مسابقه اخیر خود تنها یک بار باخته‌ و با 6 پیروزی و 4 تساوی امیدها را زنده نگه داشته‌اند.

جدای از باشگاه، رقابت مورینیو و ونگر نیز جالب توجه است. 2 مربی که به طور مشخص با هم دشمن بوده و به حدی با هم مشکل دارند که درگیری فیزیکی نیز بین آنها رخ داده است.

ونگر تنها یک بازی از 15 رویارویی خود با مرد پرتغالی را برده و اکنون به دنبال بهبود این آمار مقابل تنها و اصلی‌ترین دشمنش می‌گیرد. شاید با برکناری یا رفتن او از آرسنال دیگر این اتفاق رخ ندهد.

*مصدومان و محرومان 2 تیم

منچستریونایتد که لیستی بلندبالا از آسیب‌دیدگان داشت کمی اوضاعش بهتر شده و با بازگشتن بایلی و پوگبا دل به پیروزی بسته است.   

البته «اشلی یانگ» در دیدار پنج‌شنبه شب مقابل سلتاویگو از ناحیه عضله دچار مشکل شد تا به همراه «زلاتان»، «شاو»، «روخو» و «فوسو منساه» مصدومان یونایتد را تشکیل دهد. «راشفورد» نیز که ستاره بی چون و چرای دیدار پنج‌شنبه بود از ناحیه زانو احساس ناراحتی کرده ولی به عقیده برخی رسانه‌ها به بازی می‌رسد.

مروان فلینی به علت دریافت کارت قرمز در دیدار مقابل سیتی، از بازی در این جدال نیز محروم خواهد بود.

البته مورینیو به علت فشردگی بازی‌ها و دل بستن به لیگ اروپا احتمال داده که از ذخیره‌ها استفاده کند، اما باید تا اعلام ترکیب 11 نفره صبر کرد و دید که ادعای آقای خاص راست بوده یا تکنیک‌های قبل شروع بازی استفاده کرده است.

«شکودران مصطفی» و « دیوید اسپینا»  با حل مشکلات از ناحیه ران و کمر به تمرینات بازگشتند. تنها اوضاع «گرانیت ژاکا» مشخص نبوده که آیا با توجه به مشکل «مچ پا» به این بازی می‌رسد یا خیر.

تنها می‌توان به طور قطع گفت که «لوکاس پرز» و «سانتی کازورلا» در لیست ونگر حضور نخواهند داشت.

اوضاع در هر 2 تیم خوب نبوده و با توجه به هزینه‌های ابتدای فصل، نتایج به هیچ وجه قابل قبول نیست. یونایتد اکنون با 65 امتیاز در رتبه پنجم و آرسنال با یک بازی کمتر و 60 امتیازی در رتبه ششم قرار دارد.

شاید بتوان گفت پیروزی توپچی‌ها امضایی بر تمدید قرارداد ونگر خواهد بود و باختش امضایی بر حکم خروجش، از طرف دیگر، مورینیو برای اثبات خود نیازمند پیروزی مقابل دشمن دیرینه‌ خود است. گرچه مربی پرتغالی از لیگ اروپا راهی به سمت لیگ قهرمانان باز کرده ولی رسیدن به جمع 4 تیم می‌تواند پشتوانه‌ای فوق‌العاده برای فصل بعدش ایجاد کند.

ترکیب احتمالی 2 تیم از نگاه «دیلی میل»:

آرسنال (3-4-3):

چک، هولدینگ، کوشیلنی، مصطفی، کوکلین، رمزی، مونرئال، چمبرلن، سانچس، ولبک، اوزیل و ژیرو

منچستریونایتد (1-3-2-4):

دخه‌آ، اسمالینگ، بلیند، والنسیا، دارمیان، کریک، پوگبا، ماتا، رونی، لینگارد و مارسیال

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45k8qd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدال حساس قرمزها در روز یکشنبه/ گل اول را بزن!