تاریخ انتشار: 1395/06/02 10:36
کد خبر: 266024

خداداد عزیزی: خیلی زشت است که خراسان در تیم ملی نماینده ندارد

ملی‌پوش سابق فوتبال کشورمان گفت: برای من به عنوان یک فوتبالیست خراسانی بسیار زشت است که در تیم ملی کشورمان هیچ نماینده‌ای از خراسان نباشد
خداداد عزیزی: خیلی زشت است که خراسان در تیم ملی نماینده ندارد

به گزارش سرویس فوتبال فرتاک ورزشی،خداداد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در خصوص سمت جدیدش به عنوان مشاور هیات فوتبال خراسان رضوی عنوان کرد: در این خصوص باید بگویم که دوست مشترک من و برادران، تماس گرفت و موضوع را مطرح کرد. وقتی بحث کمک به فوتبال خراسان است آنچه در توان دارم می‌گذارم. ضمن اینکه در خصوص استعفاها باید بگویم که دوستان سمت داشتند و اینطور صلاح دیدند که استعفا کنند. من سمتی ندارم ولی اهل استعفا نیستم.

عزیزی در خصوص مشکلات به وجود آمده میان اداره کل و هیات فوتبال تاکید کرد: صبوریان را هم دوست دارم و ایشان همواره به من محبت داشته‌اند. احترامی متقابل میان ما وجود دارد و هیچ دلخوری در میان ما وجود ندارد. بحث‌های میان صبوریان و برادران هم به من ربطی ندارد و وارد این مناقشه‌ها نمی‌شوم و در هیات فوتبال تنها در حد یک مشاورم و تا جایی‌که کاری از دستم بربیاید وارد می‌شوم.

عزیزی همچنین در خصوص آغاز به کار آکادمی فوتبالش گفت: از مدت‌ها پیش به فکر تاسیس یک آکادمی مجهز فوتبال بودم اما به دلایل مختلف در این بحث وقفه به وجود می‌آمد تا اینکه با پیشنهاد همکاری احسان عسکری، بازیکن سابق تیم‌های ابومسلم و پیام در لیگ برتر مواجه شدم. واقعیت امر این است که به دنبال این موضوع هستیم که آکادمی، محلی برای درآمدزایی نباشد.

وی افزود: مهمترین پارامتری که باعث شد تا همکاری‌ام با عسکری آغاز شود همین موضوع بود که این مجموعه دارای چارت کاری منظم و مشخص است. وی فارغ‌التحصیل رشته تربیت‌بدنی در مقطع کارشناسی ارشد است و گروهی مجهز در اختیار دارد که می‌توانیم به این وسیله به شکلی کاملا علمی و تخصصی وارد بحث آکادمی و استعدادیابی در فوتبال شویم.

ملی‌پوش اسبق خراسانی با اشاره به اهمیت امکانات در آکادمی گفت: یکی از نقاط قوت ویژه‌ای که باعث شد این همکاری را بپذیرم بحث زمین چمن ایده‌آل است که خوشبختانه در این پروسه، تعبیه شده‌است. به زودی از علاقه‌مندان فوتبال خراسان در رده‌های سنی پایه دعوت می‌شود تا در تمرینات این بازیکنان را زیرنظر بگیریم و بهترین‌ها را انتخاب کنیم. واقعیت امر این است که در فوتبال خراسان زیرساخت وجود ندارد.

وی افزود: بازیکن باید در دوره نونهالی و نوجوانی موضوعات را بیاموزد اما در فوتبال ایران به چنین مسائل مهمی توجه نمی‌شود. وقتی از خارج بازیکنی را برای تیم‌های باشگاهی می‌آوریم، بازیکن به خوبی قواعد را آموخته اما فوتبالیست ایرانی متاسفانه حتی در برخی موارد، نیاموخته که چطور بدود. به شخصه توان شوت‌زنی با دوپا را از بچگی و ۱۰ سالگی تمرین کردم اما کدام بازیکن ایرانی به چنین مسائلی می‌پردازد؟ در فوتبال خراسان هم به نظر من مشکل اصلی در زیرساخت است وگرنه استعداد و پتانسیل زیادی وجود دارد.

