تاریخ انتشار: 1396/03/30 16:48
کد خبر: 202213

حمایت رئیس فیفا از سیستم ویدئو چک در فوتبال

جانی اینفانتینو، از تصمیم خود و همکارانش برای استفاده از فناوری کمک داوران ویدئویی در بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها دفاع کرد.
حمایت رئیس فیفا از سیستم ویدئو چک در فوتبال

 با وجود سردرگمی‌هایی که استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی در تورنمنت‌های اخیر فیفا از جمله جام کنفدراسیون‌های 2017 روسیه برای بازیکنان، مربیان و تماشاگران ایجاد کرده و وقفه‌های گاه و بیگاهی که این فناوری در خلال بازی‌ها به وجود آورده است، جانی اینفانتینو از تصمیم فیفا برای به کارگیری این فناوری برای کمک به داوران دفاع کرد.

در جام کنفدراسیون‌ها تاکنون در پنج مورد، فناوری کمک داور ویدئویی برای تصحیح تشخیص‌های اشتباه داوران مورد استفاده واقع شده که چهار مورد آن در صحنه‌های گل‌های مشکوک به آفساید و یک مورد دیگر آن خطای هند بوده است.

اینفانتینو که هر یک از چهار دیداری را که در آنها از کمک داور ویدئویی استفاده شده، از نزدیک تماشا کرده است، گفت:« من تا الان بی‌نهایت از استفاده از فناوری کمک داوری ویدئویی راضی‌ام. ما دیده‌ایم که کمک داور ویدئویی چگونه به داوران برای گرفتن تصمیمات درست یاری رسانده است. این همان چیزی است که ما از این فناوری می‌خواستیم.

 استفاده آزمایشی از فناوری کمک داور ویدئویی در جام کنفدراسیون‌ها همچنین به ما برای برطرف ساختن نقص‌های احتمالی این سیستم، ارتقای آن و بهبود شیوه ارتباط برقرار کردن میان داور و ناظران صحنه‌های بازی کمک می‌کند. چیزی که هواداران این همه سال منتظرش بوده‌اند، سرانجام دارد رخ می‌دهد. جام کنفدراسیون‌های امسال یک تورنمنت برجسته و متفاوت است. کمک داور ویدئویی آینده فوتبال مدرن است.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mev8y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



واکنش مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال به رای صادرشده علیه پرسپولیس