تاریخ انتشار: 1396/05/01 16:31
کد خبر: 193996

بیرانوند: آقای زنگنه! ارثم را می‌خواهم

دروازه‌بان سابق نفت تهران در اعتراض به عدم وصول طلب خود از این باشگاه مقابل وزارت نفت حضور یافت و اعتراض شدید خود را نسبت به وزیر و وزارت نفت اعلام کرد.
بیرانوند: آقای زنگنه! ارثم را می‌خواهم

به‌ علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان سابق نفت تهران که در اعتراض به طلب خود از این باشگاه مقابل درب وزارت نفت حضور یافته بود، اظهار کرد: دو سال است که بدهی‌های خود را از نفت نگرفته‌ایم و این نخستین بار است که من برای طلب خود به این جا آمده‌ام. به‌ هر حال بازی‌های مقدماتی جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر این اجازه را به من نمی‌داد که بخواهم به صورت جدی پیگیری کنم. من به خاطر هواداران پرسپولیس تمام تمرکزم بر روی این تیم بود و پس از اتمام فصل بود که تصمیم گرفتم شکایت خود را پیگیری کنم.

او افزود: قرارداد ما با وزارت نفت است و شرکتی که وزارت نفت، باشگاه را به آن واگذار کرده نمی‌دانم کیست. بازیکنانی مثل سید جلال حسینی، وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا و من اگر بخواهیم نام این خریدار را بیاوریم او را بزرگ خواهیم کرد و هدف این شرکت این است که امثال جلال حسینی و وحید امیری اسمش را بیاورند که بزرگ شود و برای خود بزرگی کند ولی این گونه نیست. من هم همین الان می‌توانم نفت را دستم بگیرم و به صورت رفاقتی شخصی را به عنوان سرمربی انتخاب کنم و این تیم را روانه مسابقات کنم. شما دیدید که پیش از دیدار سوپر جام، اسم علی کریمی را آوردند که فدراسیون با آنها کنار بیاید و تیم را بتوانند به گونه‌ای جمع کنند. علی کریمی نیز فهمید که اینها چه آدم‌هایی هستند و نمی‌توانند تیم‌داری کنند.

بیرانوند ادامه‌ داد: طرف حساب من شرکت خریدار نیست. طرف حساب من فقط وزارت نفت است که به این جا آمده‌ام. من یک کارمند شرکت نفت هستم و قراردادم با نفت است و سربرگ قرارداد من برای شرکت نفت است. من می‌خواهم با آقای زنگنه صحبت کنم و همین را بگویم. آقای زنگنه! شما وقتی زمین می‌خرید، حتی ۲۰۰ هزار تومان، تا آن را نسازید و نوسازی نکنید آن را از شما ۵۰ – ۶۰ میلیون تومان نمی‌خرند و نفت تهران هم همین گونه است. اگر الان نفت ۲۰ یا ۲۲ میلیارد فروخته می‌شود نفتی بوده که یک میلیون هم قیمتش نبوده است.

دروازه‌بان سابق نفت درباره مشکلاتش، افزود: این تیم زحمت کشیده و از لیگ سه به لیگ دو صعود کرده و سپس لیگ یک و سپس جواز حضور در لیگ یک را گرفته است. این تیم دو سال سهمیه آسیا گرفت و امثال من، وحید امیری، کامیابی نیا و سید جلال حسینی، مهدی شیری، سیامک کوروشی و مربیانی که بودند نظیر منصوریان، خرمگاه، سیدی، برای این تیم زحمت کشیده‌اند. آقای زنگنه! ما وقتی دو سال این تیم را به آسیا بردیم، زحمت ما بوده است و الان ما مزد این زحمت را می‌خواهیم. شما نفتی که قیمتش پایین بود، با زحمات ما قیمتش را بالا بردی و فروختی.

علیرضا بیرانوند درباره رسیدگی وزیر نفت به شکایت بازیکنان باشگاه نفت تهران، افزود: به نظر من اگر آقای زنگنه جلسه‌ای را با رییس جمهور مملکت دارد، کنسل کند و جلسه‌ای را با ما برگزار کند، چون مساله خیلی مهم است. بعضی از بازیکنان ما و برخی از تدارکات ما با ۵ میلیون تومان نیز می‌توانند زندگی خود را بچرخانند ولی متاسفانه نمی‌دانم آقای شریف حسینی است یا آقای حسین شریف است که او را مقابل ما قرار می‌دهند و می‌گویند که کارهای ما را پیگیری کند! من فقط از آقای زنگنه خواهش می‌کنم، وقتی کار را می‌دهد به دست آقای شریف حسینی که ممنوع الخروجی خود را در مالیات حل کند و بعد می‌گوید که "ما کاره‌ای نیستیم،" خیلی کار بدی است. ۱۰ بار با آقای شریف حسینی صحبت کردم و ایشان به من گفتند که سه، چهار روز را تحمل کنید تا بچه‌ها تمرین کنند اما ایشان تنها به دنبال این بودند که بتوانند ممنوع الخروجی خود را حل کند و بتواند از کشور خارج شود. دیروز که با ایشان تماس گرفتیم به ما می‌گوید که من با شما کاری ندارم و بروید با فلانی صحبت کنید.

