تاریخ انتشار: 1395/10/09 13:09
کد خبر: 239562

پشت پرده گزینه های جانشینی منصوریان؛ از ماگات تا فرهاد مجیدی!

مطرح شدن گزینه های جایگزین منصوریان که تا قبل از دیدار با سپاهان یکی یکی مطرح می شدند برای خود هم حکایتی دارد.
پشت پرده گزینه های جانشینی منصوریان؛ از ماگات تا فرهاد مجیدی!

تجزیه و تحلیل خبر مذاکره عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با ماگات آنچنان پیچیده نیست که نیاز به نبوغ داشته باشد، هر فوتبالدوستی غیر از زوج لولک و بولک که رانده از رسانه های معتبر، در فضای مجازی دنبال راهی برای رسیدن به صندلی های درجه دو و سه در استقلال هستند، می تواند به راحتی تشخیص بدهد انتشار این خبر به نفع چه کسی شد اما لولک و بولک عقل نداشته خود را روی هم ریختند و مخلوط گچ و سیمان همین شد که خبر بدهند خبر مذاکره با ماگات را رحمتی به رسانه ها داد!

 منابع آگاه می گویند مهدی رحمتی و مدیر سایه نشینی که با او ائتلاف کرده و مشترک المنافع شده، دنبال سرمربیگری اسکوچیچ در استقلال بودند. دراگان یک بار قبل از انتخاب منصوریان و بار دیگر هم قبل از دربی نزدیک نیمکت استقلال بود و قطعا مطرح شدن گزینه ای در حد ماگات اولین نتیجه اش این بود که وزیر ورزش با خودش بگوید وقتی ماگات هست چرا دراگان که نزدیک ترین فرد ایرانی به او متهم است به دلالی؟

 منابع ناآگاه اما می گویند رحمتی و رفیق فابریک اش خبر ماگات را رسانه ای کردند اما برابر با شنیده های ما، خبر ماگات از طریق یک عضو هیات مدیره استقلال و یک مدیر داخلی این تیم که این روزها حضورش در تصمیم گیری های استقلال کمرنگ شده، لو رفت. این دو نفر در ائتلاف تازه ای لیست مربیان خارجی را از چند واسطه ( یکی از آنها مشاور افتخاری بود و همین مساله نشان می دهد افتخاری هم به حذف منصوریان فکر می کرد تا خودش حذف نشود!) گرفتند و به این نتیجه رسیدند که باید یک مربی بزرگ برای استقلال بیاورند تا در سایه اسمش خودشان هم بمانند.

انتخاب اول آنها یورگن کلینزمن بود که یک آدم عاقل پیدا شد و به آنها گفت کلینزمن برای هدایت تیم ملی آلمان حاضر به خروج از نیویورک نبود چه برسد برای هدایت استقلال تهران. به آنها از طریق مشاور افتخاری توصیه شد با مربیان ارزان قیمت نظیر یک برزیلی که در ژاپن کار کرده، جیووانی می که قبلا در ایران بوده و یا یک مربی اتریشی که پاشازاده او را معرفی کرده، همکاری کنند اما این دو مدیر آبی یک اسم بزرگ می خواستند. ماگات و یک ایتالیایی به آنها معرفی شد و اگر این وسط فقط اسم ماگات در رفت به این دلیل بود که عضو هیات مدیره استقلال نمی توانست نام مربی ایتالیایی را به درستی تلفظ کند! آن زمان لیگ برتر چین به پایان رسیده و ماگات برعکس آنچه برخی منابع ناآگاه مدعی بودند در فصل استراحت بود و این مدیران از طریق یک واسطه برای او پیغام فرستادند و جواب دو میلیون و دویست هزار یورویی دریافت کردند. (رجوع شود به سایت های معتبر خارجی، فصل جدید لیگ برتر چین هنوز شروع نشده است.)

 اما از این جا به بعد نانش را منصوریان خورد. در حالی که نامجومطلق، زرینچه، پاشازاده و مربیانی در این سطح، گزینه جایگزینی منصوریان بودند با مطرح شدن اسم ماگات، کنار رفتند و وزیر ورزش هم به این باور رسید که نیمکت استقلال باید به یک مربی بزرگ خارجی سپرده شود. حتی با فرهاد مجیدی هم تماس گرفته شد که اگر می توانی یک مربی بزرگ خارجی در حد یک میلیون یورو با خودت به ایران بیاور و تو هم دستیار او باش که مجیدی اصلا مدیران استقلال را تحویل نگرفت. وزیر در قدم بعدی به این فکر کرد که چون بازی با السد نزدیک است نمی توان منصوریان را برداشت و جایش سرمربی خارجی گذاشت. از وزارت خانه دستور داده شد فعلا با ماگات مذاکره نکنید. منصوریان هم ماند بدون این که آلترناتیو داخلی داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ndl5o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قلعه نویی عامل اصلی مشکلات رحمتی و حیدری در استقلال!

کادرفنی نباید اخبار استقلال را منتشر می‌کردند
حجازی: رحمتی یکی از بزرگترین دروازه‌بان‌های تاریخ است