تاریخ انتشار: 1395/05/24 12:12
کد خبر: 267822

استیلی: طاهری در مورد رضاییان صادقانه رفتار کرد/ 80 درصد خارجی‌های لیگ بی‌کیفیت هستند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید سرپرست این باشگاه در مورد رامین رضاییان صادقانه رفتار کرد
استیلی: طاهری در مورد رضاییان صادقانه رفتار کرد/ 80 درصد خارجی‌های لیگ بی‌کیفیت هستند

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،حمید استیلی درباره وضعیت پرسپولیس در  لیگ برتر اظهار کرد: تیم فوتبال پرسپولیس لیگ را بسیار خوب شروع کرد و در حال‌ حاضر هم مزد بازی خوبش را گرفت و صدرنشین جدول است. فکر می‌کنم که شرایط تیمی پرسپولیس واقعا خوب است و این تیم می‌تواند امسال نتایج بسیار خوبی را بگیرد. سال گذشته پرسپولیس با ضعف‌هایی جزئی مواجه بود که تا اواخر فصل به مرور برطرف شد ولی امسال به گونه‌ای شده که از همان ابتدا نتایج خوب را کسب می‌کنند. البته لیگ به طور کلی بالا و پایین دارد ولی امیدوارم که در انتهای فصل باز هم تیم فوتبال پرسپولیس در بالای جدول قرار گیرد.

او در ادامه درباره بازیکنان خارجی که تیم فوتبال پرسپولیس جذب کرده است، اظهار کرد: در مورد بازیکنان خارجی یک تیم فقط مربیان آن تیم هستند که می‌توانند نظر خود را بدهند. در مورد بازیکنان خارجی پرسپولیس هم همین طور است و فقط باید برانکو در مورد آنها نظر دهد. شاید چیزی در آنها دیده که آنها را جذب کرده است. این را فراموش نکنیم که پرسپولیس در طول فصل باید در سه جام بجنگد. بنابراین باید نیمکت قدرتمندی داشته باشد. البته من معتقدم که اگر قرار است بازیکن خارجی جذب شود باید بازیکنی را جذب کنیم که از نظر فنی از سایر بازیکنان بهتر باشد و بازی کند نه این که فقط روی نیمکت بنشیند. اگر قرار است بازیکنی روی نیمکت بنشیند بهتر است آن بازیکن جوانان ایرانی خودمان باشند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه درباره این که چرا در فوتبال ایران بازیکنان خارجی بی‌کیفیت وارد می‌شوند گفت: در این زمینه واسطه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. البته مدیران باشگاه‌ها هم در ورود بازیکنان خارجی بی‌کیفیت بی‌تاثیر نیستند. من فکر می‌کنم که  20 درصد از بازیکنان خارجی که به فوتبال ایران می‌آیند کیفیت لازم را دارند و 80 درصد آنها بی کیفیت هستند. البته شاید به خاطر دولتی بودن فوتبال ما باشد اگر باشگاه‌های ما خصوصی باشند آن وقت مدیر باشگاه دلش برای پولی که هزینه می‌کند می‌سوزد و به همین خاطر به بازیکن بی‌کیفیت خارجی پول زیادی نمی‌دهد.

او گفت: من از مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان که یک باشگاه خصوصی است درباره بازیکنان خارجی اش سوال کردم که مدیرعامل این باشگاه به من گفت که 25 الی 30 هزار دلار برای بازیکنان خارجی مان هزینه کرده‌ایم. این نشان می‌دهد که آنها قدر پول خودشان را می دانند ولی مدیران باشگاه‌های دولتی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند و همه فرایند جذب بازیکن خارجی را به مربی خود واگذار می‌کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بهتر است کمیته‌ای تشکیل شود تا بازیکنان خارجی را از نظر فنی بررسی کنند و اجازه ندهند بازیکنان بی کیفیت خارجی وارد فوتبال ایران شوند.

استیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره جلسه اش با رامین رضاییان و طاهری، اظهار کرد: رامین رضاییان بازیکن من در راه‌آهن بوده و از باشگاهی که من سرمربیگری آن را بر عهده داشتم به پرسپولیس رفت. من رامین را واقعا دوست دارم. پس از مشکلاتی که برای این بازیکن به وجود آمد با من تماس گرفت و از من خواست تا برای حل مشکلش به باشگاه پرسپولیس بروم. با توجه به شناختی که از آقای طاهری داشتم می دانستم که او فرد بسیار منطقی است و حتما در زمینه حل مشکل این بازیکن کمک می‌کند.

وی افزود: از آقای طاهری واقعا تشکر می‌کنم. او در جلسه‌ای که با هم داشتیم بسیار صادقانه صحبت کرد و مواضع باشگاه را به ما گفت، البته رامین هم در آن جلسه نظراتش را گفت و در نهایت باشگاه دو راه پیش روی رضاییان قرار داد که یکی از آنها انتقال قرضی این بازیکن بود و دومی فسخ قرارداد و جدایی رسمی رامین رضاییان از باشگاه پرسپولیس بود. در دومین مورد باشگاه خواهان دریافت مبلغ فسخ قرارداد از رضاییان بود که رامین هر دو راه را رد کرد و هیچ کدام را نپذیرفت. در نهایت هم باشگاه را ترک کردیم. رضاییان به من گفت به هر باشگاهی که بپیوندد مطمئنا قرارداد یک ساله امضا می‌کند تا سال آینده بازیکن آزاد شود و بتواند به پرسپولیس برگردد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان درباره وضعیت تیم ‌ملی فوتبال ایران و دیدار ایران مقابل قطر گفت: ما پتانسیل‌ این را داریم که قطر را در تهران شکست دهیم. کارلوس کی‌روش تیم بسیار خوبی را آماده کرده و مطمئنا می‌توانیم در تهران قطر را شکست دهیم. در حال‌ حاضر همه باید دست به دست هم دهیم و از تیم ‌ملی فوتبال حمایت کنیم. امیدوارم با شکست قطر نخستین گام را برای صعود به جام جهانی را محکم برداریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y5vla

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استیلی:برانکو رضاییان را نخواست، طاهری هم قراردادش را پاره کرد