تاریخ انتشار: 1395/05/04 13:56
کد خبر: 272027

برانکو: می‌خواهیم برای قهرمانی بجنگیم

سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر شروع شانزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور است.
برانکو: می‌خواهیم برای قهرمانی بجنگیم

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سایپا در هفته اول لیگ برتر اظهار داشت: خیلی هیجان‌زده هستم که در آستانه شروع فصل جدید قرار داریم، هم من و هم بازیکنانه و همه اعضای باشگاه بی‌صبرانه منتظر شروع لیگ هستیم. لیگ نقطه‌ای است که نشان می‌دهد ما برای چه تمرین و کار می‌کنیم.

 

وی افزود: بسیار هیجان‌زده هستم که نام هفته اول مسابقات لیگ برای اهدای خون قرار داده شده است و اعتقادم این است که هر اهدای خون یک انسان می‌تواند زندگی فرد دیگری را نجات دهد و این بزرگ‌ترین هدیه ما به دیگر افراد است.

همیشه سخت‌ترین بازی لیگ، بازی اول است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تأکید بر اینکه تیمش را تکمیل کرده است، یادآور شد: ما از هر نظر آماده شروع لیگ هستیم. همیشه سخت‌ترین بازی لیگ، بازی اول است و هر تیمی نیاز به چند هفته زمان دارد تا خودش را پیدا کرده و به آمادگی ایده‌آل برسد، قبلاً هم گفته‌ام بازیکنان ما تمام توان خود را به‌کار گرفتند تا اردوی آماده‌سازی بسیار خوبی در اوکراین داشته باشیم.

آماده‌ایم که لیگ را با یک بازی خیلی خوب شروع کنیم

برانکو یادآور شد: در حال حاضر فقط آرام‌طبع را به‌دلیل آسیب‌دیدگی نداریم و دیگر بازیکنان از این نظر مشکلی ندارند. آماده‌ایم که لیگ را با یک بازی خیلی خوب شروع کنیم. ما با حریف بسیار قوی مواجه هستیم، تیمی که در پنج سال گذشته آمارش در بازی‌های رودررو با ما بهتر بوده است. این تیم سایپا همان تیمی است که فصل پیش یکی از دلایلی بود که مانع قهرمانی ما شد.

بزرگ‌ترین تقویت تیم سایپا در کادر فنی‌اش بوده است

وی با تمجید از تیم سایپا افزود: این تیم برای فصل جدید کوروشی و لطفی را از نفت خریده است، کاپیتان تیم فولاد را جذب کرده و حسن‌زاده مهاجم فصل گذشته ذوب‌آهن را نیز به‌خدمت گرفته است. آنها در تمام پست‌هایی که بازیکن نیاز داشتند به بهترین‌ شکل تقویت شدند. البته بزرگ‌ترین تقویت سایپا در کادرفنی بوده جایی که فرکی به‌عنوان سرمربی در رأس کادرفنی این تیم قرار گرفته است. فرکی در سه سال اخیر دو قهرمانی با سپاهان و فولاد به‌دست آورده و مربی بسیار با دانش و تجربه‌ای است.

امسال قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را می‌خواهیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: ما برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود از ابتدای فصل شروع خوبی خواهیم داشت، در واقع این استارت خوب را از روز اول تمرینات زدیم. ما همچنان جاه‌طلب هستیم و برای قهرمانی خواهیم جنگید. اهداف امسال ما مثل پارسال است، اما با این تفاوت که ما حداکثر را می‌خواهیم یعنی دو قهرمانی در لیگ و جام حذفی و موفقیت و انجام بازی‌های خوب در آسیا.

برانکو در واکنش به این پرسش که آیا بازی سایپا - پرسپولیس در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود یا نه، گفت: من از جزئیات این مسئله اطلاعی ندارم، اما تا آنجایی که به من گفته‌اند بازی در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.

