تاریخ انتشار: 1395/10/17 01:01
کد خبر: 237829

واکنش باشگاه پرسپولیس به محرومیت برانکو

واکنش باشگاه پرسپولیس به محرومیت برانکو

مهدی تاج چهارشنبه به صراحت اعلام کرد که حرف‌های برانکو ایوانکوویچ علیه تیم ملی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خلاف دو ماده قانونی کمیته انضباطی و اخلاقی فیفاست.

 

عبدالصمد ابراهیمی وکیل فعال در باشگاه پرسپولیس در این خصوص جوابیه ای را منتشر کرده که در ادامه می خوانید:

 

«جناب آقای مهندس مهدی تاج

ریاست محترم فدراسیون فوتبال

باسلام و احترام اینجانب به عنوان عضوی کوچک از جامعه بزرگ هواداران پرسپولیس در پاسخ به اظهارات حضرتعالی مبنی بر اینکه اظهارات برانکو مغایر با ماده دو آیین نامه های انضباطی و اخلاقی ایران و فیفاست و طبعا مستحق مجازات، موارد ذیل را معروض داشته و امید است مورد عنایت قرار گیرد:

 

الف- در هیچ قانون و آیین نامه ای در سراسر دنیا ماده دو آن نه جرم و تخلفی را احصاء و تعریف می کند و نه مجازاتی را برای آن در نظر می گیرد. مواد اولیه همه مقررات، تعریف عبارت، هدف و دامنه کاربرد آن را در بر می گیرد و در آیین نامه انضباطی ایران، هدف آن و در آیین نامه فیفا دامنه کاربردی آن شرح داده شده و هیچ ارتباطی با اظهارات سرمربی محبوب ما ندارد.

 

ب- در آیین نامه اخلاق و کدهای اخلاقی و رفتاری فیفا هم این مورد وجود ندارد و مشخص نیست استناد حضرتعالی به کدام آیین نامه بوده و از چه موادی شاهد آورده اید.

 

ج- حال که تنور استنادات قانونی داغ است به عرض می رساند دستورالعمل فیفا در خصوص آزادسازی بازیکنان برای حضور در دیدارهای بین المللی به پیوست به حضورتان ایفاد می گردد.

 

چنانکه ملاحظه می فرمایید برای دیدارهای دوستانه (منطبق با تقویم فیفا/فیفا دی) چهل و هشت ساعت قبل از مسابقات و برای دیدارهای رسمی واقع در همان کنفدراسیون چهار روز و خارج از آن کنفدراسیون پنج روز قبل از بازی ها، باشگاه ها مکلف به آزادسازی بازیکنان خود هستند.

 

بی شک مقنن در امور قانونگذاری فیفا حتی تخیل اردوی بدون بازی دوستانه و آن هم خارج از چارچوب فیفا دی به مخیله اش خطور نمی کرده و بالطبع برای آن اصلا خود را به زحمت نگارش قانون هم نیانداخته است. شاهد این بند، نحوه رفتار باشگاه هایی است که لژیونرهای ما در آنها عضوند.

 

د- قرار نیست کسی برای ما پرسپولیسی ها به تدریس واحدهای لزوم حمایت از تیم ملی بپردازد. ما این واحدها را در سال هفتاد و شش و جایی که چهارده بازیکن ملی پوش داشتیم و در راستای حمایت از تیم ملی در راه جام جهانی نود و هشت حاضر به کنار رفتن از لیگ شدیم پاس کرده ایم و کتاب و جزوه هایش را از بر بوده و حاضر به تدریس برای سایرین هستیم. طحال پاره شهریار و زانوی پردرد عقاب مثال های خوبی برای اثبات عشق مان به تیم ملی است.

 

ه- حمایت مجدد جامعه پرسپولیسی از تیم ملی را یادآور شده و لزوم حمایت از ارتش سرخ و سایر نمایندگان باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان را اعلام و رفع تنش های بیهوده و اهتمام جدی در رعایت قوانین را در سایه مدیریت حضرتعالی خواستاریم.

 

زیاده عرضی نیست- عبدالصمد ابراهیمی عضو خانواده بزرگ پرسپولیس»

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2akmeg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اگر طارمی این کار را بکند دیگر موی کسی را سفید نمی کند!

تاج برانکو را تهدید کرد
در ادامه جنجال بین کی روش و برانکو