تاریخ انتشار: 1395/10/20 22:59
کد خبر: 236949

فراز و نشیب های نیم فصل اول لیگ برتر

فراز و نشیب های نیم فصل اول لیگ برتر
نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری 120 بازی به پایان رسید و تیم ها به میانه راه رسیدند.
تمام تیم های لیگ برتری 15 بازی برگزار کردند و نیم فصل اول لیگ برتر به پایان رسید. ارزیابی اکثر سرمربیان لیگ برتری از کیفیت نیم فصل اول مسابقات مثبت بود. عبدالله ویسی سرمربی تیم سپاهان درباره کیفیت مسابقات نیم فصل اول لیگ برتر گفت: "واقعا کیفیت مسابقات لیگ برتر بسیار خوب شده و دیگر هیچ تیمی از پیش بازنده نیست؛ در بازی هایی که بین تیم های بالای جدول و پایین جدول برگزار می شود دیگر نمی توان از قبل گفت که برنده جه تیمی است و این موضوع نشان دهنده بالا رفتن کیفیت مسابقات لیگ برتر است". فراز کمالوند سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز هم در این رابطه گفت: "چند سالی هست که مسابقات لیگ برتر با کیفیت خوب برگزار می شود و حاصل آن داشتن لژیونرهای خوبی مانند سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در تیم های اروپایی است؛ بدون شک برگزاری منظم و به موقع بازی های لیگ و استفاده از جوانان با انگیزه می تواند کیفیت لیگ ما را بیش از پیش بالا ببرد". 
امیر قلعه نویی دیگر سرمربی ای است که درباره کیفیت بازی های لیگ برتر صحبت کرد؛ سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز در این رابطه گفت: "برگزاری منظم و با برنامه بازی ها می تواند به بالا رفتن کیفیت کمک کند. هرچند لیگ برتر ما دارای نوسانات زیادی است و کیفیت بازی ها بستگی به برخی مسائل مانند کیفیت زمین ها دارد و متاسفانه ما در این بخش با مشکلات زیادی دست به گریبان هستیم". خداداد عزیزی هم مانند قلعه نویی کیفیت بازی ها را دارای نوسان می داند؛ سرمربی تیم سیاه جامگان گفت: " چندسالی هست که لیگ ما حرفه ای شده اما گویا فقط اسمش حرفه ای است و بازی های با کیفیت در آن انگشت شمار است و این موضوع  هم دلایل متعددی دارد". 
عزیزی درباره دلایل نزول کیفیت بازی های لیگ برتر گفت: "مهمترین دلیل آن تعطیلی زیاد در طول مسابقات است. پیش از شروع لیگ تیم ها بازیکنان را به مرز آمادگی 60 درصد می رسانند و در طول بازی ها باید این آمادگی تا قبل از نیم فصل به 90 تا 95 درصد برسد؛ مانند لیگ های معتبر اروپایی که تنها در نیم فصل تعطیل می شوند و یا تعطیلی های کوتاهی در روزهای فیفا دارند. آنها بازیکنانشان در طول فصل به آمادگی کامل می رسند و پس از تعطیلی نیم فصلشان بازهم مثلا از 60 دصد شروع می کنند تا به آمادگی کامل برسند اما ما در اینجا اینقدر لیگمان تعطیل می شود و آمادگی بازیکنان بالا و پایین می رود که هیچوقت نمی توانیم از تمام توانایی بازیکنان استفاده کنیم. بهتر است مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال فکری به حال این موضوع بکنند".
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتقادات خداداد و سایر مدیران و مربیان لیگ برتری به برنامه بازی ها گفت: "هر باشگاهی اعتراضی دارد و می‌خواهد به برنامه‌ریزی اعتراض کند می‌تواند نزد ما بیاید و البته با خودش باید پیشنهاد هم بیاورد. ما این آمادگی را داریم تا پیشنهادات باشگاه‌ها را گوش کنیم و به نظرات آنها با دقت نگاه کنیم".
موضوع دیگری که اکثر لیگ برتری ها آن را باعث پایین آمدن کیفیت مسابقات می دانند، اوضاع برخی زمین ها و خرابی آنهاست؛ فراز کمالوند نقطه تاریک بازی های لیگ برتر را کیفیت پایین برخی زمین ها می داند: "متاسفانه برخی زمین های لیگ برتری در حد این مسابقات نیست و باعث پایین آمدن کیفیت بازی ها می شود. ما اگر می خواهیم بازی های با کیفیت برگزار کنیم باید کیفیت زمین های لیگ هم خوب باشد اما متاسفانه به غیر از 4 - 5 زمین بقیه ورزشگاه ها از زمین های با کیفیتی برخوردار نیستند". مجتبی حسینی هم دیگر منتقد کیفیت زمین های لیگ است؛ سرمربی ذوب آهن در این رابطه گفت: "ما در لیگ برترمان از لحاظ سخت افزاری در وضعیت خوبی قرار نداریم و اکثر بازی ها در زمین های بی کیفیت برگزار می شود و این موضوع باعث پایین آمدن سطح مسابقات می شود؛ شما بازی هایی که در زمین های خوب برگزار می شود را اگر نگاه کنید از کیفیت آنها لذت می برید".
مرتضی محصص کارشناسان فوتبال کشورمان نیم فصل اول لیگ برتر را اینگونه ارزیابی کرد: "لیگ برتر شانزدهم نسبت به 15 دوره گذشته از کیفیت بهتری برخوردار بود؛ مسابقات ما سال به سال بهتر و با برنامه تر می شود و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. در این فصل هم در بخش مربیان و هم در بین بازیکنان جوانان با انگیزه ای در لیگ حضور داشتند و بازی های خوبی برگزار شد. برانکو تنها مربی خارجی لیگ تا اینجای کار بوده و با توجه به حضور چند ساله اش در تیم ملی و با توجه به تجربه ای که از قبل داشت توانسته در پرسپولیس اثر گذار باشد. پرسپولیس که در نیم فصل صدر نشین شد استحقاق رسیدن به صدر جدول را داشت زیرا در تمامی خطوط تاین تیم تعادل برخوردار است و برانکو توانسته از بازیکنان این تیم به خوبی بازی بگیرد؛ پس از پرسپولیس تراکتورسازی، ذوب آهن، نفت تهران، پیکان و فولاد قرار دارند که با توجه به نوع بازی هر یک از این تیم ها فوتبال متفاوتی از آنها می بینیم اما بعد از این تیم ها استقلال در رتبه هفتم قرار دارد که عمده ترین دلیل ناکامی این تیم حاشیه های بیش از اندازه آنها در نیم فصل اول بود. استقلال کادر فنی و بازیکنان بزرگی دارد اما برای موفقیت باید از حاشیه ها دوری کنند. در انتهای جدول هم تیم هایی مثل ماشین سازی، صبا و یا صنعت نفت آبادان قرار دارند که البته این تیم ها فوتبال خوبی ارائه می دهند اما برای موفقیت تنها بازی خوب ملاک نیست و این تیم ها که مشکلات مدیریتی و مالی دارند اگر می خواهند موفق باشند باید بر این مشکلات غلبه کنند".

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3676ky

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سپاهان با محمدی و حاج صفی دوباره اوج گرفت