تاریخ انتشار: 1395/05/18 05:58
کد خبر: 269075

مورینیو: پوگبا به خاطر پول اینجا نیست

آقای خاص پس از قهرمانی تیم‌اش در جام خیریه انگلیس، به طور مفصل در مورد همه چیز صحبت کرد.
مورینیو: پوگبا به خاطر پول اینجا نیست

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی / ژوزه مورینیو در پی پیروزی ۲ بر یک شب گذشته منچستریونایتد مقابل لسرسیتی در جام خیریه و کسب اولین جام قهرمانی با شیاطین‌سرخ در ارزیابی عملکرد شاگردانش در این بازی گفت: «نیمه اول به نسبت نیمه دوم خیلی بهتر بود که البته این سورپرایزم نکرد چون تیم هنوز به آمادگی کافی و شرایطی که در بازی ثبات لازم را داشته باشد، نرسیده است. نیمه اول خیلی خوب و استوار بودیم. ما بازی را کاملاً تحت‌کنترل داشتیم و در بازی راحت بودیم. در نیمه دوم لستر با اضافه کردن سه بازیکن به ترکیب خود یعنی گرای، موسی و واردی بر سرعت خود افزود و سبک بازی را تغییر داد. ما کمی خسته به نظر می‌رسیدیم، اما وقتی خوان ماتا و آندر هررا را به زمین فرستادیم، دوباره بازی را در کنترل خود گرفتیم و گل مهمی که منجر به پیروزی‌مان شد را به ثمر رساندیم.»

او افزود: «به نظرم این پیروزی مهمی بود، اما هنوز نیاز به کار زیاد داریم. مشتاق نیستم که بگویم عملکرد شگفت‌انگیزی در این بازی داشتیم چون این طور نبود. این عملکردی بود که در این مقطع از فصل انتظارش را داشتیم. برخی از این بازیکنان تنها یک هفته است که تمرینات خود را آغاز کرده‌اند که می‌توانم به نام مارسیال، ابراهیموویچ و فلینی اشاره کنم. تعدادی دیگر از بازیکنان‌مان هم تنها دو هفته می‌شود که با ما تمرین می‌کنند و در پیش‌فصل در چین که پیش‌فصل بدی بود، حضور نداشتند. بنابراین گام‌به‌گام تغییر می‌کنیم، اما به هر حال این همیشه خوب است که کار خود را با جام شروع کنیم.»

آقای خاص در تمجید از زننده گل برتری تیمش عنوان کرد: «وقتی ما بر بازی تسلط داشته باشیم و نزدیک به محوطه جریمه حریف بازی کنیم، زلاتان خیلی خطرناک‌تر خواهد شد. ایبرا بازیکن خیلی سریعی نیست که بخواهد همانند جیمی واردی از ۵۰ متر مانده به محوطه جریمه حریف حرکت کند. زلاتان نیاز به بازی تیمی دارد و اینکه برایش در یک‌سوم زمین حریف خلق موقعیت شود، به همین خاطر باید روش بازی منچستریونایتد را تغییر دهیم چون ویژگی‌ بارز این تیم در اختیار داشتن مالکیت توپ و میدان بوده است.»

مورینیو در خصوص اشتباه هافبک بلژیکی تیم‌اش که منجر به گل جیمی واردی شد، اظهار داشت: «به نظرم اشتباه فلینی به خاطر بدی شرایط چمن ورزشگاه بود. پیش از بازی دست به چمن زدم و با خودم گفتم که به دردسر خواهیم افتاد چون چمن ورزشگاه طوری است که سرعت توپ را خواهد گرفت. چمن بدی نبود، اما مانع حرکت سریع توپ می‌شد. نمی‌دانم که قبل بازی آب کافی به چمن داده شده بود یا نه، یا اینکه شرایط آب و هوا باعث تبخیر آب موجود در چمن شده بود. به هر حال توپ در این زمین به کندی حرکت می‌کرد. در صحنه دریافت گل هم فلینی توپ را رو به عقب پاس داد که سرعتش در این چمن گرفته شد و از آنجایی هم که جیمی واردی بازیکن سریعی است از موقعیت به دست آمده نهایت استفاده را برد.»

