تاریخ انتشار: 1395/07/19 16:29
کد خبر: 256526

بهترین دفاع راست ایران / بهتر از ماهینی موجود نیست

حسین ماهینی که در بازگشت به پرسپولیس توانسته یکی از مهره های شاخص این تیم در جناح راست باشد اکنون تنها به حضور در اردوی تیم ملی و تجربه دومین جام جهانی اش می اندیشد.
بهترین دفاع راست ایران / بهتر از ماهینی موجود نیست

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، مدافع راست پرسپولیس شاید مهمترین مولفه برای برانکو ایوانکوویچ باشد تا با خیالی آسوده این روزها رامین رضاییان را از ذهن خود دور کند و یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران را با چالش مواجه کند.

در حالی که بازی های درخشان و تهاجمی رامین رضاییان در فصل گذشته باعث شده بود تا هواداران نگرانی زیادی بابت جدایی او داشته باشند، در نهایت حسین ماهینی توانست خیلی زود نگاه ها را به خود جلب کند و خاطرات شماره 27 فصل گذشته را پاک کند.

شاید همین مساله هم باشد که باعث شده برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه ها و البته بازی های اخیر خود خیلی راحت از کنار نام رامین رضاییان عبور کند و مدافع راست ثابت تیم ملی را با چالش بزرگ نیمکت نشینی در پرسپولیس مواجه کند.

حسین ماهینی در این فصل در هفت دیدار اخیر سرخپوشان حضور داشته و این تیم برخلاف فصل گذشته عملکرد فوق العاده ای از خود در خط دفاعی به جا گذاشته است. این در حالی است که یکی از مسائلی که باعث از دست رفتن عنوان قهرمانی این تیم در فصل گذشته شد به مشکلات خط دفاعی و آوراژ بالای گل های دریافتی این تیم مربوط می شد. هر چند رامین رضاییان موفق شده بود به عنوان مدافع تاثیر فوق العاده ای در فاز تهاجمی از خود به جا بگذارد اما مشکلات دفاعی این تیم باعث شد تا در نهایت سرخ‌ها قهرمانی را در تفاضل گل از دست دهند.

 

 

با این حال برانکو ایوانکوویچ در فصل شانزدهم با برنامه ریزی فوق العاده اش توانست ابتدا ضعف های بزرگ تیمش را برطرف کند و در ادامه نیز تفکرات ذهنی اش را مبتنی بر کسب نتیجه در کنار فوتبال زیبا قرار دهد. همین مساله باعث شده تا آنها برخلاف فصل گذشته و در این مقطع آمار جالب توجه تنها 2 گل خورده را از خود به جا بگذارند و از همین هفته های ابتدایی در کورس قهرمانی قرار گیرند و ثبت 5 کلین شیت موید همین نکته است. سرمربی کروات پرسپولیس برخلاف فصل گذشته از شاگردانش در هر پست خواسته مشخصی دارد و همین مساله باعث می شود تا او از بازیکنان حاضر در یک سوم دفاعی اش تنها محافظت از دروازه را خواستار باشد؛ خواسته ای که حسین ماهینی در کنار دیگر مدافعان این تیم به خوبی موفق به انجام آن شده تا در شرایط فعلی کامل ترین "مدافع راست" فوتبال ایران تلقی شود.

 

 

حسین ماهینی به عنوان یکی از باتجربه ترین بازیکنان پرسپولیس که در کنار امید عالیشاه و سیدجلال حسینی بازوبند کاپیتانی را نیز در اختیار دارد، توانسته در خط دفاعی در فاز دفاعی عنصری مطمئن برای سرخپوشان لقب گیرد که عبور از او در شرایط فعلی ناممکن باشد. اوج کار او در بازی با سپاهان بود که ضمن حضوری موفق در فاز تهاجمی و با تفکرات حرفه ای، در دو صحنه نیز دروازه این تیم را نجات داد و با حرکات تکنیکی اش هواداران را به شوق آورد. شاید همین مساله او را در تیم ملی نیز در کنار وریا غفوری و رامین رضاییان به عنوان نامزدهای حضور در پست دفاع راست قرار دهد و البته بدشانس بود که در اردوی قبلی به دلیل مشکلات در پاسپورتش نتوانست شاگردان کارلوس کی‌روش را همراهی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27npkv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این عکس پرسپولیسی ها را به وجد می آورد