تاریخ انتشار: 1396/04/22 21:30
کد خبر: 196275

مسی ایران و دیبالای ترکیه/ امان از حسرتی که بر دل می ماند

پدیده 19 ساله فوتبال ترکیه، در آستانه امضای قرارداد با رم قرار دارد تا یکی از اولین خریدهای مدیر ورزشی اسپانیایی جدید رم باشد.
مسی ایران و دیبالای ترکیه/ امان از حسرتی که بر دل می ماند

مونچی که ستاره‌هایی مثل پاردس، مانولاس و محمد صلاح را در بازار تابستانی به فروش رسانده، روند انتقال چنگیز اوندر به منچسترسیتی را متوقف کرده و با این بازیکن برای پیوستن به رم به توافق شخصی دست یافته است. چنگیز به کمک سرعت بالا، استارت‌های تماشایی، پاس‌های خلاقانه و توانایی بازی به عنوان هافبک کناری و هجومی، در سوپرلیگ ترکیه خوش درخشیده و در ترکیب تیم ملی نیز به میدان رفته است. او یکی از بااستعدادترین بازیکن‌ها در نسل جدید فوتبال ترکیه به شمار می‌رود اما همه آن‌چه تا امروز در زمین فوتبال انجام داده، قابل مقایسه با دستاوردهای فوتبالی سردار آزمون نیست.

اوندر نه در جام ملت‌ها بازی کرده، نه در مقدماتی جام جهانی درخشش خاصی داشته، نه در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و نه در مقابل تیم‌هایی مثل آتلتی و بایرن مونیخ در حد یک ستاره ظاهر شده اما باشگاه‌های بزرگ اروپایی، استعدادش را کشف کرده و به توانایی این بازیکن پی برده‌اند.

اینکه چرا منچسترسیتی و رم برای جذب بازیکنی از باشاک‌شهر ترکیه وارد جنگ می‌شوند و پیشنهادهای سردار آزمون هیچوقت از روی اینترنت به روی کاغذ نمی‌آیند، می‌تواند سوژه‌ای برای یک سوال بزرگ باشد. ستاره‌های جوان فوتبال ایران به جز استعداد، به چه چیز دیگری نیاز دارند تا به چشم امثال مونچی بیایند؟‌ چرا چنگیز ترکیه به سرعت در کانون توجه تیم‌های بزرگ قرار می‎گیرد و سردار ایران همچنان باید در انتقال ابدی بین روستوف و روبین‌کازان باشد؟‌

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48v6ol

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سردار در لیست خرید شالکه