تاریخ انتشار: 1395/09/01 00:03
کد خبر: 247982

بررسی مسیر صعود هشت تیم برتر جام حذفی؛ از دفاع مستحکم استقلال تا شگفتی سازی شاگردان یزدی

هشت تیم راه یافته به دور یک چهارم نهایی جام حذفی، هر کدام چه مسیری را برای رسیدن به این مهم پیموده‌اند؟
بررسی مسیر صعود هشت تیم برتر جام حذفی؛ از دفاع مستحکم استقلال تا شگفتی سازی شاگردان یزدی

طبه گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور روز جمعه(28 مرداد) به پایان رسید و چهره هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی نمایان گردید. در این بین سه تیم از تهران، دو تیم از تبریز، دو تیم از اصفهان و یک تیم از گچساران در مرحله یک چهارم نهایی حضور یافته اند که در ادامه به بررسی مسیر صعود آنها و بازی هایشان در این مرحله خواهیم پرداخت.

سپاهان - سایپا

رویارویی حسین فرکی با شاگردان سابقش در تیم سپاهان یکی از جذاب ترین تقابل های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی می باشد.

سایپا برای رسیدن به این مرحله، ابتدا در مرحله یک سی و دوم نهایی موفق شد بادران نوین تهران را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و سپس در مرحله یک شانزدهم نهایی دو بریک از سد بادران تهران بگذرد. نارنجی پوشان در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف نفت مسجد سلیمان رفتند و با گل های غلامرضا رضایی و حامد شیری در مقابل تک گل سعید واسعی موفق به شکست دادن حریف خود شده و به جمع هشت تیم نهایی راه یافتند.

و اما حریف سایپا در مرحله یک چهارم نهایی یعنی سپاهان، ابتدا در مرحله یک سی و دوم نهایی با حساب چهار بر صفر تیم گمنام غذای سبز مشهد را شکست داد و سپس در مرحله یک شانزدهم نهایی در یک دیدار سخت و نفس گیر با تک گل فرید بهزادی کریمی موفق به از پیش رو برداشتن پارس جنوبی جم شد. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آلومینیوم اراکی قرار گرفت که در مرحله قبل موفق به شکست دادن پیکانِ لیگ برتری شده بود، این دیدار که طبق پیش بینی دیدار سختی برای زردپوشان بود، در نهایت با پیروزی دو بر یک این تیم خاتمه یافت تا شاگردان ویسی به هر نحوی که بود از سد حریف خود در وقت های اضافه گذشته و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

نفت تهران - استقلال تهران

تقابل علی دایی و علیرضا منصوریان برای رساندن تیم هایشان به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی با هدف کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، از دیگر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی می باشد که می تواند جذابیت های بسیاری به همراه داشته باشد.

نفتی ها برای رسیدن به این مرحله ابتدا موفق شدند در روزی که محمد قاضی برایشان هت تریک کرد، هفت بر یک مهرگان دره شهر را در مرحله یک سی و دوم نهایی شکست دهند. آنها در مرحله یک شانزدهم نهایی با تک گل دقیقه چهارم رضا اسدی از سد نساجی گذشته و در مرحله یک هشتم نهایی بدون دردسر و در یک بازی آسان چهار بر صفر شهرداری فومن را شکست داده و حریف استقلال در یک چهارم نهایی شوند.

در آن‌سوی میدان استقلالی قرار دارد که در مرحله یک سی و دوم نهایی، ملوان نوین را در انزلی دو بر صفر شکست داد و سپس در یک دیدار دشوار  و ماراتن وار که به وقت های اضافه کشیده شده بود با گل دقیقه 113 محسن کریمی موفق به شکست دادن مس کرمانِ دسته اولی شد. آبی های شهر تهران در مرحله یک هشتم نهایی نیز کار دشواری برای پیروزی داشتند و پس از کسب تساوی بدون گل در وقت های قانونی و اضافه، صبای قم را با نتیجه پنج بر سه در ضربات پنالتی شکست داده و جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را کسب نمودند.

