تاریخ انتشار: 1396/11/02 22:01
کد خبر: 163498

استقلال ترک عادت نکرد؛ تماس با بازیکنان بنجل!

استقلال دوباره چشم بازار را کور کرد! مدیران این باشگاه که مثل اکثر مدیران فوتبالی تبحر عجیبی در جذب بازیکنان خارجی درجه چندم و مصدوم خارجی دارند.
استقلال ترک عادت نکرد؛ تماس با بازیکنان بنجل!

 استقلال دوباره چشم بازار را کور کرد! مدیران این باشگاه که مثل اکثر مدیران فوتبالی تبحر عجیبی در جذب بازیکنان خارجی درجه چندم و مصدوم خارجی دارند، با وجود گرفتاری‌هایی که این بازیکنان بنجل برای باشگاه استقلال و دیگر باشگاه‌های ایرانی در فیفا درست کرده‌اند باز هم دست به یک انتخاب غلط زده‌اند. صحبت از جذب یازالده گومز بازیکن پرتغالی توسط استقلال است؛ بازیکنی که به گواه سایت‌های معتبر خارجی کلکسیونی از ناکامی و مصدومیت است؛ بازیکنی که بیش از 400 روز است گل نزده و حدود 300 روز هم مصدومیت و خانه‌نشینی داشته است.

حالا این بازیکن با مبلغی گزاف با دلاری که از مرز 4500 تومان هم گذشته می‌خواهد آبی‌پوش شود و گره‌گشای استقلال تا ضعف گلزنی این تیم را برطرف کند! ناگفته پیداست و نادیده مشخص است که گومز با این رزومه‌اش نه تنها ناجی استقلال نخواهد شد بلکه به احتمال زیاد بلای جان آبی‌ها هم می‌شود همانگونه که عادل شیحی، لیام ردی و هلمکه و دیگر خارجی‌های بی‌کیفیت شدند و با شکایت به فیفا استقلال را تا آستانه کسر امتیاز هم بردند آن هم در حالی که هیچ کارایی برای این تیم نداشتند.

چند صد هزار دلار برای این خارجی‌های بی‌کیفیت دور ریخته شد و حتی نزدیک بود کار به کسر امتیاز و سقوط هم بکشد. حالا استقلالی‌ها بدون پند گرفتن از گذشته بدون عبرت گرفتن از خریدهای بنجل پیشین دوباره سراغ یک گاو پیشانی سفید رفته‌اند که همه عالم و آدم استقلال را از خریدنش منع می‌کنند اما دریغ از چشم بینا و گوش شنوا! جالب اینجاست که برخی از مسئولان باشگاه که اتفاقا در نقل‌وانتقالات باشگاه نقش مهمی دارند پس از انتقاد رسانه‌ها به خرید جدید استقلال خود را کنار گذاشته و با ادبیاتی که عذر بدتر از گناه است توپ را به زمین دیگران می‌اندازند.

آن‌ها مدعی‌اند خرید گومز با درخواست پسر شفر که فقط و فقط یک آنالیزور است صورت می‌گیرد و توضیح نمی‌دهند که پس نقش هیئت مدیره، مدیرعامل، کمیته فنی، سرمربی و معاونت پزشکی چیست؟ دکتر نوروزی و همکارانش که در مورد مجتبی جباری و عدم انجام تست پزشکی توسط او با علیرضا منصوریان به اختلاف خوردند چرا در مورد این بازیکن سکوت کرده‌اند؟ مگر می‌شود یک آنالیزور برای باشگاه تعیین تکلیف کند؟ اگر شدنی است پس باید در مورد ماهیت باشگاه شک کرد! اگر هم عذر و بهانه است باید کسی که این ادعا را کرده از چرخه مدیریت باشگاه کنار گذاشت. چرا کمیته فنی و معاونت باشگاه نباید در پروسه جذب بازیکن بازی داده شوند؟ مگر نه این است که صلاحیت فنی و سلامت پزشکی بازیکنان خارجی باید تایید و سپس قرارداد بسته شود؟

اصلا چرا فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت در این امور وارد نمی‌شوند و جلوی یک ضرر هنگفت دیگر به فوتبال و بیت‌المال را نمی‌گیرند؟ مگر وظیفه فدراسیون و کمیته تعیین وضعیت نظارت بر عقد قراردادهای باشگاه‌های ایرانی با مربیان و بازیکنان خارجی نیست؟ مگر به خاطر پرونده‌های بی‌شمار شکایت از باشگاه‌های ایرانی در فیفا نبود که کمیته تعیین وضعیت تشکیل شد تا دیگر شاهد حضور هر بازیکن و مربی بی‌کیفیتی در فوتبالمان نباشیم؟ اگر چنین بوده باشگاه استقلال با چه مجوزی سراغ بازیکن بنجل و درجه چندم و مصدوم رفته است؟ آیا وقتش نرسیده یک بار برای همیشه داستان این قسم نقل‌وانتقالات تمام شود و مثل همه دنیا با طی روال قانونی و منطقی که منافع هر 2 طرف رعایت می‌شود قرارداد بسته شود؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27wjo6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یاغی؛ قربانی جدید استقلال بدون خونریزی!

حمید کرمی: مدیرعامل قشقایی کمتر دروغ بگوید
اختصاصی| جوابیه سرمربی زاگرس یاسوج به اظهارات مدیرعامل قشقایی؛