تاریخ انتشار: 1395/05/16 22:43
کد خبر: 269487

اختصاصی / تحلیلی کوتاه بر بازی استقلال تهران و صنعت نفت آبادان

بازی دیروز استقلال و صنعت نفت رو می توان از چند منظر مورد توجه قرار داد که در این جا می خواهیم مروری هر چند کوتاه به این بازی داشته باشیم.
اختصاصی / تحلیلی کوتاه بر بازی استقلال تهران و صنعت نفت آبادان

 در این دیدار، شیوه استقلال هم چون دو بازی قبلی آنها متکی به ارسال از جناحین بود ، در صورتی که تیم هایی که با آنها بازی داشته هر کدام تفاوت سیستم داشتند و اگر به بازی شب گذشته آنان در برابر صنعت نفت آبادان تمرکز داشته باشیم موارد ذیل قابل ذکر است :

مورد اول : تیم نفت خیلی باز بازی می کرد مخصوصا بعد از دریافت گل ، فضای بین بازیکنان بسیار زیاد بود و استقلال می توانست با پاس های زمینی عرضی - عمقی به راحتی به منطقه جریمه حریف برسد .

اما آنها با دو پاس رو به جلو و سه پاس رو به عقب بیشتر پاسکاری ساکن و منطقه ای ( تاخیری) را بکار می بردند و حرکت آنها رو به جلو نبود و نهایتا برنامه آنها فقط ارسال از جناحین تحت هر شرایطی بود و طرح یا تاکتیک هجومی دیگری را بکار نبردند .

استقلال باتوجه به نوع قرار گرفتن بازیکنان حریف در زمین، بهتر بود بازی زمینی را در دستور کار قرار می دادند که ندادند ، که جای تأمل دارد.

مورد دوم : تعویض های تیم بود که با خارج کردن حیدری عملا تنها روش حمله خود را هم از دست دادند .

مورد سوم: آنها مجددا با یک ارسال بلند به قلب دفاع شان هم چون بازی با نفت تهران و در حالت تک مهاجم در مقابل سه دفاع گل دریافت کردند و مشخص می کند مشکل تیم خود را بخوبی آنالیز نکرده و یا تمرین مناسب انجام ندادند و حتی گل دوم استقلال خوزستان از پاس عمقی به مرکز دفاع استقلال بدست آمد. خط دفاع در جایگیری و پوشش دادن یکدیگر یا به عبارتی شیف شدن مشکل دارند و ابتدائی ترین ارکان دفاع خطی را ناقص انجام می دهند و در مجموع خطوط دفاعی آنها استحکام لازم را ندارد و در بازی شب گذشته مجددا به وضوح رویت شد .

مورد چهارم : فاصله بین خطوط استقلال زیاد است و دفاع آنها خیلی عقب می ماند و عملا تاکتیک آفساید را به صفر رسانده اند و در زمان از دست دادن توپ نمی توان با پوشش خطوط از یکدیگر به سرعت از فاز حمله به دفاع یا برعکس تبدیل شوند.

مورد پنجم : بازیگردان تیم (بختیار رحمانی ) همچنان سردرگم است و شرح وظایف وی به درستی از سوی کادر فنی بیان نشده . او هنوز نتوانسته حلقه ارتباطی خوبی بین خطوط ایجاد کند و می توان گفت: بازیسازی خسرو در کارهای بختیار تداخل ایجاد می کند که باید از سوی کادر فنی شعاع حرکتی آنها مشخص گردد.

تیم صنعت نفت آبادان در این بازی از تجربه مهاجم تعویضی خود به خوبی بهره برد و از روی یک تاکتیک حمله سریع به گل اول رسید و گل دوم هم مجددا از زیرکی همان مهاجم ( نوروزی ) برای گرفتن پنالتی و گل برتری.

 در تیم آبادانی هم فضای بین خطوط و بین نفرات بصورت عرضی زیاد بود و برای این تیم در بازی های بعدی مشکل ساز خواهد شد.

با توجه به داشتن بازیکنان تکنیکی بهتر است تیم صنعت نفت حملات منطقه ای را انجام دهند و از بازی مستقیم کمتر استفاده کنند.

در مجموع با توجه به این که گفته می شود استقلال با دو مهاجم و تهاجمی تر نسبت به دو بازی قبلی بود ، ولی در عمل همان شیوه دو بازی قبلی را انجام داد و می توان گفت : تعداد بیشتر مهاجم اما بدون کار های ترکیبی و تاکتیک گروهی هیچ فشار مضاعفی بر تیم حریف وارد نخواهد شد .


نویسنده : رضا پرکاس

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ogdkv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کنعانی زادگان آن چه در شأن خود و خانواده اش بود، نثار ما کرد / دوست داشتم به منصوریان بگویم بازیکن میلیاردی اش چه توهین هایی کرده