تاریخ انتشار: 1396/11/29 13:25
کد خبر: 159502

سود میلیاردی پرسپولیس از ستاره ارزان قیمت

اگرچه گفته می‌شد علی علیپور اصلا جایی در برنامه‌های فنی کارلوس کی‌روش ندارد و سرمربی پرتغالی از قبل لیست بازیکنانش برای جام‌جهانی را بسته است، اما مهاجم پرسپولیس آنقدر درخشید و درخشید که چاره‌ای جز دعوت از او به اردوی تیم ملی باقی نماند.
سود میلیاردی پرسپولیس از ستاره ارزان قیمت

 علیپور پیش از بازی با نسف‌قارشی از سوی کی‌روش به تیم ملی فرا خوانده شد و این دعوت را با زدن دو گل زیبا به تیم ازبکستانی جشن گرفت. حالا علیپور که آقای گلی‌اش در لیگ تقریبا قطعی شده، در لیگ قهرمانان هم مدعی نشان می‌دهد و حداقل گام اول را خوب و محکم بر می‌دارد. در حال حاضر خیلی‌ها عقیده دارند با توجه به حضور رقبای نامداری مثل مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون در خط حمله، دعوت علیپور به تیم ملی موقتی است و او احتمالا جایی در ترکیب نهایی اعزامی به روسیه نخواهد داشت. با این همه، ستاره نجیب پرسپولیس ثابت کرده با تلاش و کوشش می‌تواند همه غیرممکن‌ها را ممکن کند. بنابراین اصلا بعید نیست با ادامه این روند، کی‌روش ناچار شود او را هم با خودش به روسیه ببرد. در ضمن توجه داشته باشید که این فوتبال است و همیشه خطرهایی مثل مصدومیت، محرومیت و افت فاحش فنی بازیکنان را تهدید می‌کند.

حضور احتمالی علیپور در جام‌جهانی روسیه علاوه بر اینکه یک افتخار معنوی برای خانواده پرسپولیس به شمار می‌آید، از نظر مالی هم می‌تواند به‌شدت برای این باشگاه سودمند باشد. قبلا گفته شده و حتما می‌دانید که فیفا به ازای هر روز حضور هر بازیکن در جام‌جهانی، مبلغ 8 هزار و 530 دلار به باشگاه او پاداش می‌دهد. با توجه به این‌که ایام مزبور از دو هفته پیش از شروع اولین بازی محاسبه می‌شود، حتی در صورت حذف یک تیم در پایان دور گروهی، 26روز پاداش به باشگاه بازیکنان تعلق می‌گیرد که می‌شود 221 هزار و 780 دلار. حالا اگر این عدد را در دلار پنج هزار تومانی ضرب کنیم، به عددی بیش از یک میلیارد و 100میلیون تومان خواهیم رسید. بنابراین اگر علیپور تا پایان جام‌جهانی میهمان تیم ملی باشد، چنین رقم هنگفتی به عواید پرسپولیس افزوده می‌شود. این در حالی است که علیپور در این سال‌ها همیشه جزو ارزان‌ترین بازیکنان پرسپولیس بوده و بعید است کل دریافتی‌اش از سرخپوشان به یک میلیارد تومان رسیده باشد.  حتی گفته می‌شود قرارداد امسال علیپور با پرسپولیس فقط 350میلیون تومان است که اگر درست باشد، حضور او در جام‌جهانی مبلغی به اندازه سه برابر کل دستمزد امسالش را نصیب سرخ‌ها خواهد کرد!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27wxye

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بهترین گلزن و بهترین پاسور لیگ برتر پشت خط تیم‌ ملی