تاریخ انتشار: 1395/05/23 10:26
کد خبر: 268107

ثبات در ترکیب پرسپولیس خوب یا بد؟

همانقدر که ثبات در ترکیب یک تیم موجبات ایجاد هماهنگی نزد بازیکنان را به وجود می‌آورد در نقطه مقابل باعث می‌شود تا حریفان چنانچه یک تیم یکنواخت بازی کند آنالیز خوبی را از تیم با ثبات در ترکیب به دست بیاورند.
ثبات در ترکیب پرسپولیس خوب یا بد؟

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، همانقدر که ثبات در ترکیب یک تیم موجبات ایجاد هماهنگی نزد بازیکنان را به وجود می‌آورد در نقطه مقابل باعث می‌شود تا حریفان چنانچه یک تیم یکنواخت بازی کند آنالیز خوبی را از تیم با ثبات در ترکیب به دست بیاورند. در فصل گذشته و اوایل آن برانکو در پرسپولیس تسلط مناسبی بر روی آگاهی از پتانسیل بازیکنان نداشت تا این که با گذشت زمان به ترکیب موردنظر خود رسید. حتی کار به آنجا ختم شد که پرسپولیس‌طی 26 بازی فقط یک باخت داد. برانکو نیز طی 38 بازی 69 امتیاز برای این تیم کسب کرد که آمار قابل احترامی است اما در فصل جدید پرسپولیس طی 3 هفته ثبات در ترکیب داشته و تقریبا بازیکنان جانشین نیز مشخص شده‌اند که این یکی از معایب ثبات در ترکیب است که آنالیز مناسب حریفان از پرسپولیس می‌باشد. افزون بر این ثبات در ترکیب موجب می‌شود جو تمرین از حالت رقابتی خارج شود و بازیکن در حاشیه امنیت قرار بگیرد یک مقدار انگیزه بازیکنان جانشین دچار افت می‌شود.

یک مربی حرفه‌ای با تمرینات مناسب بایستی این افت و همچنین ایجاد رقابت بین بازیکنان خود را کنترل نماید. ما بیرون از گود نشسته‌ایم و تماشاگر بازی این تیم هستیم اما باید بدانیم که تیمار یک تیم توسط سرمربی با چه مشکلاتی مواجه است. در نظر بگیرید یک سرمربی پس از خلق سیستم پایه و بهینه‌سازی ابزار یک درجه بالاتر باید به استقبال آنالیز حریفان خود برود. قرار نیست عین 30 بازی را پرسپولیس با یک سیستم و یک ترکیب وارد زمین شود که اگر اینگونه باشد جای نقد از خود باقی می‌گذارد. پرسپولیس حالا باید در سیستم خود به فکر جابه‌جایی بازیکنان در ترکیب (آلترناتیو) و همچنین افزایش دامنه تغییرات تاکتیکی باشد و برای هر بازی از پلن‌های Bو C استفاده کند. مهم نیست که به درخواست هواداران یک بازیکن در ترکیب قرار بگیرد یا خیر؟ اما این مهم است که برانکو برای هر بازی تیمش با طرح و نقشه وارد بازی شود.

یک مورد دیگر که احتمال دارد در آینده به پرسپولیس‌آسیب برساند به عدم مدیریت زمان در بازی از سوی نیمکت برمی‌گردد. از دقیقه یک تا نود معمولا انتظار می‌رود پرسپولیس مدام در فاز تهاجمی باشد و این واقعاً به لحاظ فیزیکی امکان‌پذیر نیست و احتمال دارد در زمان انتقال با چاشنی سرعت حریفان مواجه شود. مصداق بارز همان بازی معروف پرسپولیس و نفت تهران در فصل گذشته بود که قهرمانی را از پرسپولیس گرفت.

کار در پرسپولیس سخت است. اما برانکو نیز از رزومه قابل قبولی برخوردار بوده و امکان این که پرسپولیس دچار مشکل شود درصد کمی را به خود اختصاص می‌دهد. اما یک نکته را نیز فراموش نکنید برانکو در مواجهه با دخالت مدیران صحنه را ترک می‌کند. این اتفاق به دفعات در کرواسی افتاده است و این نگران‌کننده است که این روزها برخی تحمیل‌ها به برانکو مشاهده می‌شود و باید به صفر برسد.

نویسنده: "ایرج طالع"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dqvdj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیرون گذاشتن طارمی؛ تهدید یا فرصت؟