سرمربی پیشین چلسی در مورد کسب اولین جام با شیاطین سرخ هم گفت: «باید از آقای فان‌خال تشکر کنم چون بدون قهرمانی در جام حذفی، امروز در اینجا نبودیم. ما این جام را برای باشگاه، بازیکنان، هواداران و خودمان کسب کردیم، اما من قهرمانی جام حذفی را برای شیاطین سرخ به ارمغان نیاورده بودم و به خاطر لوئیز فان‌خال که تیم را به قهرمانی جام حذفی رساند، به شخصه اینجا بودم. بنابراین به آقای فان‌خال هم باید تبریک بگویم که جزئی از این قهرمانی بود.»

وی در ارزیابی خریدهای جدید تیمش اظهار داشت: «اریک بیلی از همان روز اول ملحق شدنش به منچستریونایتد سخت در حال تمرین کردن است و در بازی‌های پیش‌فصل بازی کرده است. به نظرم بایلی کاملاً آماده بازی برای منچستریونایتد است. زلاتان هم کمی خسته است. به نظرم او حتی از قبل بازی خسته بود و در این بازی هم آنطور که باید خطرناک ظاهر نشد، اما به هر حال یک سانتر، یک ضربه سر، یک گل، یک جام.»

مورینیو در مورد آمدن پوگبا برای شرکت در تست‌های پزشکی منچستریونایتد هم اظهار داشت: «پوگبا بازیکن شگفت‌انگیزی است. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، او بازیکن خیلی مهمی برای منچستریونایتد خواهد شد، با این حال باید بگویم که ما ترکیب فوق‌العاده‌ای داریم. در این بازی ۷ بازیکن خود را در ترکیب نگذاشتیم، اما آنها بازیکنان خیلی خوبی هستند و سخت تلاش کرده‌اند تا بهترین باشند. از این‌رو ما گزینه‌هایی داریم.»

او افزود: «به نظرم منچستریونایتد باشگاه مناسبی برای پوگباست که می‌تواند او را به سطح مورد نظرش برساند. اگر می‌خواهید بهترین بازیکن جهان بشوید، اگر به بارسلونا و یا رئال‌مادرید بروید، به دردسر خواهید افتاد چون فکر نمی‌کنم بازیکنان بزرگ این تیم اجازه بدهند که به این سطح برسید. در منچستریونایتد اما این شرایط وجود دارد و لیگ برتر هم لیگی است که بیشتر از هر لیگ دیگری در سطح جهان دیده می‌شود. ما در منچستریونایتد هر آنچه که پوگبا نیاز داشته باشد را داریم. او به خاطر پول به منچستریونایتد نمی‌آید چون همین پول را می‌توانست در باشگاه‌های برزگ دیگری هم به دست بیاورد. پل به این خاطر به منچستریونایتد می‌آید چون شناخت خوبی از این باشگاه، از شهر منچستر و از پروژه باشگاه دارد. از این‌رو امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود و او به جمع ما ملحق شود.»

وقتی از آقای خاص پرسیده شد که «رقم انتقال پوگبا شما را آزار نمی‌دهد؟» که او این‌طور پاسخ داد: «نه، اصلاً. فکر نمی‌کنم وقتی رئال‌مادرید با خرید گرث بیل یا کریستیانو رونالدو رکورد نقل و انتقالات را شکست، ناراحت شده باشد. وقتی باشگاهی رکورد نقل و انتقالات را می‌شکند، فکر نمی‌کنم دلیلی برای ناراحتی وجود داشته باشد. برعکس فکر می‌کنم که اتفاقاً باید احساس غرور کرد که باشگاهی که در آن هستید چنین قدرتی دارد که می‌تواند بازیکنانی با این ویژگی‌ها را به خدمت بگیرد. اگر نظر من را در این مورد بخواهید باید بگویم که نه‌تنها فوتبال، بلکه بازار نقل و انتقالات دیوانه‌وار شده است. به هر حال تنها این را می‌دانم که پوگبا بازیکن بزرگی است که قطعاً بازیکن مهمی برای باشگاه بزرگی همچون منچستریونایتد خواهد شد. اطمینان دارم که هر یک از هواداران منچستریونایتد هم در هر نقطه از کره زمین افتخار می‌کند که عضوی از این باشگاه هستند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48kmlm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سلفی آقای خاص و همسرش با جام قهرمانی/ مورینیو اولین جام را با شیاطین سرخ کسب کرد