تاریخ انتشار: 1395/05/21 12:48
کد خبر: 268472

ژاوی: گواردیولا دنیا را برای موفقیت منچستر سیتی زیر و رو خواهد کرد

کاپیتان سابق بارسلونا که سابقه بازی در کنار و زیر نظر پپ گورادیولا را دارد، در یادداشتی در نشریه گاردین به توصیف شیوه کار مربی سابق خود پراخته است
ژاوی: گواردیولا دنیا را برای موفقیت منچستر سیتی زیر و رو خواهد کرد

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، پپ گورادیولا پس از سه فصل هدایت بایرن مونیخ و دورانی موفق در بارسلونا از ابتدای تابستان جاری هدایت منچستر سیتی انگلستان را بر عهده گرفت و ژاوی، هافبک سابق بارسلونا معتقد است که این مربی سرشناس برای موفقیت تیمش هر کاری خواهد کرد.

به گزارش وب سایت fourfourtwo، ژاوی در یادداشتی در نشریه گاردین درباره پپ نوشت:

هر کسی از کار کردن با پپ واقعا چیز یاد می‌گیرد. او همه چیز را خیلی خوب و دقیق توضیح می‌دهد؛ نه فقط کاری که باید انجام شود، بلکه چرایی انجام آن را. او در ترکیب کردن ترکیب‌های مختلف خبره است. او از زندانی کردن خودش در اتاق کارش صحبت می‌کرد، خودش را در اتاق حبس می‌کرد و ساعت‌ها وقت صرف دیدن ویدئو‌ها می‌کرد تا بالاخره کلید حل آن‌ها را بیابد. او ممکن بود دو، سه ساعت یا حتی بیشتر زمان برای دیدن یک ویدئو صرف کند، اما وقتی آن را نشان ما می‌داد می‌دیدیم ۱۰ دقیقه بیشتر نیست.

ژاوی با به یاد آوری دوران حضور پپ در بارسلونا و زمان‌های زیادی که او صرف دیدن ویدئو‌ها می‌کرد ادامه داد:

او شما را با این مسائل کلافه نمی‌کند، بلکه وزن دانش شما را افزایش می‌دهد، اما نه با میزان اطلاعاتی که به شما می‌دهد. ویدئو‌ها بیشتر مربوط به جنبه های مختلف بازی و جزئیات خیلی دقیق بود. این‌ها رویکرد ما را چندان تغییر نمی‌داد، بلکه بیشتر به این موضوع پرداخته می‌شد که چطور می‌توان به سمت حریف یورش برد. مثلا اینکه کجا می‌توان فضای بیشتری یافت (مثلا پشت محور دفاعی حریف)، و توضیح می‎‌داد که ما چطور می‌توانیم آن را (محور دفاعی حریف را) بشکافیم. همه چیز دباره زمان و فضا است. او به این جزئیات توجه می‌کند تا محافظت از مالکیت تیم و در نتیجه خلق موقعیت‌ها را بهبود بخشد.

ژاوی در انتها با اشاره به قدرت تطبیق پذیری بالای پپ، بیان می‌کند که او برای جا افتادن در فوتبال انگلستان مشکلی نخواهد داشت:

او اکنون جا افتاده شده و تجربیات حضور در بایرن را هم به همراه دارد. او هم در حال تکامل است؛ او یاد می‌گیرد و همواره در فکر پیشرفت است و به راه حل‎‌های جدید می‌اندیشد. او در آنجا (بایرن مونیخ) ارتقای تاکتیکی داشته است. این ارتقا یافتن ها در راستای حرکت به سمت ایده‌آل است و نه یک فلسفه جدید. پپ زمانی می‌گفت: " اگر می‌شد با ۱۱ هافبک بازی کنم این کار را می‌کردم و اگر ممکن بود ۱۰۰% مالکیت توپ را در اختیار داشته باشم آن را هم می‌خواستم. بنابراین او هم ممکن است تغییر کند... ممکن است حتی از امرورش هم اصولی تر شود. اگر به چیزی اعتقاد راسخ دارید باید همان را دنبال کنید.

پپ گواردیولا و ژاوی هرناندز در دوران حضورشان در نیوکمپ و در چهار سال هفده عنوان قهرمانی کسب کردند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45egro

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مارسلو مورنو خرید جدید سیتی