دروازه‌بان پرسپولیس ادامه‌ داد: من الان مقابل وزارت نفت هستم. من زمانی که تمرین دارم وقت تمرین خود را صرف این جور کارها نمی‌کنم. امروز استراحت داشتم که به این جا آمدم و اگر ۱۰۰ درصد امروز مشکلم حل نشود فردا نیز این جا خواهم بود. طرف حساب من وزارت نفت است و این ساختمان و سربرگ قرارداد من، همان وزارت نفت است. ما یک خانواده‌ هستیم که من اکنون از این خانواده‌ جدا شده‌ام و ارثم را می‌خواهم. دو سال برای این تیم زحمت کشیده‌ام و باید مزد زحمات من داده شود، نه تنها من،‌ بلکه باید برای همه بچه‌ها این کار صورت بگیرد. الان نیز آیین‌نامه‌ای آمده است که قوه قضاییه می‌تواند در این کار دخالت کند. حکم پیگیری‌ هم از سازمان لیگ و هم از کمیته‌ استیناف دارم. طی آیین‌نامه‌ای که فدراسیون داده اگر بازیکنی از باشگاهی شکایت داشت و از کمیته‌ استیناف و سازمان لیگ حکم را داشت، می‌تواند از طریق قوه قضاییه پیگیری کند. من به خاطر احترام به آقای زنگنه و آقای خلیلی که انسان‌های بزرگی هستند، این کار را نکردم ولی از فردا با حکم قوه قضاییه دوباره این کار را پیگیری خواهم کرد و تا پولم را نگیرم قید این پیگیری را نخواهم زد.

علیرضا بیرانوند در ادامه اظهار کرد: من خیلی سختی کشیدم. من به تازگی ازدواج کرده‌ بودم و خیلی موقعیت‌ها بود که به خاطر باشگاه نفت از خانواده‌ام دور بودم و اکنون حقم را می‌خواهم. قرارداد من با باشگاه نفت بود. یک سال به دنبال گرفتن حق خود دویدم و همین شرکت جدید به من گفت که این مبلغ، رقم قراردادم نیست اما کمیته‌ انضباطی حکم را صادر و استیناف هم آن را تایید کرد. من یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از وزارت نفت طلب دارم و حاضر بودم پیش از این که به کمیته‌ انضباطی بروم و از باشگاه نفت شکایت کنم به خاطر ۱۲ سال حضور در این باشگاه به گونه‌ای با آنها کنار بیایم اما متاسفانه چون آنها پیگیری نکردند و چنین اتفاقی برایم رخ داد، حتی قرارداد من را زیر سوال بردند و وکیل‌های خود را به کمیته‌ انضباطی فرستادم دیگر حاضر به کنار آمدن با آنها نیستم. در آخر نیز کمیته‌ انضباطی حکم کرد که علی‌رضا بیرانوند چنین مبلغی را از باشگاه نفت طلبکار است.

او افزود: در همین اواخر دوباره به کمیته‌ انضباطی رفتم و باز هم شکایتم را اعلام کردم و باز هم کمیته‌ رای خود را تغییر نداد و این رای به سود من بود. به همین دلیل هیچ وقت حتی یک ۱۰۰۰ تومانی هم از حقم کوتاه نمی‌آیم و اگر در طول این هفته‌ وضعیتم مشخص نشود از طریق قوه قضاییه پیگیری خواهم کرد و حکم جلب کسانی که با ما این کار را کرده‌اند را خواهم گرفت.

بیرانوند درباره واگذاری باشگاه نفت، تصریح کرد: اصلا نمی‌دانم چگونه این باشگاه واگذار شده است. خیلی اتفاق عجیبی است. این تیم خریداران خیلی خوبی دارد. همین الان می‌توانم دو خریدار بیاورم که تیم را امروز تحویل بگیرند و فردا نفتی تشکیل دهند که در شان سه سال پیش باشد. نفتی را تشکیل دهند که شخصیت حضور در آسیا را داشته باشد اما نفتی که همانند پاس تهران عمل می‌کرد و در حال‌ شخصیت گرفتن بود، نابودش کردند. نمی‌دانم که آقای زنگنه چه فکری کردند که می‌خواستند روی این تیم سرمایه‌گذاری کنند و امتیاز را فروختند. می‌خواهم بگویم آقای زنگنه! شما امتیاز را فروختید و ۱۵ – ۱۶ میلیارد تومان چک گرفتید و کسانی که در انتقال نفت بودند چرا این ۱۵ – ۱۶ میلیارد را به اجرا نمی‌گذارند. این چک را بگذارید و پول ما را بدهید. ۱۰۰ درصد در پشت این قضیه برنامه‌هایی است.

دروازه‌بان سابق نفت درباره شکایت به AFC، توضیح داد: به‌ هر حال بازیکنان پول‌شان را می‌خواهند و اگر راهی پیدا نکنند از طریق AFC این کار را انجام خواهند داد و ما نیز احتمال دارد که این کار را انجام دهیم. جالب این جا است که نمی‌دانم چه کاری دارند انجام می‌دهند که یکی از آنها حاضر نیست ما را ببیند. ما ماهی چند میلیارد نفت جابه جا می‌کنیم اما ۷، ۸ میلیارد جمع پول ما بازیکنان بیشتر نیست. آنها پولشان را می‌خواهند زیرا این پول حق آنها است. برای این پول زجر و زحمت کشیده‌اند. ما برای اعتراض به این جا آمده‌ایم اما هر کسی یک حرفی می‌زند. اگر همین گونه ادامه‌ داشته باشد من باید از قوه قضاییه پیگیری کنم. تیم نفت دیگر وجود ندارد که ما بخواهیم به AFC اعتراض کنیم تا جلوی بازی آنها را بگیرد. ما را هم این گونه پاسکاری می‌کنند. از آقای قنبرزاده اسم می‌آورند اما در اصل او هیچ کاره است. او مدیرعامل یک تیم بود که این سمت را از او گرفتند و بعد نام آقای شاه‌کرمی را مطرح می‌کنند و سپس نوبت به نام آقای شریفی می‌رسد. ۱۰ تا اسم اعلام کرده‌اند، امیدوارم که حداقل مشکل ما با یکی از این اسامی حل شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45vqed

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مصدومیت بیرانوند به خیر گذشت