عزیزی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم در آکادمی سیستمی همچون کلاس فوتبال داشته ‌باشیم که یک ساعت و نیم، دویست سیصد علاقه‌مند را با توپ مشغول کنیم و در پایان بگوییم دوره آموزشی تمام شد و مجموعه تعطیل است. در آکادمی می‌خواهیم روی جزئی‌ترین مسائل کار کنیم. بحث مهم روان‌شناسی و ‌آسیب‌شناسی، دو فاکتور مهم و البته مغفول‌مانده در فوتبال ایران هستند که قرار است در کنار بحث زبان با بازیکنان کار شود. استخر، فیزیوتراپی و البته موضوعات مهمی همچون تیمی تحصیلکرده و مجرب از امتیازهای مهم این آکادمی هستند که همراه با زمین چمن در اختیار مجموعه قرارخواهد داشت.

غزال تیزپای آسیا تصریح کرد: باید تماما علمی کار کنیم. برای مثال در برخی از موارد شاهدیم که روی کودک هشت ساله، آنقدر فشار می‌آورند که حتی در بحث‌های رشد بدنی نیز به مشکل برخورد می‌کند. باید اصولی و قدم به قدم پیش برویم و برنامه‌ای متناسب با سنین مختلف پیاده کنیم، در مجموعه ورزشی یاران در حال تحقیق و بررسی هستند که واقعا در چه بازه سنی می‌توان کار را اصولی آغاز کرد. درست است که برخی بازیکنان ۸ ساله به اندازه یک بازیکن ۱۵ ساله توانایی دارند اما باید به شکلی اصولی و مطمئن کار کنیم تا مبادا اینگونه استعدادها هدر شود.

وی با اشاره به اهمیت تیمداری گفت: این بازیکنان آینده‌دار نیاز دارند که در تیم‌های باشگاهی بازی کنند و به همین دلیل قطعا در خصوص حضور در لیگ‌های استانی و حتی کشوری در سنین پایه نیز حضور فعالی خواهیم‌داشت. زیرا بازیکن هرچقدر هم تمرین کند اما در میدان مسابقه است که آبدیده می‌شود، تجربه کسب می‌کند و محک می‌خورد. ادعایی در این زمینه نداریم اما به فکر هستیم تا بهترین و ایده‌ال‌ترین شرایط را به وجود آوریم.

عزیزی با انتقاد از شرایط کنونی فوتبال خراسان گفت: شاید برای عده‌ای مطرح نباشد اما برای من به عنوان یک فوتبالیست خراسانی بسیار زشت است که در تیم ملی کشورمان هیچ نماینده‌ای از خراسان نباشد. باید کاری کنیم تا این اتفاقات چندساله اخیر و عقب‌ماندگی‌ها در فوتبال خراسان جبران شود. وضعیت کنونی پدیده و سیاه‌جامگان هم مشخص است که جالب نیست و با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. ضمن اینکه استعدادهای فراوانی در فوتبال استان داریم که به دلایل مختلفی اعم از پایمال شدن حق و  ... از فوتبال و از آنچه که حق‌شان است دور می‌مانند. همه ایران می‌دانند که خداداد حق کسی را نمی‌خورد و تمام تلاشم را در این خصوص که حق به حقدار برسد خواهم‌کرد.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا علاوه بر هدایت بازیکنان مستعد و آینده‌دار فوتبال خراسان، برنامه‌ای پیاده کنیم تا بازیکنان متوسط هم بتوانند پله‌پله پیشرفت کنند. خوشبختانه در آکادمی، حتی روی مسائلی همچون آب‌درمانی نیز بحث شده و کارهای کارشناسی لازمه صورت گرفته‌است. آسیب‌دیدگی جزء لاینفک فوتبال است اما با در نظر گرفتن امکانات مختلف همچون فیزیوتراپی و ... بلافاصله روند درمانی نیز صورت خواهد گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45ezmo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کمک بزرگ برانکو به کی‌روش در قلب دفاع تیم‌ ملی