تاریخ انتشار: 1395/05/26 12:07
کد خبر: 267471

مهدوی‌کیا: حضور نکونام در تیم ملی مثبت است/ همه چیز تقصیر دلال‌ها نیست

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم ملی می‌تواند اتفاقی مثبت باشد
مهدوی‌کیا: حضور نکونام در تیم ملی مثبت است/ همه چیز تقصیر دلال‌ها نیست

به گزارش سرویس فوتبال فرتاک ورزشی،مهدی مهدوی کیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت خودش در باشگاه هامبورگ و همین طور آخرین وضعیت آکادمی‌اش صحبت کرد. او در بخشی از صحبت‌های خود درباره حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی در لیگ ایران نیز به صحبت پرداخت. 

 

در ادامه گفت‌وگوی مهدی مهدوی کیا را با خبرنگار ایسنا می‌خوانید:

*ابتدا از وضعیت خودتان شروع کنید. در حال‌ حاضر در فوتبال آلمان مشغول به چه کاری هستید؟

همچون گذشته در تیم فوتبال پایه باشگاه هامبورگ مشغول به فعالیت هستم. با این باشگاه  قرارداد امضا کردم تا در تیم‌های پایه و در قسمت هجومی فعالیت کنم. از وضعیت خودم هم در این باشگاه بسیار رضایت دارم. 

*وضعیت آکادمی شما به کجا رسید. آیا همچنان در تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت می کنید؟

آکادمی ما زیر نظر اساتید مجرب فعالیت‌هایش را پیگیری می‌کند. هرچند ماه یک بار هم  در تورنمنت‌های بین‌المللی حاضر می شویم تا کسب تجربه کنیم. اعتقاد دارم بازیکنان فوتبال علاوه بر دانش فوتبالی، باید زبان هم بیاموزند تا بتوانند با همسالان خود ارتباط برقرار کنند. به همین منظور در آکادمی ما علاوه بر کلاس‌های فوتبالی، کلاس‌های زبان و روانشناسی ورزشی هم برگزار می‌شود.

*آیا فوتبال ایران را پیگیری می‌کنید؟ نظرتان راجع‌ به  وضعیت لیگ ایران و همین طور صدرنشینی پرسپولیس در لیگ چیست؟

به اعتقاد من کم بیش و هر زمان که فرصت داشته باشم، لیگ ایران را پیگیری می‌کنم. پرسپولیس لیگ را خوب آغاز کرده و همه را امیدوار کرده است. امیدوارم این تیم بتواند همین روند را ادامه دهد و در انتهای فصل، پس از سال‌ها به قهرمانی برسد و دل هوادارانش را شاد کند. پرسپولیس با توجه به بازیکنانی که جذب کرده است، این پتانسیل‌ را دارد که به نتایج خوبش در لیگ ادامه دهد. البته می دانم تیم فوتبال استقلال در این روزها از وضعیت خوبی برخوردار نیست. برای علیرضا منصوریان که مربی جوان و با دانشی است، آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم او هم بتواند تیمش را از این وضعیت خارج کند.  

*سال‌هاست در لیگ ایران بازیکنان خارجی زیادی حضور داشتند. در این بین خیلی از بازیکنان خارجی کیفیت لازم را نداشتند. نظر شما در این باره چیست؟

این مساله به خاطر این است که در فوتبال ایران کمتر به فوتبال پایه اهمیت داده می‌شود. قاعدتا اگر  به فوتبال پایه توجه کنیم، می‌توانیم از بازیکنان مستعد فوتبالیست‌های بزرگی را بسازیم به طوری که دیگر نیازی نباشد در لیگ مان بازیکنان خارجی را  استخدام کنیم. به یاد می آورم زمانی در تیم فوتبال پرسپولیس آنقدر بازیکن خوب وجود داشت که مسئولان باشگاه تعدادی از آنها را هر ساله ترانسفر می‌کردند. باید سعی کنیم در باشگاه‌های خودمان به این سطح برسیم که بازیکنان  خوبی را تولید و ترانسفر کنیم. اینگونه هم در فوتبال درآمدزایی کردیم و هم بازیکنان  خارجی بی‌کیفیت را  جذب نکردیم.

*البته خیلی‌ها  معتقد هستند  به خاطر سودی که نصیب  دلالان می‌شود، حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی در لیگ ایران  رواج داشته است. شما با این موضوع موافق هستید؟

به اعتقاد من همه تقصیرها را نمی‌توان گردن دلالان انداخت. آنها فقط بازیکنان را  به باشگاه‌ها معرفی می‌کنند و در این وسط مربیان و مدیران باشگاه‌ها هستند که این بازیکنان را می‌پذیرند و با آنها قرارداد می بندند. بهتر است مدیران و مربیان ما در انتخاب های خودشان بیشتر دقت کنند تا شاهد حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی نباشیم. معتقدم اگر قرار است بازیکن خارجی به لیگ ایران بیاید، باید  از نظر فنی یک سر و گردن از بازیکنان ایرانی خودمان بالاتر باشد.

*تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران یازدهم شهریور ماه باید در تهران به مصاف  تیم فوتبال قطر برود. پیروزی در نخستین دیدار  در مقدماتی جام جهانی چقدر اهمیت دارد؟

خیلی مهم است شما در نخستین دیدار مقابل قطر به پیروزی برسید. فکر می‌کنم با توجه به تیمی که کارلوس کی‌روش جمع کرده است، ایران این پتانسیل‌ را دارد که در تهران، قطر را شکست بدهد. امیدوارم با انجام یک بازی خوب، قطر را شکست بدهیم و نخستین گام را برای صعود به جام جهانی محکم برداریم.

*جواد نکونام هم  عنوان مربی تیم‌ ‌ملی  فوتبال انتخاب شد، حضور او را در کنار کارلوس کی‌روش چطور ارزیابی می کنید؟

جواد نکونام، کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بوده و از تجربیات خوبی برخوردار است. با توجه به ارتباط خوبی که  با  کارلوس کی‌روش و بازیکنان تیم‌ ‌ملی دارد، فکر کنم که حضورش در تیم‌ ‌ملی مثبت است. امیدوارم بتواند به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران کمک کند. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.  

*آیا از تیم‌های ایرانی و یا فدراسیون فوتبال  برای همکاری به شما پیشنهادی شده است؟

در حال حاضر قصد ندارم در ایران مربیگری کنم و فعلا می‌خواهم در فوتبال آلمان کارم را پیگیری کنم.

*چهارم شهریور ماه دیداری قرار است به پاس زحمات جواد نکونام با حضور بازیکنانی از لالیگا برگزار شود.آیا شما در تیم یاران نکونام حضور خواهید داشت؟

فعلا به طور رسمی با من برای حضور در این دیدار صحبتی نشده است. ابتدا باید پیشنهاد مطرح شود و من ببینم که در تاریخ بازی و برنامه کاری‌ام چطور است تا پس از آن تصمیم نهایی را اتخاذ کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6vva

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کناره‌گیری نکونام از بازی خداحافظی‌اش