تاریخ انتشار: 1396/09/24 23:51
کد خبر: 169173

هدیه ویژه شفر به ستاره خوش اقبال استقلال

هدیه ویژه شفر به ستاره خوش اقبال استقلال

مرد خوش اقبال استقلال در روزهایی که این تیم خودش را رفته رفته به بالای جدول نزدیک می‌کند، بدون شک فرشید اسماعیلی است. فرشید نیمه‌های فصل پیش بود که به لطف کنار گذاشتن ستاره‌های کاغذی به ترکیب اصلی راه پیدا کرد و منصوریان تازه متوجه شد که چه بازیکنی را روی نیمکت می‌نشاند.

البته سرمربی سابق استقلال بدشانس بود که فرشید در بازی رفت با العین یک اشتباه بچگانه کرد و محروم شد تا منصوریان دیگر رنگ خوشی را نبیند.

 بازی برگشت با العین شروع تمام بد اقبالی‌های منصوریان بود و از آن روز بود که لحظه به لحظه خودش را برای رفتن آماده می‌کرد. اسماعیلی علاوه بر آن محرومیت، مصدوم هم شد تا چهار بازی نخست استقلال را هم از دست بدهد و استقلال بدون او به کارش ادامه دهد.

هرچند که با آمدن مرد آلمانی شرایط برای هافبکی که این روزها در نقش مهاجم برای استقلال هم خوب بازی می‌کند، عوض شد. بعد از مراسم بهترین‌های لیگ شانزدهم وقتی که حتی فرشید در بین کاندیداها نامش خوانده نشد، این بازیکن در صفحه شخصی‌اش نوشت: «خدایا می‌بینی چطور حق بندگان را می‌خورند.» فرشید در ادامه تقریبا از پوشیدن پیراهن تیم ملی هم نا امید شده بود تا اینکه کی‌روش او را در فهرست ملی‌پوشان قرار داد.

 روزگار برای هافبک جوانی که این روزها ستاره‌ای بی‌بدیل در تیم استقلال شده یکدفعه خوش شد و شاید این دگرگونی را این بازیکن مدیون شفر باید بداند.

سرمربی آلمانی از وقتی که به استقلال آمد برای توانایی‌های پنهان و کشف نشده فرشید تعریف درستی پیدا کرد و از او در جایی استفاده کرد که ارزشش مشخص شود. حالا وقتی اسماعیلی دچار مصدومیت جزیی هم که می‌شود دل هوادار استقلال می‌لرزد.

استقلال چند بازی است که از پوسته قبلی خود جدا شده و با دنیای جدیدی که شفر برای او ساخته خودش را تطبیق می‌دهد. اینجا است که ارزش کاری بازیکنانی مثل فرشید خودش را در این پوست‌اندازی جدید نشان می‌دهد. کارشناسان فوتبال معتقدند با یک برد پرگل نمی‌توان توانایی‌های استقلال را بزرگ جلوه داد اما منهای بحث شتابزدگی که در تعریف‌های خود داریم و این نکته می‌تواند جزو نکات منفی محسوب شود اما داشته‌های استقلال با چیدمان جدید خودش را نشان داده است. چهره جدید استقلال کم کم هواداران را به ورزشگاه می‌کشاند و امیدوار می‌کند که در نیمه دوم فصل هفدهم نتایج بهتری بگیرند.

در این میان توانایی بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی جلوه‌گری کرده و می‌تواند استقلال را در مسیر درست قرار دهد.

این روزها شکل بازی اسماعیلی، جباروف و چند بازیکنی که در بازی‌های اخیر کمک زیادی به استقلال کرده‌اند می‌تواند استقلال را با آینده‌ای روشن مواجه کند. شاید بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی هم با این سبک بازی به آینده بهتر چشم دوخته‌اند.

به آینده‌ای که بتواند چمدان‌های این بازیکنان را برای حضور در جام جهانی بسته نگه دارد. استقلال 15 بازی فرصت دارد برای رسیدن به آنچه تا دیروز شکل یک معجزه را داشت و شفر امیدوار است در کنار این بازیکنانی که استعداد و خلاقیت آنها کشف شده بتواند با استقلال خودش را در لیگ ایران نشان دهد


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36xjay

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


غیبت 2 ستاره استقلال در تمرین نوبت عصر/ پرسپولیسی ها، آبی پوشان را به «شیان» فرستادند