تاریخ انتشار: 1396/02/28 19:15
کد خبر: 209980

گزارش سایت فیفا درباره امید نورافکن/ ورود یک بازیکن کلیدی در لحظات آخر!

سایت فیفا، امروز در گزارشی از امید نورافکن کاپیتان تیم ملی روی خروجی اش قرار داد.
گزارش سایت فیفا درباره امید نورافکن/ ورود یک بازیکن کلیدی در لحظات آخر!

کمتر از یک هفته قبل به نظر می رسید هافبک تیم ملی جوانان ایران که به کشورش کمک کرد تا به جام جهانی زیر ۲۰ سال در کره جنوبی راه پیدا کنند، باید مسابقات جام جهانی را از وطنش به نظاره بنشیند.

نورافکن آن قدر در این فصل برای استقلال خوب بازی کرد و بدل به مهره ای کلیدی برای این تیم شد که نزدیک بود سفر به کره جنوبی را همراه با تیم ملی کشورش از دست بدهد. این بازیکن جوان در این مورد به سایت فیفا چنین می گوید:« احساس افتخار می کنم که در تیمی توانستم خودم را نشان دهم که جایگاهی خاص در فوتبال ایران دارد. من جوان ترین عضو تیم هستم و اکنون در جایگاه خیلی خوبی حضور دارم و این موقعیت را مدیون مربیانم هستم.»

او نه تنها جوان ترین عضو ترکیب کنونی تیم است، بلکه جوانترین بازیکنی است که در تاریخ باشگاه استقلال برای این تیم به میدان رفته است. نورافکن زمانی که ۱۸ سال و ۲۷۱ روز سن داشت، اولین بازیش را برای این تیم انجام داد.

نورافکن در تمام دقایق پنج مسابقه از شش دیدار این فصل استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت و از شروع سال جدید، تقریباً به عضوی ثابت از ترکیب استقلال در لیگ برتر بدل شد. طوری که کنار گذاشتن وی از ترکیب سخت شده بود. تعجبی نداشت که علیرضا منصوریان مایل نبود تا در آستانه دیدار حساس با العین امارات در لیگ قهرمانان، این بازیکن را از دست بدهد.

اما با تغییر عقیده سرمربی، همه چیز برای نورافکن تغییر کرد و این بازیکن در لحظات آخر به اردوی تیم ملی کشورش اضافه شد. این بازیکن جوان خوشحال است که این تورنمنت را از دست نداده است: «از انجایی که خیلی از بازیکنان فرصت حضور در چنین تورنمنتی را پیدا نمی کنند، امیدوارم با تجربه ای که داریم بتوانیم بهترین عملکرد را از خودمان نشان دهیم. این امید را داریم که با نتایجی خوب و عملکردی قوی، تاثیری مثبت روی آینده مان ایجاد کنیم.»

با ایفای نقش به عنوان مرکز فرماندهی در خط هافبک، جای تعجب ندارد که فیلیپ لام یکی از الگوهای نورافکن محسوب می شود:« چنین بازیکنانی را که در خدمت تیم هستند، تحسین می کنم. بازیکنانی که خودشان را وقف بازی تیمی می کنند و نقشی موثر دارند و فقط به موفقیت می اندیشند.»

نورافکن به عنوان کاپیتان دوم تیم ملی ایران در مسابقات زیر ۱۹ سال قهرمانی آسیا حضور داشت و در تمام دقایق آن تورنمنت برای کشورش بازی کرد تا اینکه در نیمه نهایی به دست عربستان در ضربات پنالتی شکست خوردند تا به فینال نرسند. امید نورافکن در مورد آن مسابقات چنین می گوید:« مسابقات قهرمانی آسیا به بازیکنان تجربه بیشتری داد و از نظر من ما نتایج خوبی در بحرین گرفتیم. حالا هدف ما رسیدن به مرحله حذفی در کره جنوبی است.»

ایران در مسابقات جام جهانی جوانان با زامبیا، کاستاریکا و پرتغال همگروه است، نورافکن در این مورد چنین نظری دارد: «زامبیا تیم قدرتمند و خیلی خوبی است، پرتغال هم پر است از بازیکنان مستعد، همانند تیم ما. پس جای هیچ اشتباهی وجود ندارد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3enaqa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امید آبی ها لژیونر می شود؟

نگرانی منصوریان از درخشش ستاره استقلال در کره جنوبی