فرکی یک مربی بسیار عالی و بادانش است

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چقدر از تفکرات فرکی شناخت دارد و آیا او با دورانی که دستیارش بوده فرق کرده است یا نه، توضیح داد: در این مورد نکته مبهم زیادی وجود ندارد. فرکی یک مربی بسیار عالی و بادانش است و هر کجا که کار کرده، موفق بوده است. قطعاً سایپا با آمدن فرکی از هر لحاظ مخصوصاً تکنیکی و تاکتیکی پیشرفت خوبی خواهد کرد.

طارمی و بازیکنان اوکراینی آماده نیستند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مواجهه با این پرسش که مهدی طارمی در بازی فردا به میدان خواهد رفت یا نه، گفت: طارمی یکی از نفراتی است که به همراه دیگر بازیکنان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی رقابت می‌کند. همان‌طور که اطلاع دارید طارمی در دو ماه گذشته تمرین نداشته و مسلماً نیاز به زمان دارد تا آماده‌تر شود. به‌هر حال باید ببینیم تا فردا چه پیش می‌آید و تا چه حد می‌توانیم از طارمی استفاده کنیم، هرچند که می‌دانیم او آماده نیست، البته جدا از طارمی بازیکنان اوکراینی هم هنوز آماده نیستند.

هیچ بازیکنی بدون تأیید من به پرسپولیس نیامده است

برانکو در واکنش به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا بازیکنان اوکراینی با نظر مستقیم او جذب شدند یا آنها از طریق مدیریت باشگاه به وی تحمیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: ما در هر مقطعی بازیکن جذب کردیم از این حرف و حدیث‌ها پیش آمد. دفعه اول نیست که این اتفاق می‌افتد. من همین جا اعلام می‌کنم هیچ بازیکنی بدون تأیید من به پرسپولیس نیامده است. 

مطمئنم بازیکنان اوکراینی در صورت آمادگی عملکرد خوبی خواهند داشت

وی تأکید کرد: بازیکنان اوکراینی بازیکنانی باتجربه و بسیار باکیفیت هستند و در باشگاهی عضویت داشتند که سال گذشته به‌خاطر برخی مشکلات منحل شد، اما باشگاه آنها همواره در سال‌های گذشته جزو تیم‌های خوب و بالای جدولی اوکراین بوده است. لیگ اوکراین هشتمین لیگ اروپاست و من مطمئنم که این نفرات در صورت آمادگی عملکرد خیلی خوبی در پرسپولیس خواهند داشت. طبیعی است که آنها نیاز به زمان داشته باشند تا با تیم هماهنگ شوند. در مورد جذب بازیکن هم باید بگویم هر تیمی براساس نیازهای خود بازیکن می‌گیرد و برخی مواقع ممکن است تیم‌ها در شروع بازی‌ها هم بازیکن جذب کنند.

مدافعانم برای هماهنگی نیاز به زمان دارند

این مربی کروات درباره ضعف تیمش در خط دفاع و اینکه در این پست بازیکنان تازه‌وارد توانسته‌اند خواسته‌های او را برآورده کنند، یادآور شد: طبیعی است دفاع پست بسیار مهمی برای هر تیمی باشد. همه چیز از دفاع تیم شروع می‌شود. شما نگاه کنید ما در این فصل فقط انصاری را از فصل قبل حفظ کرده‌ایم و بقیه بازیکنان تازه‌وارد هستند، طبیعی است آنها به زمان نیاز داشته باشند تا به هماهنگی ایده‌آل برسند.

هنوز غم از دست دادن قهرمانی را در ذهنم دارم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان راجع به انتظار هواداران از این تیم نیز گفت: ما کاملاً بر این امر واقف هستیم که هواداران انتظارات زیادی از پرسپولیس دارند و قطعا از ما قهرمانی می‌خواهند. ما از این مسئولیت خود فرار نمی‌کنیم و می‌خواهیم برای قهرمانی بجنگیم. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا رضایت هواداران را به‌دست آوریم. آنها فصل پیش که به بهترین شکل من و تیم را مورد حمایت قرار دادند و من هنوز غم آن بازی را که نتوانستیم قهرمان شویم در ذهن دارم. هواداران همیشه در کنار ما هستند و در بازی دوستانه هفته گذشته این مسئله مشخص بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48kd5m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خوش و بش برانکو و فرکی!