تاریخ انتشار: 1396/09/23 09:36
کد خبر: 169440

برنده‌ها و بازنده‌های قرعه لیگ قهرمانان

یکی از عجیب‌ترین و در عین حال هیجان‌انگیزترین قرعه‌کشی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی چند فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا، روز دوشنبه برگزار شد و 16 تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند.
برنده‌ها و بازنده‌های قرعه لیگ قهرمانان

اگر پیروزی در زمین رقیب دیرینه یعنی منچستریونایتد، به اندازه کافی به منچسترسیتی روحیه و اعتماد به نفس نداده بود، حالا شاگردان گوآردیولا به فاصله کمی بعد از پیروزی در اولدترافورد می‌توانند خوشحال باشند که به یک قرعه بسیار آسان در لیگ قهرمانان خورده‌اند. بازل شاید یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی چمپیونز لیگ به شمار می‌آید و سیتیزن‌ها نباید خیلی نگران رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات باشند. در شرایطی که اکنون منچسترسیتی با 11 امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارد، این اختلاف امتیاز این فرصت را در اختیار گوآردیولا قرار می‌دهد تا با استفاده از سیستم چرخشی در سال 2018، تیمش را با آمادگی کامل و بدون خستگی راهی مسابقات لیگ قهرمانان کند. اگرچه بازل همواره مقابل حریفان انگلیسی خطرناک ظاهر شده که آخرین آنها هم به پیروزی برابر یونایتد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان همین مرحله بازمی‌گردد اما بعید است این تیم سوییسی بتواند برابر آبی‌های آماده شهر منچستر حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

اگر منچسترسیتی بتواند به رکورد پیروزی‌های متوالی خود در لیگ جزیره ادامه دهد و از طرف دیگر رقبایش هم همچنان امتیاز از دست دهند، آنگاه با قطعی شدن قهرمانی لیگ، در یک مقطع از فصل تیم پپ اولویت و تمرکز اصلی‌اش را روی لیگ قهرمان خواهد گذاشت و بدون شک به چیزی جز قهرمانی نخواهد اندیشید. سیتی منتظر خوردن به یک تیم مانند بازل بود تا بتواند قدرتش را به رخ غول‌های اروپایی بکشد و اعتماد به نفس بازیکنانش هم می‌تواند به شکل قابل توجهی برای رسیدن به قهرمانی مسابقات افزایش یابد. دیگر تیم شهر منچستر هم که پس از چند سال غیبت دوباره در لیگ قهرمانان حاضر شده، قرعه چندان بدی در مرحله یک‌هشتم نهایی دریافت نکرده است. سویا این فصل بسیار بی‌ثبات بوده و اگرچه گاه نتایج خوبی گرفته اما شکست‌های سنگینی مانند شکست 5-صفر اخیر برابر رئال‌مادرید را هم تجربه کرده است. تیم اسپانیایی در گروهی که لیورپول هم در آن حضور داشت به عنوان تیم دوم صعود کرد. لیورپول با پیروزی 3-صفر در ورزشگاه خانگی سویا یعنی رامون سانچز پیسخوان بخوبی نشان داد این تیم اسپانیایی انسجام فصول گذشته را ندارد و می‌تواند یک حریف مطلوب برای منچستریونایتد باشد.
 
ژوزه مورینیو فصل گذشته توانست ادواردو بریتزو، سرمربی فعلی سویا را در لیگ اروپا شکست دهد. در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا، منچستریونایتد به مصاف سلتاویگویی رفت که هدایتش بر عهده بریتزو بود و شیاطین سرخ توانستند با شکست این تیم راهی فینال شوند تا خود را آماده قهرمانی کنند. حالا مورینیو با خرید چند بازیکن جدید، تیم قدرتمندتری را شکل داده و بدش نمی‌آید برای صعود در لیگ قهرمانان باز هم یک تیم اسپانیایی دیگر با حضور بریتزو روی نیمکت را شکست دهد. باواریایی‌ها را می‌توان یکی دیگر از خوش‌شانس‌های قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان دانست. بایرن‌مونیخ در گروهی که پاری‌سن‌ژرمن هم در آن حضور داشت، نتوانست به عنوان تیم اول صعود کند و همین مساله غول آلمانی را نگران قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی کرده بود. با این حال، بایرنی‌ها حالا می‌توانند براحتی نفسی بکشند، چرا که مصاف با بشیکتاش نمی‌تواند حداقل روی کاغذ، چالش بزرگی برای شاگردان یوپ هاینکس محسوب شود. تیم ترکیه‌ای در ضعیف‌ترین گروه این فصل لیگ قهرمانان که متشکل از موناکو، پورتو، لایپزیگ و خود بشیکتاش بود، به عنوان تیم اول صعود کند. برای تیم‌های گروه‌های دیگر که به عنوان تیم دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده بودند شاید قرار گرفتن مقابل بشیکتاش یکی از بهترین قرعه‌های ممکن تلقی می‌شد و حالا این شانس نصیب بایرن‌مونیخ شده تا بتواند امیدواری زیادی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان داشته باشد.

