تاریخ انتشار: 1395/05/31 11:29
کد خبر: 266462

قهرمانی: کاری که داوران ایرانی کردند ارزش پنج مدال طلا داشت

داور سابق فوتبال با تمجید از عملکرد سه داور ایرانی حاضر در المپیک، از وزیر ورزش و جوانان خواست تا با آنها مثل مدال‌آوران برخورد شود
قهرمانی: کاری که داوران ایرانی کردند ارزش پنج مدال طلا داشت

به گزارش سرویس المپیک فرتاک ورزشی،

محسن قهرمانی در گفتگو با ایسنا در مورد قضاوت تیم داوری ایرانی در فینال مسابقات فوتبال المپیک ریو، عنوان کرد: در اینکه علیرضا فغانی در چهار سال گذشته یکی از چهره‌های برتر داوری قاره آسیا و جهان بوده شکی نیست اما متاسفانه او در کشور خودمان دیده نشده است و این جای تامل دارد. به اعتقادم باید بررسی و بازنگری شود که چرا و به چه علت این داور خوب کشورمان دیده نمی‌شود. من از فدراسیون فوتبال و شخص آقای تاج این درخواست را دارم که نگاه ویژه‌ای به تیم داوری داشته باشد.

وی افزود: قطعا این گروه داوری برای قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۸ شانس دارند البته سخندان شاید به لحاظ سنی محدودیت داشته باشد اما منصوری و فغانی حتی در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز می‌توانند حضور داشته باشند و در مراحلی مثل نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال قضاوت کنند. این مهم دور از ذهن نیست چرا که فیفا به این داوران اعتماد کرده است.

این داور سابق فوتبال با بیان اینکه فغانی عملکرد بسیار خوبی در بازی فینال بین برزیل و آلمان داشت، گفت: شک نکنید که این داور حرف‌های زیادی در آینده برای گفتن خواهد داشت اما را هم در نظر بگیرید که فغانی چند روز دیگر به ایران برمی‌گردد و باید در لیگ خودمان سوت بزند بنابراین تیم‌ها باید از نوع قضاوت او درکی متفاوت داشته باشند. تا زمانی که در کشور خودمان به داوران توجه نشود هیچ پیشرفتی اتفاق نخواهد افتاد. تا امروز نیز اگر پیشرفتی حاصل شده با تلاش و کوشش خودشان بوده است. داوران از حداقل‌ها در لیگ نیز بی‌بهره‌اند.

قهرمانی اضافه کرد: امیدوارم مسئولان به اهمیت کار این داوران پی ببرند. کاری که فغانی، سخندان و منصوری در میدان المپیک انجام دادند کمتر از مدال طلای وزنه برداری و کشتی نیست. امیدوارم به چشم یک قهرمان به این داوران نگاه شود چون کاری که آنها کردند به اندازه پنج مدال طلا ارزش داشت.  من از دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش خواهش می‌کنم که دید متفاوتی به جامعه داوری داشته باشد تا این قشر بتواند زیر بار هجمه تیم‌ها دوام بیاورد و با حمایت‌هایی که می‌شود هیچ کس اجازه بی‌احترامی به آنها را به خودش ندهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nexgg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بنا: از مردم عذرخواهی می‌کنم/ صحبت از ماندن کردم تا نگویند بعد از باخت قهر می‌کنم

هاشمی: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری فرافکنی می‌کند
برای خدابخشی مدال پیش‌بینی کرده بودیم