تاریخ انتشار: 1396/03/06 08:47
کد خبر: 208241

بهترین فرصت برای یک صعود تاریخی

امروز در آخرین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ساعت 12:30 در مقابل پرتغال قرار می‌گیرد. مردان ایران بعد از برد خوب روز اول در مقابل کاستاریکا، چهارشنبه گذشته در مقابل زامبیا قرار گرفتند و حسابی غافلگیر شدند. آنها ابتدا دو گل به زامبیا زدند اما در 17 دقیقه چهار بار گل خوردند و نتواستند به بازی برگردند
بهترین فرصت برای یک صعود تاریخی

 حالا در سومین بازی در مقابل تیمی قرار می‌گیرند که تا اینجا پایین‌تر از انتظارها ظاهر شده است. پرتغال همیشه به‌عنوان یک مدعی وارد این مسابقات می‌شد و دو قهرمانی در جام‌جهانی جوانان باعث شده بود همه این تیم را مدعی اصلی صعود از این گروه و البته یکی از مدعیان قهرمانی بدانند اما شکست روز اول از زامبیا و تساوی با کاستاریکا در بازی دوم، این تیم را در آستانه حذف از مرحله گروهی قرار داده است. هرچند صعود چهار تیم از بین تیم‌های سوم گروه‌ها برای این تیم هم شانس اندکی نگه داشته است. 
امیلیو پیچه، سرمربی تیم جوانان پرتغال نتوانسته نتایج خوبی با این تیم بگیرد. او وارث تیمی است که در سال‌های قبل بازیکنانی مثل لوییز فیگو، روی کاستا، فرناندو کوتو، خورخه کاستا، ژائو پینتو، پائولو آلوس، پائولو سوسا، نونو کاپوچو، روی بنتو، آبل ژاویر و از همه مهم‌تر کریستیانو رونالدو را به جهان فوتبال شناساند اما امروز و از دو بازی اولش در این تورنمنت فقط یک امتیاز به دست آورده است. 
این تیم برای آنکه حداقل شانس صعود به‌عنوان یکی از تیم‌های سوم را داشته باشد باید ایران را شکست بدهد و این انگیزه پرتغالی‌ها کار ایران را هم سخت می‌کند زیرا ایران برای اینکه شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشد، نیاز به حداقل یک امتیاز دارد. اصولا در تورنمنت‌هایی که تیم‌های سوم هم شانس صعود دارند، چهار امتیاز برای صعود کافی است؛ البته شاید با سه امتیاز هم بشود صعود کرد اما احتمالش زیاد نیست. ایران اگر بتواند مثل نیمه اول مسابقه با زامبیا بازی کند و البته فرصت‌های گل را به آسانی هدر ندهد، می‌تواند امیدوار باشد که به هدفش خواهد رسید. 
ایران اگر در گروه سوم شود، در مرحله بعد باید یا با صدرنشین گروه A که ممکن است کره‌جنوبی باشد بازی کند یا با صدرنشین گروه B که ونزوئلاست اما اگر به‌عنوان تیم دوم صعود کنیم باید با تیم دوم گروه A که احتمالا انگلیس خواهد بود، بازی می‌کنیم. ضمنا امروز همزمان با بازی ایران- پرتغال، تیم‌های کاستاریکا و زامبیا هم با هم بازی می‌کنند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qzabj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب تیم جوانان ایران برای بازی با پرتغال اعلام شد