تاریخ انتشار: 1396/10/26 19:08
کد خبر: 164479

برانکو از منشا چه می‌خواهد؟ منشا چه می‌کند؟

نقش مهاجمان فوتبال در فوتبال کنونی با آنچه در گذشته بود، تفاوت بسیاری دارد. چند دهه قبل از مهاجمان انتظار می رفت تنها گلزنی کنند یا حداکثر با خلاقیتشان، تماشاگران را راضی نگه دارند اما اکنون، یک مهاجم باید اصول پرس، توپگیری و دفاع را به خوبی دانسته و اجرا کند و همچنین دوندگی و تلاش بسیاری در نقاط مختلف زمین داشته باشد و به حضور در باکس اکتفا نکند.
برانکو از منشا چه می‌خواهد؟ منشا چه می‌کند؟

 به طور مثال در ابتدای حضور گواردیولا در منچسترسیتی باوجود عدم گلزنی متعدد آگوئرو، پپ او را در ترکیب استفاده و در مصاحبه ها اعلام رضایت می کرد. پس از این اعلام رضایت، کارشناسان به بررسی بازی منچسترسیتی پرداختند و از نقش آگوئرو در پرس تیمی و تحت فشار قراردادن مدافعان حریف پرده برداشتند و این چنین دلیل فیکس بودن مهاجم آرژانتینی باوجود ناکامی در گلزنی مشخص شد. 

پس باتوجه به تغییر نقش مهاجمان، هیچ عجیب نیست اگر برانکو منشا را با وجود ثبت آمار ضعیف در گلزنی همچنان در ترکیب نگه دارد. البته نباید فراموش کنیم همچنان وظیفه اول هرمهاجم، گلزنی است اما او نقش های دیگری هم در بازی دارد که بنا به هر سیستم و سلیقه سرمربی تغییر پیدا می کند.

برانکو فصل گذشته بیشتر از سیستم 442 لوزی استفاده می کرد و مهدی طارمی را به عنوان مهاجم هدف و علی علیپور را پشتِ او به کار می گرفت تا علیپور به هافبک الماس که اغلب محسن مسلمان یا سروش رفیعی بود یاری برساند و به همین ترتیب، اکثر موقعیت ها در اختیار مهدی طارمی قرار می گرفت. اما برانکو در فصل جاری باتوجه به شرایط، سیستم تیمش را تغییر داد و از 442 خطی استفاده کرد و همین موضوع باعث تغییر در نقش بازیکنان نیز شد. حالا علی علیپور مهاجم نوک یا هدف پرسپولیس است و منشا به عنوان مهاجم دوم به میدان می رود.

نگاهی به بازی پرسپولیس و سیاه جامگان، نشان می دهد گادوین منشا حتی تا مقابل محوطه جریمه خودی نیز عقب می آید و پس از باز پس گیری توپ، تیم را در ایجاد ضد حمله یاری می رساند. اوجِ هنر این مهاجم نیجریایی در نیمه اول و جایی بود که او توپ را در زمین خودی گرفت و به پشت دفاع سیاه جامگان ارسال و علیپور را در موقعیت گلزنی قرار داد. اما او در همان نیمه چند موقعیت که مهم ترینشان در اواخر نیمه بود را از دست داد تا در گلزنی ناموفق عمل کند. منشا که از بدنی تنومند بهره مند است، اغلب در مقابل محوطه جریمه حریف و برابر مدافعان صاحب توپ می شود و با استفاده از استایلش، توپ را حفظ و به بازیکنان خودی می رساند و اگر در موقعیت خوبی باشد، همچون بازی با الاهلی، اقدام به شوتزنی می کند.

اما موضوع دیگر، استقامت بالای گادوین منشا است. این مهاجم سیه چرده در بسیاری از مسابقات جزو دونده ترین بازیکنان است و همین امر او را مهاجمی طبق سلیقه برانکو می کند. تلاشِ منشا در تمرینات بسیار زیاد است و گادوین حالا باید این تلاش، دوندگی، استقامت و قدرت بالا در شوتزنی را به کار گیرد و نرخ تبدیل شوت به گلش را بالا ببرد تا برانکو را راضی تر و منتقدان را قانع کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ddklw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمار نامید کننده برای جمی ها؛ چهارمین باخت پی در پی پارس!پرسپولیس آمارهای پارس را بهم ریخت