تاریخ انتشار: 1396/09/19 13:31
کد خبر: 170059

حاشیه مدل مو نیست؛ بدنسازی غیراصولی قائدی را نابود می کند

مهدی قائدی در بازی آخر نیم فصل نخست برای اولین بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت و در چند صحنه شمه‌هایی از تکنیک نابش را به رخ کشید و البته در چند صحنه نیز با بی‌تجربگی توپ‌ را از دست داد.
حاشیه مدل مو نیست؛ بدنسازی غیراصولی قائدی را نابود می کند

قائدی هنوز برای تبدیل شدن به یک بازیکن بین‌المللی راه درازی در پیش دارد. او باید یاد بگیرد که چگونه از تکنیکش به حد اندازه استفاده کند. فوتبال مکانیزه شده امروزی به بازیکنانی از جنس قائدی که می‌توانند به یادمان بیاورند فوتبال فراتر از دوندگی، یارگیری‌های آزاردهنده و تاکتیک‌های پیچیده یک بازی ساده با توپ است. اما در فوتبال امروز اگر نتوانی تکنیک سرکشت را مهار کنی محکوم به حذف شدنی. هر چند این گزاره غم‌انگیز است اما واقعیت است.

از روزی که قائدی در لیگ شمه‌هایی از استعدادش را نشان داده، دائم نگرانی‌هایی در مورد به حاشیه رفتن این بازیکن مطرح می‌شود، طوری که انگار که فقط بازیکنان تکنیکی به حاشیه می‌روند! البته برخلاف نظر همیشگی که دائم به مدل موی بازیکنان اشاره می‌کنند، به حاشیه رفتن ربطی به مدل مو و آرایش ظاهر ندارد. می‌توان مدل موی عجیب و خاص هم داشت اما بهترین بود. حاشیه چیزی فراتر از تغییر مدل مو و ظاهر است. طبیعی است که جوانی همچون قائدی در این سن به دنبال امتحان کردن مدل موهای متفاوت باشد. نباید مصداق به حاشیه رفتن را این گونه امور طبیعی و سطحی دانست.

قائدی باید بتواند سبکبار بازی کند. فرصتی که تا قبل از بازی با سپاهان به او داده نشد. او تا قبل از آن بازی در زمان‌هایی که استقلال به گل نیاز داشت پا به زمین گذاشت و همین موضوع می‌توانست از فرط تکرار روی بازی او تاثیرگذار باشد. اما اگر او با نقش منجی به زمین وارد نشود می‌تواند راحت و با ذهنی بازتر بازی کند. بازی با سپاهان مصداق این موضوع است. و البته قائدی نیاز دارد که هم فیزیک بدن خود را ارتقا دهد و هم میزان دوندگی‌اش را تا تبدیل به یک بازیکن نود دقیقه‌ای شود. و البته حیف است که این جثه ظریف و کوچک قائدی بهانه‌ای شود تا او را به دست مربیان استعدادکش بدنساز سپرد تا با افزایش حجم عضلات این بازیکن به صورت غیر اصولی خلاقیت او را بگیرند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k5xma

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سورپرایز در ترکیب استقلال/ 11 مرد شفر برای دیدار مقابل سپاهان مشخص شد