تاریخ انتشار: 1396/05/04 10:20
کد خبر: 193385

آغاز لیگ هفدهم ؛ لیگ برتری‌ها چگونه استارت می‌زنند؟

از فردا لیگ هفدهم آغاز خواهد شد و ۱۶ تیم در ۳۰ هفته به مصاف هم خواهند رفت و هر یک به دنبال اهداف خاص خود هستند.
آغاز لیگ هفدهم ؛ لیگ برتری‌ها چگونه استارت می‌زنند؟

 غیر از سپیدرود و پارس جنوبی، دیگر تیم ها سابقه حضور در لیگ برتر را دارند و در این میان سیاه جامگان با ۲ فصل حضور کم سابقه ترین تیم و پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب آهن و سایپا با ۱۶ حضور، پرسابقه ترین تیم هستند. حال نگاهی داریم به نتایج ۱۴ تیم در اولین بازی ادوار مختلف لیگ برتر.

 

پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت ۸ بار لیگ را با پیروزی، ۶ بار با مساوی و ۲ بار با شکست آغاز کرده اند‌. آن ها بیش از هر تیم با فولاد، صنعت نفت و تراکتور روبرو شده اند و به جز یک شکست مقابل فولاد، دو تیم را مغلوب کرده اند.

پرسپولیس پنج شنبه مقابل فولاد صف آرایی خواهد کرد. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، دو بار روز پنج شنبه بازی کرده و دو بار برنده شده. دو بار هم با فولاد جدال داشته و در لیگ اول به تساوی رسیده و در لیگ چهارم ۳-۱ شکست خورده. جالب است بدانید اگر قرمزپوشان پایتخت در این مسابقه پیروز می‌شدند به عنوان قهرمانی لیگ برتر می‌رسیدند!

 

 

استقلال تهران

آبی پوشان پایتخت در اولین بازی دوره های قبلی لیگ، ۱۰ پیروزی، ۴ مساوی و ۲ شکست دست پیدا کرده اند. استقلال بیش از همه با سپاهان بازی کرده اند و یک بار پیروز شده، یک بار شکست خورده و به یک تساوی رسیده اند.اکبرپور، عنایتی و برهانی با زدن ۳ گل به نوعی آقای گل آبی‌ها در هفته‌ اول لیگ برتر هستند.

شاگردان منصوریان روز جمعه به مصاف صنعت نفت آبادان خواهند رفت. استقلال ۵ بار لیگ را جمعه آغاز کرده و ۴ بار پیروز شده و یک بار هم باخته. همچنین لازم به ذکر است این اول جدال استقلال و صنعت نفت در هفته اول لیگ برتر خواهد بود.

 

 

تراکتورسازی

قرمزهای تبریز سابقه ۹ حضور در لیگ برتر را دارند. آن ها پس از ناکامی در اولین دوره رقابت های لیگ برتر ۸ فصل از حضور در این مسابقات دور بودند و در لیگ نهم دوباره لیگ برتری شدند. پرشورها تنها یک بار با برد فصل را شروع کرده اند، ۴ بار طعم باخت را چشیده‌اند و ۴ بار هم به تساوی رسیده اند.

جوانان تبریزی روز پنج شنبه به مصاف استقلال خوزستان خواهند رفت. دقیقا دیداری که فصل پیش هم داشتند با این تفاوت که لیگ شانزدهم را  در تبریز آغاز کردند و این بار در اهواز میهمان خواهند بود. تراکتورسازان تنها یک بار پنج شنبه هفته اول لیگ را برگزار کرده اند و به تک پیروزی خود نیز رسیده‌اند.

 

 

ذوب آهن

سفیدوسبزپوشان اصفهانی ۵ بار لیگ را با برد، ۳ بار با تساوی و ۸ بار با شکست آغاز کرده اند. آن ها در ۶ سال گذشته هیچ گاه در هفته اول میزبان نبوده اند و لیگ هفدهم را هم از مشهد شروع خواهند کرد؛ دقیقا مثل فصل پیش که البته ۲-۱ مغلوب شدند. ذوبی ها دوبار هفته اول را روز پنج شنبه برگزار کرده اند و لیگ دوازدهم با سه گل به فجر باختند و لیگ چهاردهم با دو گل بازی را به صبا واگذار کردند.

 

 

سپاهان

سپاهانی ها همیشه در قالب مدعی در لیگ برتر بوده اند و معمولا شروع خوبی نیز داشته اند. طلایی پوشان ۷ بار پیروز بوده و ۶ بار به تساوی رسیده اند و ۳ مرتبه نیز شکست را پذیرفته اند. قاطع ترین پیروزی سپاهانی ها در هفته اول ادوار لیگ برتر، پیروزی ۴-۰ مقابل شموشک در لیگ پنجم بوده و سنگین ترین شکست پرافتخارترین تیم لیگ برتر نیز باخت ۴-۱ به صنعت نفت آبادان بوده است.

اولین حریف شاگردان کرانچار در لیگ شانزدهم سایپای دایی خواهد بود. زردهای اصفهان یک بار مقابل سایپا در هفته اول لیگ چهاردهم حاضر شدند و با نتیجه ۴-۱ این تیم را مغلوب کردند. سپاهان ۸ بار لیگ را روز جمعه آغاز کرده و دو بار مقابل نفت و استقلال باخته، باید دید این بار روز جمعه مقابل سایپا در نقش جهان چه خواهد کرد.

