تاریخ انتشار: 1396/09/26 17:31
کد خبر: 168921

نوازی: بیت‌ سعید باید بگوید که چرا به استقلال آمد و چرا جدا شد/ حرکت پسر شفر بی‌احترامی به بازیکنان داخل زمین است

مربی سابق استقلال تهران گفت: یکسری از بازیکنان استقلال به درد این تیم نمی‌خورند.
نوازی: بیت‌ سعید باید بگوید که چرا به استقلال آمد و چرا جدا شد/ حرکت پسر شفر بی‌احترامی به بازیکنان داخل زمین است

محمد نوازی سرمربی امیدهای استقلال عملکرد فوق‌العاده‌ای در تیم‌های پایه‌ای داشته است. نوازی که سال‌ها در جناح راست استقلال بازی کرده و یکی از کاپیتان‌های سابق آبی‌پوشان به شمار می‌رفته است، اعتقاد دارد که استقلال هنوز هم با آمدن شفر فوتبال زیبایی را انجام نمی‌دهد. با نوازی درخصوص شرایط استقلال، تیم‌های پایه‌ای، عملکرد شفر و داستان جالب پیراهن شماره 7 استقلال همکلام شدیم.

 

شرایط استقلال در نیم فصل اول را چطور دیدی؟

استقلال در نیم فصل اول خیلی دگرگون بود. منصوریان با این همه مشکلات در نیمه راه جدا شد و شفر آمد؛ ایشان هم که هر اتفاقی می‌افتد و تیم نتیجه نمی‌گیرد، می‌گوید که تیم را من نبسته‌ام. استقلال مشکلات زیادی دارد به خصوص در خط دفاع. شفر باید شناخت بیشتری از این تیم پیدا کند. من معتقدم یکسری از بازیکنان اصلا به درد این تیم نمی‌خورند و فقط لیست تیم را پر کرده‌اند.

 

بیت‌سعید به نیم فصل رسید و از تیم جدا شد. نظرتان در مورد این جدایی چیست؟

به اعتقاد من یکسری از بازیکنان هستند که فقط می‌توانند در تیم‌های خودشان بدرخشند و آن توقعی که هواداران در تیم‌های استقلال و پرسپولیس دارند را نمی‌توانند برآورده کنند. خود بیت‌سعید باید بگوید که چرا آمد و چرا جدا شد. من یک جمله می‌گویم و آن هم این است که بازیکنانی که به استقلال و پرسپولیس می‌آیند باید دریده باشند و نکته دیگر اینکه هر بازیکنی نمی‌تواند با دو بازی در تیم خود به استقلال و پرسپولیس بیاید و موفق شود.

 

خیلی‌ها می‌گویند بعد از اینکه شما پیراهن شماره 7 را پوشیدی و خداحافظی کردی، به نوعی این پیراهن نحس است.

در مورد این موضوع باید بگویم که اولا شماره در فوتبال بازی نمی‌کند، منصوریان که قبل از من این پیراهن را می‌پوشید، پس چرا این همه محبوب بود؟! ثانیا اگر اعتقاد دارند این پیراهن نحس است، چرا آن را می‌پوشند و چرا سرش دعوا می‌کنند؟!

 

فکر می‌کنید استقلال در نیم فصل دوم چه چیزهایی نیاز دارد تا تقویت شود؟

من زیاد سر تمرین بزرگسالان نمی‌روم. شاید برای‌تان جالب باشد که تاکنون دو بار سر تمرین بزرگسالان رفتم و هر سری شفر از نزدیکانش پرسید این کیست؟! و آنها توضیح دادند که سرمربی امیدهای استقلال است. در پاسخ به سوال شما باید بگویم که من بازی زیبایی از استقلال ندیدم چون این تیم هنوز خیلی کار دارد و باید قبول کنیم کار شفر سخت‌تر از منصوریان است.

 

به نظرتان کادر مربیگری استقلال شلوغ نیست؟ چون قرار است یک مربی خارجی دیگر در نیم فصل اضافه شود؟

این همه هزینه برای چه می‌شود؟ چرا یک‌سوم آن را خرج پایه‌ها نمی‌کنند؟ چرا به مربیان ایرانی بها نمی‌دهند؟ من کمک پرویز مظلومی در استقلال بودم، قراردادم 60 میلیون تومان بود اما نگاه کنید که چقدر اکنون هزینه شده است. چرا پسر شفر لباس شخصی بر تن می‌کند و وسط زمین می‌آید؛ این کار بی‌احترامی به بازیکنان داخل زمین است. این تقصیر مدیریت است که به وی چیزی نمی‌گوید. اگر قرارداد دارد چرا لباسش شخصی است؟ و اگر ندارد چرا وسط زمین می‌آید؟

 

در تیم‌های پایه‌ای عملکرد خوبی داشته‌اید.

خدا را شکر چهار هفته است که پیروز می‌شویم اما متاسفانه به تیم‌های پایه‌ای اهمیت داده نمی‌شود و به نوعی آنها دلی فوتبال بازی می‌کنند. یک نکته به شما می‌گویم که خیلی جالب است؛ در لیست ما امید نورافکن، مهدی قائدی، نجفی و حسین حیدری حضور دارند که خود باشگاه برای اینکه در ابتدای فصل لیستش پر نشود، آنها را در لیست پایه‌ها رد کرده اما هیچکدام از آنها را به پایه‌ها نمی‌دهند! و در تیم بزرگسال هم فقط امید نورافکن است که در ترکیب بزرگسالان قرار می‌گیرد اما هر چهار نفر این بازیکنان لیست ما را پر کرده‌اند و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم! ما این همه نتایج خوب گرفته‌ایم اما اگر در باشگاه به غیر از صادق ورمزیار که مدیر آکادمی است، از کسی بپرسید نمی‌داند ما چند تا بازی در جدول انجام داده‌ایم! شاید برای‌تان جالب باشد؛ یک ماه است سرما شروع شده اما هنوز تیم‌های پایه‌ای گرمکن ندارند!

 

با منصوریان در تماس هستی؟

منصوریان دوست صمیمی من است و هرازگاهی با هم در تماس هستیم.

 

تو خودت سال‌ها در استقلال در جناح راست بازی می‌کردی. عملکرد وریا غفوری و خسرو حیدری را چطور دیدی؟

برداشت من این است که هرکدام از اینها اگر تک بازی کنند، کارایی بهتری دارند تا اینکه با یکدیگر در زمین باشند.

 

در یک دیدار خیریه هم در کرمانشاه بازی کردید.

صحنه‌های دردناکی را در کرمانشاه دیدیم. واقعا مردم این شهر شرایط زندگی سختی دارند و اعتقاد دارم که مسوولان باید فکری بیشتری به حال استان کرمانشاه بکنند. ما بیشتر برای روحیه دادن به این شهر رفته بودیم. چیزی که برایم جالب است این بود که دایی در کرمانشاه نبود ولی او را خیلی تشویق کردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x6l9p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نقش واقعی پسر شفر در استقلال چیست؟/ حقوق  4000 هزار دلار در ماه بابت کدام کارنامه؟