تاریخ انتشار: 1395/05/26 19:21
اختصاصی/
کد خبر: 267363

نواصرزاده: آدم های کوچک در فوتبال بزرگی می کنند

عباس نواصرزاده یکی از دلسوزان فوتبال خوزستان و از بهترین مدافعان تاریخ این استان زرخیز به حساب می آید.
نواصرزاده: آدم های کوچک در فوتبال بزرگی می کنند

به گزارش فرتاک ورزشی، او در زمانی که لیگ تخت جمشید هنوز راه نیافتاده بود با بازوبند کاپیتانی جوانان خوزستان قهرمان ایران در اصفهان شد. نواصر زاده توسط حشمت مهاجرانی به تیم ملی جوانان دعوت شد و در کنار بازیکنانی همچون حسن نظری، ابراهیم قاسمپور، کمال خلیلیان و ... بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست.

با شروع انقلاب اسلامی، نواصرزاده برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و کفش هایش را برای همیشه آویخت. 

 بعد از مدت های طولانی با این پیشکسوت فوتبال که در سال های گذشته با عناوین مختلف نظیر قائم مقام، مدیر اجرایی، سرپرست و نماینده تام الاختیار در باشگاه فولاد در فدراسیون فعالیت داشت، هم صحبت شدیم تا نظراتش را در ارتباط با تیم فولاد و فوتبال خوزستان بگیریم. 

*دوری از فوتبال عذاب آوراست

خیلی خوشحالم که پس از سالها سراغ فرزند فراموش شده فوتبال را  می گیرید، آن روزگاری که دهها نفر در کنارم بودند، گذشت. امروزی ها سراغی از ما نمی گیرند، برای کسی که سالها در فوتبال بوده خیلی سخت است که در خانه بنشیند و تنها نتایج و خبرها را بشنود.

*فولاد با آدم های کوچک نابود می شود

در طول این چند سال اخیر باشگاه فولاد خوزستان و حتی کشور پیش قدم بوده و بازیکنان بسیار زیادی رابه تیم های ملی و مطرح کشور تقدیم کرده است. این را برای اولین بار به شما می گویم، در این چند سال اخیر برچسب های زیادی به من زدند که فلانی با فلان بازیکن و مربی و 

مدیر باشگاه ارتباط دارد اما خدا را شاهد می گیریم که یک  همیشه سعی کردم که سالم زندگی کنم.اما حالا این آقایان فولاد را به نابودی کشاندند.آدم های کوچک در این باشگاه دارند بزرگی می کنند.

*تصمیم غلط آدکادمی فولاد را خراب کرد

باشگاهها با استفاده از مربیان مجرب و تحصیل کرده می توانند مراکز تربیت بازیکن را تشکیل داده و نه تنها باشگاه های خودمان را از بازیکنان بی نیاز کنید بلکه همانند سالهای دورتر شهرها و استان های دیگر را نیز از ورود بازیکن خارجی بی نیاز کنند.

هیچ چاره ای به جز پرداختن به ورزش پایه نداریم و باید کودکان را از دبستان زیرنظر بگیریم و این مسیر نمی شد مگر با جدی گرفتن ورزش پایه و استفاده از مربیان و مشاوران دلسوز و کارامد. خوشبختانه ما در سطح کشور و به خصوص در استان خوزستان از این افراد کم نداریم. خوزستان این پتانسیل را دارد که بتواند همچون دهه 50 و 60 آقایی کند.متاسفانه برای آکادمی فولاد افرادی همچون مسعود رضاییان، علی سویلمی و...زحمت کشیدند اما حالا با یک تصمیم غلط همه چیز تمام شد.

*سیستم باشگاهداری ما غلط است

فوتبال به جایی رسیده که برای حفظ صندلی دست به هرکاری می زنندو این بدترین اتفاق است که در کشورمان نمی افتد. یک مربی همیشه باید به فکر جایگاه اعتبار دائمی خود باشد و نباید فقط به حفظ جایگاه حا ل خود فکر کند. او باید به فکر آینده کاری خود باشد و این که می شنوم برخی از بازیکنان تبانی می کنند، بسیار افسوس می خورم. متاسفانه سیستم مدیریت باشگاهداری ما به حفظ موقعیت تبدیل شده است و برای ارتقاء جایگاه خود متوسل به هرکاری می شوند.

* ره به جایی نمی بریم

چندسالی است که تیم های خوزستانی از جمله فولاد در لیگ برتر در اواخر فصل در تلاش برای نیفتادن هستند واقعا وضعیت فوتبال در خوزستان باعث نگرانی شده و من که با این فوتبال بزرگ شده ام دلم می گیرد که چرا خوزستان به این حال و روز افتاده است. البته به دلیل وارد شدن پول کاذب در فوتبال تعصب از بین رفته و حضور فرصت طلبان نیز در از بین رفتن این تعصب بی تاثیر نبوده است. برای ضعف فوتبال استان و رفع افت آن باید برنامه ریزی سه ساله داشته باشیم و با ایجاد مدارس فوتبال معتبر و آکادمی های مجهز برای برگزاری مرتب مسابقات آموزشگاه ها که باید در آن آموزش و پرورش دخیل شود.کاری که ابتدا در باشگاه فولاد انجام دادیم و نتیجه اش را همه دیدند و سالهاست که فوتبال خوزستان به باشگاه فولاد می نازد.حیف است که فولاد پر از استعدادمان بدون آینده نگری و برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد. من مطمئن هستم که اگر همین روند فعلی را ادامه دهیم جزو استان های درجه 2 و 3 می شویم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ogb5q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اژدر شهابی: انتصابات در این ورزش با شایسته سالاری همراه است
اختصاصی/