تاریخ انتشار: 1395/05/31 15:03
کد خبر: 266383

بررسی رقیبان بانوی پیر در سری آ / بقیه هم شانس دارند؟

یونتوس تیم بی رقیب این سالهای فوتبال تبدیل شده و دست یافتن به او خیلی سخت می باشد.
بررسی رقیبان بانوی پیر در سری آ / بقیه هم شانس دارند؟

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، فاتحِ پنج اسکودتویِ پیاپی، تیمی که فصلِ پیش با 9 امتیاز نسبت به تیمِ دوم قهرمانِ سریِ آ شد، این فصل هم با خریدنِ بهترین بازیکنان نزدیک‌ترین رقبایش، یعنی گونزالو هیگوایین از ناپولی و میرالم پیانیچ از رم، به علاوه‌یِ دنی آلوس، مهدی بن‌عطیه و مارکو پیاتسکا، قوی‌تر از قبل هم شده است. پس آیا هیچ امیدِ قهرمانی برایِ تیم‌هایِ دیگر نیست؟

قبل از اینکه قهرمانیِ یوونتوس در این فصل را هم از همین حالا قطعی بدانیم بهتر است به حرف‌هایِ فرانک دی بوئر، مربیِ جدیدِ اینتر گوش بدهیم: «یوونتوس اسکوادی فوق‌العاده داره. اما باید یادمون باشه که اونا پل پوگبا را از دست دادن. ما باید درک کنیم یوونتوس بدونِ پوگبا در میانه‌یِ زمین چطور بازی خواهد کرد. هیچ تضمینی وجود نداره که اونا این فصل تیمِ قوی‌تری شده باشن. اونا اسمهایِ بزرگی دارن، اما باید ببینیم این بازیکنایِ بزرگ یک تیمِ بزرگ هم میسازند یا نه.

اما حتی اگر بازیکنانِ بزرگِ یوونتوس تیمی بزرگ نسازند چه تیمی در سریِ آ قادر خواهد بود به چالششان بکشد؟ آیا ناپولی بدونِ هیگوایین هنوز قادر به جنگیدن خواهد بود؟ خوشبینان به ناپولی از رکوردِ گلزنیِ جانشینِ مستقیمش، مانولو گابیادینی حرف می‎زنند. گابیادینی که ژانویه‌یِ 2015 به ناپولی پیوست در هر 107.7 دقیقه‌یِ لیگ یک گل زده است. دیگر گزینه‌یِ ناپولی برایِ جانشینیِ هیگوایین هم خریدِ جدیدشان از آژاکس، آراکادیوژ میلیک است، بازیکنی که نباید به سادگی ازش گذشت.

رم، تیمِ سومِ فصلِ پیش مجبور شد زحمتِ زیادی بکشد تا تازه به جایی که فصلِ قبل بود برسد. رمی‌ها در تابستان موفق شدند قراردادهایِ قرضیِ استیون الشراوی و محمد صلاح را دائمی کنند، اما این اتفاق در موردِ لوکاس دینیه رخ نداد و او به پاریس سن ژرمن بازگشت و بعد راهیِ بارسلونا شد، تا وضعیتِ دفاعِ چپ رم نامشخص شود.

اینترِ دی بوئر در چه وضعیتی است؟ این تابستانی پر از اتفاق برایِ نراتزوری بود. اول گروهِ سانینگ باشگاه را خرید و بعد در هشتمِ اوت روبرتو مانچینی سن سیرو را ترک کرد. چه توضیحی برایِ این اتفاق داریم؟ رسانه‌هایِ ایتالیایی‌ها به رابطه‌یِ نزدیکِ کیا جورابچیان با مالکینِ سانینگ اشاره کرده‌اند، ایجنتی که مدیر برنامه‌هایِ کارلوس توز بود، بازیکنی که رابطه‌یِ چندان دوستانه‌ای با مانچینی در منچستر سیتی نداشت. و در ضمن از چشمِ این رسانه‌ها پنهان نمانده که هم دی بوئر و هم آخرین هدفِ اینتر در ترنسفرهایِ تابستانی، یعنی ژائو ماریو، موکلینِ جورابچیان هستند.

در هر صورت تیمی که به دی بوئر رسیده پر است از بازیکنانِ مستعد. خیلی‌ها فراموش کرده‌اند که اینتر فصلِ پیش تا کریسمس صدرنشینِ لیگ بود. تیمِ این فصل هم، حتی قبل از خریدهایِ جدید، جایِ پیشرفتِ زیادی داشت. جفری کوندوگبیایِ 23 ساله حالا با یک سال تجربه در سریِ آ می‌تواند کمکِ بیشتری به اینتر بکند. همینطور ایوان پریسیچ که یوروی بسیار خوب پشتِ سر گذاشت.

اگر تیم‌هایِ مدعی شروعی خوب در لیگ نداشته باشند فیورنتینا می‌تواند از این فرصت استفاده کند. با اینکه ویولا بازیِ اولش را مقابلِ یوونتوس باخت، اما تیمِ پائولو سوسا با تغییراتِ زیادی در تابستان همراه نبوده است. شاید تنها کاری که سوسا باید بکند جا دادنِ دوباره‌یِ جوزپه روسی در ترکیبِ اصلی، بعد از بازگشتش از دورانِ شش ماهه‌یِ قرضی‌اش در لوانته، باشد. و البته اینکه کریستین تلو را به این نتیجه برساند که برایِ تفریح به فلورانس نیامده است.

میلان چطور؟ پیشرفتِ کندِ مذاکرات با مالکینِ چینی جدید باعث شد تا فرصتی برایِ وینچنزو مونتلا باقی نماند تا بازیکنانی که لازم دارد را در آغازِ دورانِ پسا-برلوسکونی بخرد. در عوض مربیِ جوان و جدیدِ روسونری باید از زیرِ خاکسترهایِ فصلِ پیش تیمی جدید بسازد. حداقل نبودن در بازی‌هایِ اروپایی این فرصت را به میلان می‌دهد تا در سریِ آ برایِ رسیدن به جایگاهی بهتر از هفتم بجنگد.

داستان‌هایِ فرعیِ جذابِ دیگری هم در این فصل داریم. مثلا اینکه آیا تیمِ کوچکِ کروتونه موفق می‌شود به عکسِ کارپی و فروزینونه، بیش از یک فصل در سری آ بماند؟ آیا ماریو بالوتلی با پیوستن به بولونیا یا شاید کیوو به سریِ آ بازمی‌گردد؟ و یا اینکه دقیقا چه بلایی قرار است سرِ لاتزیو بیاید، وقتی مارسلو بیلسا بعد از تنها دو روز از مربیگریِ این تیم منصرف می‌شود و کلودیو لوتیتو، مالکِ باشگاه طیِ یک مذاکره از عصبانیت ظرفِ غذایش را رویِ میز می‌کوبد و می‌شکند و باعثِ وحشتِ مورتز لایتنر، هافبکِ جوانِ آلمانیِ تیم می‌شود؟

 

شاید این فصل شاهد رقابتی نزدیک برایِ قهرمانیِ سریِ آ نباشیم، اما به لطفِ کاراکترهایی مثلِ لوتیتو با کمبودِ اتفاقاتِ دراماتیک روبرو نخواهیم شد.

نویسنده: 

پائولو باندینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kag8x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کوادرادو در آستانه بازگشت به یوونتوس