تاریخ انتشار: 1395/10/22 15:00
کد خبر: 236601

در انتظار سرخآبی های جدید؛ متحول شده ها رودرروی هم

تیم های لیگ برتری پس از تعطیلات نیم فصل و آماده سازی و تحول در تیم های خود آماده حضور در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم هستند.
در انتظار سرخآبی های جدید؛ متحول شده ها رودرروی هم

به گزارش فرتاک ورزشی، نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال آغاز شد و 16 تیم در 15 هفته باقیمانده از این رقابتها فرصت دارند تا به اهداف خود دست یابند؛ برخی تیم ها نظیر پرسپولیس، تراکتورسازی، ذوب آهن و حتی پیکان و نفت تهران خود را در قواره های قهرمانی نشان دادند و برای رسیدن به جام قهرمانی آخر فصل و یا کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده تلاش می کنند. فولاد خوزستان، استقلال تهران، سپاهان و گسترش فولاد تیم های میانه جدول هستند و با توجه به فاصله اندک این تیم ها در جدول با تیم های بالاتر رقابتی سخت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده با تیم های بالای جدولی دارند.

استقلال خوزستان، پدیده و نفت آبادان با توجه به نتیجه گیری نیم فصل اولشان در تلاش برای حفظ جایگاه خود یا رسیدن به رتبه ای تک رقمی جدول هستند و تیم های سیاه جامگان، سایپا، صبای قم و ماشین سازی تبریز وضعیت خوبی در نیم فصل اول نداشتند و برای فرار از سقوط تلاش می کنند. در این بین اوضاع تیم ها صبای قم و ماشین سازی به شدت خطرناک است و اگر هرچه سریعتر مسئولان این دو باشگاه به فکر تیمشان نباشند شاید خیلی زودتر از هفته های پایانی تکلیف سقوطشان مشخص شود.

حال نگاهی به بازی های هفته شانزدهم که اولین هفته نیم فصل دوم رقابتهاست می اندازیم:

چهارشنبه 22 دی

صنعت نفت آبادان - صبای قم

ساعت 15 -  ورزشگاه تختی آبادان

برزیلی های ایران در نیم فصل سرمربی خود را عوض کردند؛ نادر دست نشان سرمربی نفتی ها در نیم فصل اول بود اما در تعطیلات نیم فصل مدیران نفت که اعتقاد داشتند دست نشان نتوانسته به تعهدات خود در نیم فصل اول عمل کند، فیروز کریمی را جایگزین او کردند. نماینده آبادان در نقل و انتقالات نیم فصل هم به دنبال جذب بازیکنانی برای برطرف کردن نقاط ضعف خود است. تا کنون جذب عزیز معبودی و رضا نورمحمدی در این تیم قطعی شده و کریمی عذر چند بازیکن تیمش را هم خواسته و به دنبال جذب بازیکنان جایگزین آنهاست. فیروز کریمی در اولین حضورش روی نیمکت نفت به مصاف تیم سابقش صبای قم می رود. نماینده قم در این روزها با انواع و اقسام مشکلات حاشیه ای روبروست و هفته هاست که رنگ پیروزی در لیگ را ندیده است. عمده ترین مشکل این تیم مشکلات مالی است و مسئولان قمی هم توجهی به تیمشان ندارند؛ چندین بازیکن این تیم نظیر حامد لک، مسعود حق جو، محمد اوسانی، کریم اسلامی و وحید علی آبادی به علت مشکلات مالی و عدم پایبندی مسئولان قمی به تعهداتشان قید حضور در صبا را زدند و از این تیم جدا شدند تا مشکلات مرفاوی که او هم خبر استعفایش شنیده شد مشکلاتش بیشتر از قبل باشد. صبایی ها که کار سختی برای ماندن در لیگ دارند در نیم فصل عمران زاده و فروزان را به خدمت گرفتند و به دنبال چند بازیکن دیگر هم هستند اما با توجه به اوضاع نامشخص مالی این تیم بعید است بازیکنی حاضر باشد در این تیم بازی کند. با توجه به نتایج اخیر نفت در خانه و باخت های پی در پی هواداران متعصب نفت به جز برد در این بازی نتیجه ای راضیشان نمی کند.

