تاریخ انتشار: 1396/11/03 23:23
کد خبر: 163308

تقوی: حسینی باید مثل رحمتی رفتار کند

مدافع اسبق استقلال می گوید هنوز بین کادرفنی و بازیکنان این تیم ارتباط کلامی درستی برقرار نشده است.
تقوی: حسینی باید مثل رحمتی رفتار کند

محمد تقوی در مورد شرایط این روزهای استقلال صحبت های جالبی را به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:

مشکل استقلال ارتباط کلامی است

من فکر می کنم بزرگترین مشکل استقلال ارتباط کلامی است و صحبت ها به درستی انتقال پیدا نمی کند. یکسری تفکرات کلی است که بازیکنان در هفته های ابتدایی آن را رعایت کردند؛ اما فکر می کنم جزئیات خوب منتقل نمی شود. به عنوان مثال یک وقت سرمربی به بازیکنان می گوید بروند و در کانال قرار بگیرند؛ ولی بازیکنان نمی دانند برای چه باید بروند و در واقع هدف سرمربی را از این کار نمی دانند.

مشکل از عدم شناخت فرهنگ بازیکنان است

من فکر می کنم دلیل نبود ارتباط کلامی هم می تواند به عدم ترجمه قوی برگردد و هم عدم آشنایی مربی با فرهنگ بازیکنان این اتفاق ها را رقم می زند، این اتفاقی است که فکر می کنم کم کم دارد خودش را نشان می دهد. ممکن است در ابتدای کار چون بازیکنان انگیزه زیادی دارند کوتاهی سرمربی را در نظر نگیرند؛ ولی بعدا این موضوع نمایان می شود. برعکس مربی هم همین کار را می کند و ممکن است در روزهای اول ایرادهای بازیکنان را چندان جدی نگیرد. اصل موضوع این است که من فکر می کنم کادرفنی استقلال هنوز از نظر روحی بازیکنان را درک نمی کنند.

روند رو به رشد استقلال متوقف شده است

روند روبه رشد استقلال در بازی های اخیر متوقف شده است. استقلال هر وقت گل می زند خوب است؛ اما وقتی نمی تواند گل بزند به مشکل می خورد. نبود یک بازیکن خلاق مشکل استقلال است، بازیکنی که بتواند یک نفره بازی را عوض کند، بازیکنی شبیه طارمی که با رفتن او پرسپولیس هم به مشکل خورده است. چرا استقلال نباید بتواند از روی ضربه ایستگاهی گل بزند؟  گل اول مشکل استقلال است که باید برطرف بشود. شاید تساوی برابر سایپا و پدیده بد نباشد؛ ولی استقلال وقت ندارد امتیاز از دست بدهد و تاوان هایش را داده است. اصلا ما شفر را آورده ایم که تاوان ندهیم. استقلال در بازی با پدیده هر زمان به روی دروازه سانتر کرد مدافعان حریف محو شدند؛ اما این اتفاق خیلی کم تکرار شد. من فکر می کنم آنالیز درستی از این بازی نبود.

اعتماد بیشتر به اسماعیلی

اسماعیلی یکی از بهترین بازیکنان ایران است و مهم نیست چقدر بازی کند، مهم این است که در دقایقی که بازی می کند چقدر  تاثیر گذار است. بازیکنان ایران عاطفی هستند، من خودم از آن دسته مربیانی هستم که اگر یک بازیکن چند بازی بد داشته باشد به او فرصت می دهم بازی کند؛ ولی بازیکنی که با یک اشتباه نیمکت نشین می شود اعتماد به نفس خود را از دست می دهد، البته اگر به آن بازیکن اعتقاد داشته باشم.

رحمتی پاداش صبرش را گرفت

انتخاب بین رحمتی و حسینی برای ترکیب اصلی صد در صد سخت است. من خودم شاید خیلی با تفکرات رحمتی موافق نبودم و هنوز هم با بعضی از آنها موافق نیستم؛ اما موضوع این است که در این 14 هفته او نگاه من را عوض کرد. او در این مدت بدون کوچکترین حاشیه ای کارش را کرده است. فکر می کنم رحمتی پاداش صبرش را گرفت و به ترکیب اصلی رسید.  این رقابت در نهایت به نفع استقلال می شود و من فکر می کنم اتفاق خوبی رخ داده است.

تجربه رحمتی سرمایه استقلال است

مهدی رحمتی با وجود 14 بازی نیمکت نشینی مطمئن بازی کرد. تجربیات رحمتی یک سرمایه است برای استقلال و با حضور او یک مربی خیالش از دروازه راحت است. در مورد نیمکت نشینی حسینی هم باید بگویم یک بازیکن به هیچ عنوان حق اظهار نظر در مورد تصمیم سرمربی را ندارد. هروقت سه چهار بازی گذشت می تواند از مربی سوال کند و دلیل نیمکت نشینی اش را کاملا مودبانه بپرسد. این بازیکن می تواند بگوید به دلیل موقعیتی که دارد، نمی توانم با این شرایط کنار بیایم و در پایان فصل جدا می شوم، حتی نمی تواند بگوید همین الان می روم. من فکر می کنم حسینی هم باید همان کاری را کند که رحمتی کرد و با صبر و تمرین بیشتر بتواند دوباره نظر سرمربی را جلب کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eezvv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استعداد دروازه بانی  سنگربان جوان استقلال در رادار حاشیه سازان!