تاریخ انتشار: 1396/09/24 23:55
کد خبر: 169171

یادآوری یک نکته مهم به فوتبال ایران با حکم فیفا درباره گولچ

از فصل آینده لیگ برتر بازیکنان می‌توانند در صورتی که پرداختی باشگاه یکماه به تاخیر بیفتد،‌ به صورت یکطرفه قراردادشان را فسخ کنند و جدا شوند.
یادآوری یک نکته مهم به فوتبال ایران با حکم فیفا درباره گولچ

موضوع حکم فیفا درباره آنتونی گولچ مدافع سابق پرسپولیس که این باشگاه را محکوم کرده، یک موضوع جالب را به فوتبال ایران یادآوری کرد.

این مدافع استرالیایی مدت کوتاهی در ایران بود و بعد به بهانه مرخصی رفت و دیگر برنگشت. او از پرسپولیس شکایت هم کرد؛ اما کسی متوجه نشد چطور او توانسته باشگاه سرخ‌پوشان پایتخت را محکوم کند. مسئولان باشگاه پرسپولیس درباره گولچ مدعی هستند که او بدون اجازه باشگاه را ترک کرده؛ اما این بازیکن با استناد به ماده 12 مکرر نقل و انتقالات فیفا از ایران رفت و توانست باشگاه را محکوم کند.

بر اساس این ماده اگر از تاریخ هر یک از اقساط قرارداد بازیکن، یکماه تاخیر در پرداخت به وجود بیاید، بازیکن می‌تواند مراتب را کتبا اعلام و 10 روز بعد از آن قراردادش را یکطرفه فسخ و همه مبلغ قرارداد را مطالبه کند. گولچ هم مستند به همین ماده جدا شد و حالا در CAS سخت است رای را نقض کرد.

جالب اینکه این ماده از مقررات فیفا، این فصل در مقررات نقل و انتقالات ایران هم وجود دارد، اما با توجه به وضعیت فوتبال ایران و اوضاع نابسامان مالی باشگاهها قرار شد اجرای این ماده از لیگ بعدی باشد.

براین اساس هر باشگاهی از فصل بعد در پرداخت هر قسطی از اقساط قرارداد بازیکنان تاخیر یکماهه داشته باشد برابر ماده ١٣ نقل و انتقالات ایران برای بازیکن حق فسخ یکطرفه ایجاد می‌شود و حتی در صورت اثبات موضوع باشگاه با مجازات مضاعف هم مواجه خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z8xr6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکن ردی حمید درخشان چطور از سوی برانکو قبول شد؟