 

 

پیکان

دیگر نماینده تهران اغلب مسافر لیگ برتر به لیگ یک و بالعکس بوده اما پیکانی ها فصل پیش با جلالی، عملکرد خوبی داشتند و در رده ششم قرار گرفتند. سفیدپوشان پایتخت در ۱۱ دوره لیگ حضور داشتند و تنها یک بار ۳ امتیاز را کسب کرده اند. حالا خودرو سازان جمعه مقابل پدیده صف آرایی خواهند کرد و امیدوارند روند عدم پیروزی در آخر هفته های دور نخست لیگ را به اتمام برسانند.

 

 

استقلال خوزستان

آبی پوشان اهواز سابقه ۴ فصل حضور در لیگ را دارند اما یک عنوان ارزشمند قهرمانی را در کارنامه دارند. آن ها یک برد، یک باخت و ۲ مساوی در هفته اول چهار فصل اخیر دارند و لیگ هفدهم را هم همانند لیگ قبلی، با دیدار مقابل تراکتور استارت خواهند زد. اس خوزستان هیچگاه هفته اول در خانه ناکام نبوده و فصل پیش در تبریز هم به تراکتور نباخت؛ باید دید این وضعیت حفظ خواهد شد یا خیر؟!

 

 

گسترش فولاد

گسترشی ها مقابل تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی دیدار خواهند کرد. شاگردان بوناچیچ در تبریز لیگ را استارت می‌زنند و نکته عجیب این که چه در خانه و چه خارج از خانه، هیچ گاه هفته اول را پیروز نبوده اند! شکست مقابل استقلال، تساوی مقابل استقلال خوزستان، تساوی بدون گل مقابل سایپا و تکرار این نتیجه مقابل پیکان آمار آبی پوشان تبریز بوده است.

 

 

نفت تهران

نفتی‌ها سابقه ۷ حضور در لیگ برتر را دارند و و تا پیش از لیگ سیزدهم، هیچگاه فصل را با پیروزی آغاز نکرده بودند. زردپوشان تهرانی لیگ های دهم تا دوازدهم را با تساوی مقابل ملوان، فجر و راه آهن آغاز کردند. سیزدهمین دوره لیگ برتر را با پیروزی مقابل فجر شروع کردند و در هفته نخست سه دوره بعدی لیگ نیز به تساوی مقابل پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال رسیدند.

نفت در اولین هفته فصل جدید روز پنج شنبه به مصاف سپیدرود خواهد رفت. این تیم دوبار روز پنج شنبه استارت لیگ را زده و یک بار مساوی کرده و به یک پیروزی نیز رسیده است.

 

 

فولاد

سرخپوشان جنوب کشور در اولین بازی لیگ میهمان مدافع عنوان قهرمانی لیگ هستند. فولادی ها به جز لیگ هفتم، در تمام دوره های لیگ برتر حاضر بوده‌ و دوبار هم مقابل پرسپولیس به میدان رفته‌اند و یک بار پیروز شدند و به یک تساوی رسیدند.

اتفاق عجیب این که فولاد همیشه روز پنج شنبه مغلوب بوده. آن ها پنج بار لیگ را در این روز آغاز کردند و هر بار، شکست را قبول کردند.

 

 

پدیده

این تیم خراسانی تنها سابقه ۳ دوره حضور در لیگ را دارد. آن ها دو تساوی و یک پیروزی در کارنامه ثبت کرده‌اند. پدیده روز جمعه در تهران به مصاف پیکان خواهد رفت و امیدوار است همچون سه تجربه قبلی، سربلند از زمین خارج شود.

 

 

صنعت نفت

نفتی ها اگر چه به مقام قابل توجهی در لیگ برتر نرسیده‌اند اما همیشه شروع خوبی در این رقابت ها داشته‌اند. آن ها دو پیروزی، دو تساوی و یک شکست به ثبت رسانده اند و امیدوارانه به مصاف استقلال تهران می‌روند.

صنعت نفت یکبار لیگ را روز جمعه آغاز کرد و آن هم لیگ دوم بود؛ روزی که در اصفهان سپاهان را چهارتایی کرد و این بار هم بی شک با هدف پیروزی به جدال با استقلال می‌رود.

 

 

سایپا

دیگر خودروساز لیگ برتر جزو معدود تیم‌هایی است که همیشه در لیگ برتر حاضر بوده است. نارنجی پوشان جمعه میهمان حریفی هستند که سابقه رویارویی با این تیم در هفته اول را ندارند. سایپا بیش از همه با پرسپولیس و ابومسلم دیدار کرده و مقابل هر دو تیم نیز همیشه بازنده بوده!

 

 

سیاه جامگان

سیاه جامگان را می‌توان نمونه جدید ابومسلم نامید، تیمی که سابقه زیاد در فوتبال ایران دارد. اما سیاه جامگان برخلاف ابومسلم تنها دو بار در لیگ حضور داشته و هیچگاه فصل را با پیروزی آغاز نکرده. آن ها لیگ پانزدهم را با شکست مقابل استقلال و لیگ شانزدهم را با تساوی مقابل ذوب آهن شروع کردند.

مشکی و قرمزپوشان خراسان تاکنون یکبار لیگ را پنج شنبه آغاز کرده‌اند و آن هم شکست مقابل آبی پوشان پایتخت بود. حالا باید دید آن ها در خانه چه نتیجه ای در دیدار با ذوب آهن خواهند داشت؟!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mykbb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مشکلات پیش روی هفدهمین دوره لیگ برتر در فاصله 48 ساعتی تا افتتاحیه