تاریخ انتشار: 1396/09/20 15:26
کد خبر: 169886

هدف جدید پرسپولیس؛ این بار پای استقلال درمیان است

پرسپولیس امروز در آخرین دیدار خود در دور رفت، میزبان صنعت نفت آبادان است و با برد در این بازی می تواند در صدر جدول دست نیافتنی شود.
هدف جدید پرسپولیس؛ این بار پای استقلال درمیان است

 پرسپولیس و استقلال در این فصل شرایطی متفاوت داشتند. قرمزها هم اکنون ۱۳ امتیاز بیشتر از حریف سنتی‌شان دارند و امروز این فرصت را پیش روی خود می بینند که فاصله خود با همشهری‌شان را به ۱۶ امتیاز افزایش دهند.

پرسپولیس با حفظ همین روند می تواند با یک فاصله تاریخی نسبت به استقلال لیگ را به پایان برساند.

در ۱۶ دوره لیگ برتر بارها دو تیم در دو منطقه مختلف جدول، لیگ را به پایان رساندند. ۹ بار استقلال بالاتر قرار گرفته و هفت مرتبه پرسپولیس. مروری بر این برتری‌ها داشته باشیم؛

لیگ اول؛ اختلاف یک امتیاز

پرسپولیس-اول- ۴۹ امتیاز

استقلال-دوم- ۴۸ امتیاز

 

در اولین دوره لیگ برتر استقلال تا یک قدمی خط پایان پیش بود اما باخت در انزلی در روز آخر باعث شد تا قرمزها با یک امتیاز اختلاف قهرمانی را جشن بگیرند.

لیگ دوم؛ اختلاف ۱۲ امتیاز

پرسپولیس-سوم- ۴۴ امتیاز

استقلال-نهم- ۳۲ امتیاز

 

در دومین دوره، اولین اختلاف فاحشی بین دو تیم رقم خورد. پرسپولیس از کورس قهرمانی جاماند و سوم شد. استقلال یک فصل بسیار بد با رولند کوخ آلمانی داشت و با ۱۲ امتیاز کمتر از پرسپولیس نهم شد.

لیگ سوم؛ اختلاف ۱۲ امتیاز

استقلال-دوم- ۵۱ امتیاز

پرسپولیس-پنجم- ۳۹ امتیاز

نوبت به برتری استقلال رسید. استقلال در روز آخر قهرمانی را به پاس واگذار کرد اما این تیم با ۱۲ امتیاز اختلاف، عقب ماندگی فصل قبل را جبران کرد. در ابتدای فصل هیچ کس تصور نمی کرد تیم کهکشانی پرسپولیس اینگونه از استقلال عقب بیفتد.

لیگ چهارم؛ اختلاف ۳ امتیاز

استقلال-سوم- ۵۸ امتیاز

پرسپولیس-چهارم- ۵۵ امتیاز

سرخابی ها در کورس قهرمانی حضور داشتند اما در نهایت استقلال با سه امتیاز بیشتر سوم شد.

لیگ پنجم؛ اختلاف ۲۱ امتیاز

استقلال-اول- ۵۹ امتیاز

پرسپولیس-نهم- ۳۸ امتیاز

 

استقلال با یک اختلاف امتیاز وحشتناک برای سومین فصل متوالی بالاتر از پرسپولیس قرار گرفت. استقلال در یک فصل رویایی قهرمان شد و پرسپولیس در یک فصل کابوس‌وار در رده نهم قرار گرفت. این میزان اختلاف(۲۱ امتیاز) بیشترین اختلاف دو تیم در جدول تا آن زمان بود.

لیگ ششم؛ اختلاف ۱ امتیاز

پرسپولیس-سوم- ۵۳ امتیاز

استقلال-چهارم- ۵۲ امتیاز

پرسپولیس با یک امتیاز بیشتر دوئل بالاتر قرار گرفتن در جدول را سه-سه مساوی کرد. در مقطعی استقلال با صمد مرفاوی ۱۲ امتیاز از پرسپولیس پیش بود اما در نهایت پرسپولیس مصطفی دنیزلی با یک امتیاز بیشتر فصل را تمام کرد.

لیگ هفتم؛ اختلاف ۱۶ امتیاز

پرسپولیس-اول- ۵۹ امتیاز

استقلال-سیزدهم- ۴۳ امتیاز

از نظر نتیجه گرفتن در واقع در این فصل بیشترین فاصله بین دو تیم تا آن زمان به وجود آمد. پرسپولیس با افشین قطبی قهرمان شد. این تیم ۲۲ امتیاز بیشتر از استقلال ناصر حجازی و فیروز کریمی کسب کرد اما با توجه به ۶ امتیازی که از پرسپولیس کسر شد، در جدول اختلاف دو تیم ۱۶ امتیاز ثبت شد.