تقابل علیرضا منصوریان مقابل شاگردان سابق، روبرو شدن مجدد نفت تهران و استقلال در جام حذفی و تقابل علی دایی مقابل استقلال، بر جذابیت های این دیدار می‌افزاید.

نکته قابل تامل درباره عملکرد شاگردان منصوریان در جام حذفی، دفاع مستحکم این تیم است که با 3 کلین شیت متوالی، مسیر صعود استقلال به مراحل بالاتر جام حذفی را هموار تر کرده‌است.

گسترش فولاد - ذوب آهن

مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی برای رسیدن به جمع چهار تیم باید به مصاف گسترش فولادی برود که تنها یک بار نایب قهرمان این مسابقات شده‌است.

گسترشی ها برای رسیدن به جمع هشت تیم نهایی مسیر دشواری را طی نکردند، آنها ابتدا با پنج گل از سد امید شهرداری اراک گذشتند و سپس تیم مس رفسنجان که حریف تیم گسترش فولاد در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور بود، از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد و گسترش فولاد بدون انجام بازی به جمع شانزده تیم نهایی راه یافت. آنها در این مرحله نیز باید به مصاف شهرداری ماهشهر می‌رفتند که با توجه به حاضر نشدن این تیم در زمین بازی، بدون انجام بازی سه بر صفر برنده اعلام شده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

در آن‌سوی میدان، ذوب آهن در مرحله یک سی و دوم نهایی پس از گره خوردن بازی اش مقابل شهرداری بوشهر که با تساوی بدون گل در نود دقیقه و وقت های اضافی همراه بود، این تیم را در ضربات پنالتی با نتیجه شش بر پنج شکست داد و راهی مرحله یک شانزدهم نهایی شده و در این مرحله با تک گل تبریزی از سد اکسین البرز گذشت تا حریف ماشین سازی در مرحله یک هشتم نهایی شود، ذوبی ها در این دیدار سخت و نفس گیر که در نود دقیقه قانونی کار با نتیجه دو بر دو همراه بود، با گل شکاری در وقت های اضافی موفق به کسب پیروزی سه بر دو شده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

نکته جالب در این‌باره، تقابل مجدد شاگردان حسینی با یک تیم تبریزی است که در دور قبل نیز تکرار شده بود و در صورت صعود ذوب آهن به دور بعد، احتمال دارد در دور بعدی نیز تکرار شده و آن‌ها با تراکتورسازی روبرو شوند.

نفت و گاز گچساران - تراکتورسازی 

تراکتورسازی در چهارمین بازی خود در جام حذفی نیز باید به مصاف یک تیم غیر لیگ برتری برود که از این حیث یک اتفاق جالب و نادر به حساب می‌آید. البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که حریف مرحله یک چهارم نهایی آنها یک غول کش به تمام معناست.

تراکتورسازان در مرحله یک سی و دوم نهایی جام حذفی، دو بر صفر شهرداری یاسوج را شکست دادند و در مرحله بعد در انزلی موفق شدند با تک گل محمد ایرانپوریان از سد ملوان بگذرند. سرخ پوشان شهر تبریز در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برق جدید شیراز رفتند و در یک دیدار بی دردسر دو بر صفر حریف خود را شکست داده و به جمع هشت تیم راه یافتند.

نفت‌ و گاز گچساران به عنوان شگفتی ساز این دوره از رقابت ها، در مرحله اول موفق شد استقلال خوزستان، قهرمان لیگ برتر فصل گذشته را شکست داده و زنگ خطر را برای حریفان بعدی اش به صدا درآورد. این تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی با حاضر نشدن راه آهن، بدون انجام بازی به جمع شانزده تیم نهایی راه یافت و در این مرحله موفق شد فولاد خوزستانِ لیگ برتری را سه بر دو شکست داده و با شایستگی هر چه تمام تر راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که با حضور پرسپولیس، تراکتورسازی، فولاد خوزستان و استقلال خوزستان، انتظار می‌رفت دیدار های دشوار و نفس گیری در این ربع جدول صورت گیرد ولی شگفتی سازی قشقایی و نفت و گاز، صورت مساله را تغییر داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8orz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضا الماسخاله: همه تیم های لیگ یکی از سپیدرود و هوادارانش واهمه دارند