تاریخ انتشار: 1396/04/19 18:54
کد خبر: 197078

نکات جالب قرعه کشی لیگ هفدهم/ مدعیان معترض؛ بررسی تیم های مدعی قهرمانی

با قرعه‌کشی لیگ هفدهم، برنامه بازی‌های این مسابقات مشخص شد و تیم‌ها حریفان خود را از هفته اول تا هفته پایانی شناختند.
نکات جالب قرعه کشی لیگ هفدهم/ مدعیان معترض؛ بررسی تیم های مدعی قهرمانی

در این گزارش برنامه بازی‌های تیم‌هایی را که به صورت پیش‌فرض مدعی قهرمانی هستند یعنی پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و ذوب‌آهن از چند زاویه بررسی کرده‌ایم.

مقایسه اول: سه هفته اول

در 3 بازی اول، پرسپولیس فقط یک میزبانی را در هفته اول مقابل فولاد خوزستان تجربه می‌کند و در دو هفته بعدی به ترتیب میهمان تراکتورسازی و نفت تهران خواهد بود. استقلال اما در هفته اول میهمان صنعت نفت آبادان است و در دو بازی بعد میزبان استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز است. سپاهان اصفهان لیگ را با میزبانی از سایپا شروع می‌کند، در هفته دوم میهمان پدیده است و در سومین بازی در اصفهان به مصاف پارس جنوبی جم خواهد رفت.

تراکتورسازی اما سخت‌ترین شروع را در میان مدعیان خواهد داشت. این تیم ابتدا میهمان استقلال خوزستان خواهد بود، در هفته دوم در تبریز میزبان پرسپولیس است و در سومین بازی میهمان استقلال تهران خواهد بود. ذوب‌آهن اصفهان دیگر مدعی لیگ هفدهم، مسابقات را با بازی مقابل سیاه‌جامگان در اصفهان آغاز می‌کند. در دومین بازی میزبان گسترش فولاد است و سپس در تهران میهمان پیکان خواهد بود.

مقایسه دوم: بازی‌های خانگی

در میان مدعیان قهرمانی پرسپولیس و ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول 7 بازی خانگی انجام می‌دهند، با این تفاوت که پرسپولیس 2 بار هم در تهران میهمان حریفانش خواهد بود و به این ترتیب ذوب‌آهن بیشتر از دیگر مدعیان قهرمانی، در نیم‌فصل اول از استان خارج خواهد شد. از این نظر استقلال بهترین شرایط را دارد. آبی‌ها در نیم‌فصل اول 8 بار میزبان هستند و 3 بار هم در تهران میهمان حریفان‌شان خواهند بود و فقط 4 بار از استان تهران خارج می‌شوند. البته در دور برگشت شرایط برای تیم‌ها برعکس خواهد شد.

مقایسه سوم: سه بازی آخر

در 3 بازی آخر نیم‌فصل اول، پرسپولیس ابتدا میهمان پارس جنوبی است، سپس میزبان ذوب‌آهن خواهد بود و در آخرین بازی در رشت مقابل سپیدرود قرار می‌گیرد. استقلال هم در 3 بازی آخر دو میزبانی مقابل گسترش فولاد و سپاهان را دارد و در میان این دو بازی میهمان پیکان تهران خواهد بود. تراکتورسازی هم از 3 بازی آخر خود در دو بازی میزبان سپیدرود رشت و فولاد خوزستان است و در فاصله این دو میزبانی در آبادان مقابل صنعت نفت قرار خواهد گرفت. ذوب‌‎آهن در 3 بازی آخر خود ابتدا میزبان فولاد خوزستان است، سپس در تهران مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد و در آخرین بازی میزبان نفت است. سپاهان هم در 3 بازی آخر خود در نیم‌فصل 2 بار میهمان است. شاگردان کرانچار ابتدا میهمان صنعت نفت هستند، سپس میزبان استقلال خوزستان خواهند بود و در بازی آخر در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خواهند رفت.

نکات جالب

استقلال در 3 بازی اول خود در لیگ هفدهم مقابل تیم‌هایی قرار خواهد گرفت که فصل گذشته در تهران به آنها باخته بود. صنعت نفت، استقلال خوزستان و تراکتورسازی تیم‌هایی هستند که فصل قبل در تهران استقلال را شکست دادند. البته تراکتورسازی و استقلال خوزستان، آبی‌های تهران را دبل هم کردند!

 از 3 بازی آخر پرسپولیس، 2 بازی این تیم مقابل تیم‌هایی برگزار می‌شود که فصل قبل لیگ یکی بودند و تازه به لیگ برتر رسیده‌اند. پرسپولیس در دور رفت میهمان پارس جم و سپیدرود است و در دور برگشت از این دو تیم تازه لیگ برتری شده میزبانی خواهد کرد.

 سپاهان مثل فصل قبل آخرین بازی خود در لیگ برتر را مقابل استقلال برگزار می‌کند. با این تفاوت که این بار بازی هفته آخر در اصفهان برگزار می‌شود. شاگردان کرانچار در 2 بازی از 5 بازی اول خود مقابل تیم‌های تازه لیگ برتری شده سپیدرود و پارس جم قرار می‌گیرند.

 تراکتورسازی در هفته‌های ششم و هفتم مقابل دو تیم مشهدی قرار می‌گیرد و در هفته‌های یازدهم و دوازدهم به مصاف دو تیم اصفهانی خواهد رفت. این تیم در هفته های دوم و سوم هم باید با پرسپولیس و استقلال روبرو شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bv5bv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال