تاریخ انتشار: 1395/10/06 21:03
کد خبر: 240257

تحلیلی بر عملکرد تیم های لیگ برتری خوزستان در نیم فصل اول

تیم های خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال در لیگ شانزدهم عملکردهای متفاوتی تا نیم فصل این رقابت ها داشته اند.
تحلیلی بر عملکرد تیم های لیگ برتری خوزستان در نیم فصل اول

استان خوزستان سرشار از استعدادهای نهفته ای در ورزش فوتبال است که گواه این مطلب می تواند حضور تیم های فولاد و استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان در لیگ برتر می باشد که 2 تیم از این 3 تیم نیز سابقه قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه خود دارند.

در این مطلب قصد داریم تحلیلی کلی بر عملکرد تیم های خوزستانی در نیم فصل اول لیگ برتر داشته باشیم.

 

فولادخوزستان :

فولاد خوزستان پس از اینکه برخلاف سالیان اخیر، این بار سایه مربیان کروات و غیربومی را بالای سر خود ندید و به کادری با دانش و بومی شامل: نعیم سعداوی، عزیز فریسات و موسی سواری اعتماد کرد، در ابتدای مسیر به علت اینکه هر 3 مربی با 3 تفکر مختلف و برای اولین بار در راس کار قرار گرفته بودند تا با یکدیگر هماهنگ شده و بتوانند برایند این یکی شدن را به تیمی که هنوز تفکراتی از جنس مربیان کروات بر آن حاکم بود را تزریق نمایند، هفته های ابتدایی لیگ برتر را از دست داد. تعطیلی های مکرر لیگ بخاطر بازی های تیم ملی، این فرصت را در اختیار این تیم قرار داد که با پرداختن هر چه بیشتر به مسائل بدنسازی، تاکتیکی و بازی های تدارکاتی به روزهای اوج نزدیک و نزدیکتر شود و حاصل آن نتایج درخشان در ادامه راه بود .

 

139502120722044737612514

 

باخت دور از ذهن مقابل تیم شایسته نفت و گاز گچساران در جام حذفی، آن هم در ضربات پنالتی و واگذاری نتیجه در آخرین بازی لیگ برتر برای تیمی متحول شده که نتایج درخشانی گرفته اجتناب ناپذیر بود و چیزی از ارزش های این تیم کم نمی کند .

چیزی که فولاد را در نیم فصل اول بیش از هر چیزی آزار میداد، کمبود بازیکنان طراز اول و اختلاف فاحش مابین بازیکنان روی نیمکت و بازیکنان اصلی بود  از چهره های موفق نیم فصل اول فولاد می توان ساسان انصاری ، اسماعیل شریفات ، ایوب والی ، ماتیاس چاگو و حمید بوحمدان را نام برد .

شایان ذکر است در اثر اعتماد کادر فولاد و در توفیقی اجباری، بازیکنان نیمکت نشین و جوان فولاد نیز، حالا به درجه ای از پیشرفت و خود باوری رسیده اند که بتوانند در نیم فصل دوم عصای دست مربیان این تیم شوند، ولی اگر نعیم سعداوی بتواند 3 یا 4 بازیکن در پست های مختلف جذب نماید مشکلات نیم فصل اول را نخواهد داشت .

 

استقلال خوزستان :

استقلال خوزستان از ابتدا تا انتهای نیم فصل اول، عملکردی متفاوت و البته پیش بینی نشده را در بازی های متفاوت از خویش نشان داد، بگونه ای که در برخی بازی ها که برای این تیم شانس امتیاز و پیروزی قائل بوده ام عملکرد چشمگیری نداشت و در بازی های دشوار سربلند بیرون آمد .

تمام این ها بدلایل مختلفی از جمله مشکلات عدیده مالی و از دست دادن چند بازیکن و مربی مطرح این تیم که در کسب عنوان قهرمانی سال قبل نقش داشتند رخ داد. در این فصل نبود عبدالله ویسی، کولیبالی و خسوس به وضوح احساس می شد ولی پورموسوی مربی جوان و جویای نام، لحظه ای پا پس نکشید و با همین بضاعت موجود و مشکلات مالی، اجازه نداد که تیم رنگ و بوی حاشیه به خود ببیند و دچار افت فاحشی شود .

 

MuuzyfwFdHxF

آنچه مسلم است سال اول مربیگری سید سیروس پورموسوی در لیگ برتر است و می بایست به این مربی فرصت بیشتری داد و از وی انتظار موفقیت های سال پیش را نداشت . در این فصل استقلال خوزستان مهره های بیشتری نسبت به فولاد داشت و تقریبا شاکله تیم قهرمان را حفظ کرده بود ولی مشکلات مالی، ناجوانمرادانه کمر قهرمان سال قبل را شکست .

در این فصل عملکرد شیخ ویسی، طیبی، بیت سعید، زهیوی و پورقاز بیش از سایرین به چشم آمد . سید سیروس پورموسوی اگر متناسب با شرایط بازیهای پیش رو، کمی در سیستم بازی و همچنین تاکتیک های اتخاذ شده تنوع بیشتری به خرج دهد، خواهد توانست همانند عبدالله ویسی فصل پیش، در نیم فصل دوم خار چشم حریفان شود .

 

نفت آبادان :

تیم نفت که پس از سالها دوری از لیگ برتر، با مربی زحمتکش خویش که تاثیر گذارترین فاکتور در صعود این تیم به لیگ برتر بود، تا به اینجای کار بازی های درخشانی را از خویش به نمایش گذاشت . نفت آبادان  مشکلات مالی و تغییر کادر استقلال خوزستان و فولاد را نداشت، اما مصدومیت ها و محرومیت های ناگهانی بازیکنان فراوان، ناشی از فشار مسابقات، دست نادر دست نشان را خالی گذاشتند .

igazvn4aC9oE

بازیکنان کلیدی تیم نفت آبادان خیلی زود مصدوم شدند تا از همان هفته های ابتدایی لیگ برتر حسن هوری یک تنه جور تیم را بکشد و تنها ناجی نادر دست نشان شود . تیم نفت آبادان اگر بتواند در نیم فصل دوم 5 یا 6 بازیکن خوب را جذب کند ، خواهد توانست عملکرد خویش را بهبود ببخشد، زیرا بعلت همین مشکل و خستگی بازیکنان در هفته های انتهایی نیم فصل اول، باخت های مکرر گریبانگیر این تیم شد. البته فاصله بازیکنان نیمکت نشین این تیم تازه راه یافته به لیگ برتر ، با ترکیب ثابت تیم فاصله زیادی دارد . ولی نادر دست نشان که مربی ای کار آزموده است، هنر استفاده از همین بازیکنان را نیز بخوبی میداند و نفت را در جایگاه کنونی جدول تثبیت کرده است .

از برترین بازیکنان نفت آبادان می توان از محمد شادکام ، حسن هوری ، حکیم نصاری و برونو اولیویرای برزیلی نام برد .

 

نویسنده: محسن بابادی/ آنالیزور و تحلیلگر فوتبال کشور

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g5zk5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دست‌نشان درصدد جذب ۶ بازیکن جدید