تاریخ انتشار: 1396/09/23 12:40
کد خبر: 169407

گام بلند پرسپولیس در مسیر موفقیت / توقف ناپذیر مثل پروفسور

برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان با حضور در ایران دوران موفقی را در کارنامه مربیگری خود ثبت کرده که در آینده به نیکی از آن یاد خواهد شد.
گام بلند پرسپولیس در مسیر موفقیت / توقف ناپذیر مثل پروفسور

پس از قهرمانی پرسپولیس با افشین قطبی در هفتمین دوره لیگ برتر، این تیم تا چندین به توفیقی دست نیافت و موفقیت قابل توجهی در کارنامه این تیم ثبت نشد. طی این سالها به جز نایب قهرمانی لیگ سیزدهم با علی دایی، پرسپولیس نه نتایج رضایت بخشی کسب کرد و نه ثبات لازم را داشت تا جایی که لیگ برتر یازدهم را با رتبه دوازدهم به پایان رساند. کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا مهم ترین دستاورد لیگ برتری پرسپولیس طی این سالها بود اما روزهای موفق و نتایج مطلوب پرسپولیس در برخی مقاطع موقتی بود و آنچه که طی یک دهه گذشته در پرسپولیس دیده نمی شد، ثبات و پیشرفت مداوم بود تا اینکه پروفسور کروات سکان هدایت سرخپوشان را بر عهده گرفت.

برانکو ایوانکوویچ را می توان نقطه عطفی در پرسپولیس و حتی در تاریخ لیگ برتر دانست؛ مربی سابق تیم ملی پس از حدود ۳ سال حضور در فوتبال ایران به عنوان سرمربی پرسپولیس روزهای بسیار موفقی را در این تیم رقم زده و نتایجی را کسب کرده که تا سالها در ذهن هواداران این تیم باقی خواهد ماند. اما مهمتر از نتایج درخشان و آمارهای فوق العاده ای که برانکو در دو سه فصل اخیر همراه با پرسپولیس به دست آورده، ثبات و پیشرفت مداوم این تیم است که مربی کروات برای سرخپوشان به ارمغان آورده است.

با نگاهی به روند نتیجه گیری و عملکرد پرسپولیس برانکو در پنج نیم فصل اخیر، به خوبی می توان این ثبات و پیشرفت مداوم را مشاهده کرد. پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر پانزدهم ۲۵ امتیاز به دست آورد و در رده چهارم جدول قرار گرفت. در نیم فصل دوم تیم برانکو ۳۲ امتیاز کسب کرد و در پایان فصل، تنها به دلیل تفاضل گل کمتر، به نایب قهرمانی رسید. گفتنی است اگر جدول لیگ پانزدهم را فقط بر اساس نتایج تیمها در نیم فصل دوم در نظر بگیریم، پرسپولیس صدرنشین نیم فصل دوم لیگ پانزدهم است.

شانزدهمین دوره لیگ برتر جهش خیره کننده تیم برانکو آغاز می شود و زمان به بار نشستن نتایج این تیم فرا می رسد؛ ۳۲ امتیاز و صدرنشینی در پایان نیم فصل اول، هواداران را به قهرمانی این تیم پس از ۹ سال امیدوار می کند. نیم فصل دوم نتایج پرسپولیس باز به گونه ای رقم خورد که نه تنها قهرمانی این تیم را به همراه داشت، بلکه پیشرفت مداوم در نتیجه گیری شاگردان برانکو را هم نشان می داد؛ پیشرفت تیم از نظر کسب امتیاز و دستیابی به ۳۴ امتیاز که قهرمانی لیگ برتر شانزدهم را به هواداران این تیم تقدیم کرد. گرچه پیشرفت یک مجموعه از رده های میانی و پایین جدول به رده های بالا بسیار اهمیت دارد، اما نکته بسیار مهم در تیم برانکو ادامه درخشش پرسپولیس، آن هم در رده های بالای جدول، است که بیانگر عملکرد فوق العاده این تیم در لیگ هفدهم است. پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ امسال نیز با ۳۶ امتیاز توانست امتیازات بیشتری نسبت به نیم فصل قبل کسب کند تا روزهای خوش این تیم همچنان ادامه داشته باشد. گام برداشتن در این مسیر و مداومت بر آن، کار بسیار دشوار و حائز اهمیتی است که تیم برانکو به خوبی آن را انجام داده است؛ چیزی که حتی در تیم های موفق در سالیان گذشته هم دیده نمی شد.

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dr79m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برقراری ارتباط دوستانه راز موفقیت ستاره پرسپولیس