بایرن این فصل لیگ قهرمانان را خوب شروع نکرد و یک شکست سنگین در پاریس برابر پاری‌سن‌ژرمن هم نه‌تنها باعث شد شانس‌های این غول آلمانی برای صدرنشینی کاهش یابد بلکه در نهایت باعث شد سرمربی وقت بایرن یعنی کارلو آنچلوتی هم اخراج شود. با این حال حالا شرایط تیم بایرن عوض شده و با حضور یوپ هاینکس آنها به تکرار قهرمانی خود در لیگ قهرمانان با این مربی کهنه‌کار می‌اندیشند. بشیکتاش حریف قدری برای بایرنی‌ها محسوب نمی‌شود و آنها می‌توانند عملا رقابت خود برای فتح لیگ قهرمانان را از مرحله یک‌چهارم نهایی آغاز کنند. پیشتازی دوباره آنها در بوندس‌لیگا هم این فرصت را به شاگردان هاینکس می‌دهد تا بدون نگرانی لیگ داخلی روی لیگ قهرمانان تمرکز کنند.

آنتونیو کونته: به نظر می‌رسد این  فصل زمین و زمان با آنتونیو کونته لج کرده است. این مربی ایتالیایی که فصل گذشته توانست در نخستین‌حضورش در استمفوردبریج، چلسی را قهرمان لیگ جزیره کند، در فصل جدید با نبردهایی متعددی روبه‌رو بوده است. چلسی نه‌تنها برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ برتر و کسب نتایج مناسب با مشکل روبه‌رو بوده بلکه آنتونیو کونته با مدیران باشگاه هم به مشکل خورده و با بازیکنانی مانند داوید لوئیز هم مشکل پیدا کرده و در همین ابتدای فصل بارها و بارها شایعه اخراجش از چلسی به گوش رسیده است. حالا در چنین شرایطی آنچه می‌توانست کار را برای کونته دشوارتر کند، هم‌قرعه شدن با یکی از قوی‌ترین تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی یعنی بارسلونا بود. شوک توقف برابر رم در استمفوردبریج آن هم در شرایطی که چلسی با 2 گل پیش افتاده بود و بعد از آن شکست در خانه رم، کار خودش را کرد و چلسی که به عنوان تیم دوم از گروه C بالا آماده بود حالا باید در مرحله یک‌هشتم برابر بارسلونا صف‌آرایی کند. این فصل 5 تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان حضور دارند و سخت‌ترین قرعه بین تیم‌های انگلیسی به چلسی خورده است.

پاری‌سن‌ژرمن و اونای امری: تیم پاریسی که فصل گذشته در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف بارسلونا رفته بود تا آن شکست تاریخی در نوکمپ رقم بخورد حالا در این فصل مسابقات هم باید به مصاف رئال‌مادرید برود. فصل گذشته پی‌اس‌جی موفق شد در خانه بارسلونا را تحقیر کند و به پیروزی پرگل 4-صفر برسد. همه چیز برای پاریسی‌ها ایده‌آل پیش می‌رفت و آنها از حضور خود در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات مطمئن بودند اما در بازی برگشت شرایط به شکل متفاوتی پیش رفت. لوئیز انریکه پیش از بازی گفت اگر پاری‌سن‌ژرمن 4 گل زده ما می‌توانیم 5 یا 6 گل بزنیم و صعود کنیم. در نهایت هم همین‌گونه شد و بارسلونا با پیروزی تاریخی 6-یک، شوک بزرگی به پاری‌سن‌ژرمن وارد کرد و توانست یک بازگشت بی‌نظیر داشته باشد. حالا این فصل هم پاری‌سن‌ژرمن باید به مصاف یکی دیگر از غول‌های اسپانیایی برود. البته پاری‌سن‌ژرمن نسبت به فصل گذشته به طرز قابل توجهی قوی‌تر شده و خرید بازیکنانی مانند نیمار، امباپه و دنی آلوس شاکله این تیم را در حد تیمی برای قهرمانی در چمپیونز لیگ تقویت کرده است. شاید بازی برابر رئال حتی فرصتی باشد تا پاریسی‌ها بتوانند به نوعی از تیم‌های اسپانیایی انتقام بگیرند و بالاخره کابوس شکست سنگین فصل گذشته برابر بارسلونا را به فراموشی بسپارند. با این همه، پاری‌سن‌ژرمن که هزینه سنگینی برای این فصل کرده اصلا دوست نداشت در این مرحله به مدافع عنوان قهرمانی

2 فصل اخیر مسابقات بخورد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pay6r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رسمی/ ترکیب اصلی منچستریونایتد و منچسترسیتی