لیگ هشتم؛ اختلاف ۱۱ امتیاز

استقلال-اول- ۶۶ امتیاز

پرسپولیس-پنجم- ۵۵ امتیاز

نوبت به استقلال رسید که با یک اختلاف قابل توجه نسبت به پرسپولیس قهرمان شود. استقلال اول شد و پرسپولیس با ۱۱ امتیاز کمتر پنجم. حالا دو تیم چهار-چهار مساوی شدند.

لیگ نهم؛ اختلاف ۶ امتیاز

استقلال-سوم- ۵۹ امتیاز

پرسپولیس-چهارم- ۵۳ امتیاز

یک برتری دیگر برای استقلال اما هیچ یک از دو تیم قهرمان نشدند.

لیگ دهم؛ اختلاف ۸ امتیاز

استقلال-دوم- ۶۵ امتیاز

پرسپولیس-چهارم- ۵۸ امتیاز

 

استقلال برای سومین بار بالاتر از پرسپولیس قرار گرفت.

لیگ یازدهم؛ اختلاف ۲۴ امتیاز

استقلال-سوم- ۶۶ امتیاز

پرسپولیس-دوازدهم- ۴۲ امتیاز

 

دوران برتری استقلال و تیره روزی‌های پرسپولیس ادامه داشت. برای چهارمین فصل متوالی پرسپولیس در رتبه‌ای پایین‌تر از استقلال به کار خود پایان داد. آنهم با چه اختلاف بی‌سابقه‌ای . پرسپولیس در بدترین فصل خود دوازدهم شد و استقلال با ۲۴ امتیاز بیشتر در رده سوم قرار گرفت. پرسپولیس البته در دربی برگشت برنده شد وگرنه مشخص نبود این اختلاف چه میزان می شد. این فاصله بیشترین فاصله تاریخ است. پرسپولیس برای شکستن این رکورد کار سختی دارد.

لیگ دوازدهم؛ اختلاف ۱۷ امتیاز

استقلال-اول- ۶۷ امتیاز

پرسپولیس-هفتم- ۵۰ امتیاز

استقلال به بالاتر قرار گرفتن عادت کرد و برای پنجمین بار فصل را بهتر به پایان برد. آنهم با ۱۷ امتیاز اختلاف قهرمان شد. حالا در دوئل برای بالاگرفتن در جدول استقلال ۸ بر ۴ پیش افتاده. یک برتری مطلق.

لیگ سیزدهم؛ اختلاف ۲ امتیاز

پرسپولیس-دوم- ۵۵ امتیاز

استقلال-پنجم- ۵۳ امتیاز

 

پرسپولیس سرانجام موفق شد به سلطه استقلال پایان دهد. تا هفته آخر اتفاقا استقلال پیش بود اتفاقات هفته آخر طوری رقم خود تا پرسپولیس دوم شود و استقلال پنجم. البته اختلاف امتیاز دو تیم تنها دو امتیاز بود.

لیگ چهاردهم؛ اختلاف ۱۱ امتیاز

استقلال-ششم- ۴۷ امتیاز

پرسپولیس-هشتم- ۳۶ امتیاز

 

استقلال دوباره بالاتر قرار گرفت. یک اختلاف قابل توجه دیگر. البته هر دو تیم فصل بدی داشتند استقلال ششم شد و پرسپولیس هشتم. حساب کار ۹ بر ۵ به سود استقلال.

لیگ پانزدهم؛ اختلاف ۵ امتیاز

پرسپولیس-دوم- ۵۷ امتیاز

استقلال-سوم- ۵۲ امتیاز

 

دو تیم تا روز آخر در کورس بودند. پرسپولیس قهرمانی را در روز آخر از دست داد. با این حال با پنج امتیاز اختلاف نسبت به استقلال دوم شد.

لیگ شانزدهم؛ اختلاف ۹ امتیاز

پرسپولیس-اول- ۶۶ امتیاز

استقلال-دوم- ۵۷ امتیاز

 

پس از ۹ سال پرسپولیس یک اختلاف امتیاز قابل توجه با استقلال ثبت کرد. پرسپولیس مقتدرانه قهرمان شد و استقلال با ۹ امتیاز کمتر در رده دوم . پس از سالها پرسپولیس دو فصل پشت سرهم بالاتر از استقلال قرار گرفت.

حساب کار حالا ۹ بر ۷ است. پرسپولیس برای برابری به دو فصل پیاپی بالاتر قرار گرفتن نیاز دارد.

احتمال اینکه در این فصل پرسپولیس برای سومین مرتبه بالاتر از استقلال باشد کم نیست. اگر این اتفاق بیفتد پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در سه فصل پیاپی فصل را در رتبه ای بالاتر از استقلال به پایان رسانده است.

همچنین این فرصت برای قرمزها آماده است که یک اختلاف امتیاز تاریخی ثبت کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n8xvg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکوردی که استقلال و پرسپولیس با هم زدند