پنجشنبه 23 دی

پیکان - گسترش فولاد

ساعت 15 - ورزشگاه شهدای شهرقدس

جلالی در نیم فصل اول با پیکان نتایج خوبی گرفت و فراتر از انتظار ظاهر شد؛ آسانسور لیگ برتر که همه به سقوط و صعود این تیم از لیگ برتر به لیگ یک و بالعکس عادت کردند در این فصل و تا اینجای کار توانسته بر خلاف رویه همیشگی خود نتیجه بگیرد. جلالی روزهای آرام و به دور از حاشیه ای را در این باشگاه خودروساز سپری می کند و در نیم فصل هم کمترین تغییرات را در تیمش داشت. حریف پیکان هم مانند این تیم روزهای آرامی را سپری می کند؛ گسترشی ها رضایتنامه خلعتبری را در نیم فصل دادند و اوسانی و نصرتی را به خدمت گرفتند. سه امتیاز این بازی برای تیمی که خواهان سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست می تواند در این بازی دستاورد بزرگی باشد اما با توجه به سابقه دیدار های دو تیم رقم خوردن نتیجه مساوی در این بازی دور از انتظار نیست.

استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز

ساعت 15:30 - ورزشگاه غدیر اهواز

مدافع عنوان قهرمان کار بسیار سختی مقابل مدعی عنوان قهرمانی دارد. به گفته پورموسوی سرمربی استقلالی های خوزستان هنوز مشکلات این تیم پابرجاست اگر چه از طرف مسئولان اهوازی یک میلیارد تومان به این باشگاه کمک مالی شده است و آنها توانستند بازیکنانی نظیر آرش افشین و آلویز نانگ را در اختیار بگیرند اما جدایی پورغاز، زهیوی و دورقی می تواند برای نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا گران تمام شود. تراکتورسازی هم در نیم فصل دو بازیکن از پرسپولیس گرفت و یک بازیکنش را به این تیم داد. نورالهی و عالیشاه سرباز شدند و به تراکتور آمدند و خدمت رفیعی به پایان رسید و پرسپولیسی شد تا بزرگترین نقل و انتقال در نیم فصل رقم بخورد. تراکتورسازی که حالا فینالیست جام حذفی است، نزدیک ترین تعقیب کننده سرخپوشان صدرنشین هم هست و قلعه نویی به راحتی از سه امتیاز بازی های تیمش حتی در بازی های خارج از خانه نمی گذرد.

نفت تهران - استقلال تهران

ساعت 16:35 - ورزشگاه تختی

یکبار دیگر علی دایی و علیرضا منصوریان باید باهم رقابت کنند. در دو بازی قبلی که یکی از آنها در هفته اول لیگ و دیگری در یک چهارم نهایی جام حذفی بود علی دایی با یک مساوی و یک برد دراماتیک همبازی سابق خود را مغلوب کرد و حالا سرمربی با انگیزه استقلال می خواهد جبران مافات کند. منصوریان که تیمش در نیم فصل اول با حاشیه های بسیاری روبرو شد می خواهد از همین هفته اول نیم فصل دوم میخ خود را محکم بکوبد. او در بازی پایانی نیم فصل اول در ترکیب تیمش تغییرات زیادی داد و بازیکنان جوان را جایگزین با تجربه های تیمش کرد و نتیجه خوبی هم گرفت. بعد از این بازی بود که صحبتهایی در خصوص حضور برخی بازیکنان بزرگ استقلال نظیر  مهدی رحمتی و بختیار رحمانی در لیست مازاد شنیده می شد اما تاکنون به غیر از آرش افشین استقلالی ها خروجی ای نداشتند و در جذب بازیکن هم با این که صحبتهایی در خصوص بازگشت تیموریان، مبعلی و شهباززاده به این تیم شد اما تاکنون بازیکنی به جمع شاگردان منصوریان اضافه نشده است. تیم علی دایی هم در چنین بازی هایی با انگیزه بسیار زیاد وارد زمین می شود؛ آنها دیگر تیم فینالیست جام حذفی هستند و توانستند با شکست دادن دو غول فوتبال ایران به این مرحله برسند و حالا می خواهند اقتدار خود را در لیگ هم نشان دهند. نکته ای که علی دایی را این روزها عصبانی کرده تمرین کردن استقلال در ورزشگاه تختی است و سرمربی محروم نفت در بازی مقابل استقلال نسبت به این موضوع اعتراض کرد. با اینکه دایی بزرگترین غایب این بازی است اما جدال دو تیم می تواند یکی از زیباترین بازی های هفته شانزدهم باشد.

جمعه 24 دی

ماشین سازی - فولادخوزستان

ساعت 14 - ورزشگاه یادگار امام(ره)

قعرنشین لیگ با تغییر کادر فنی هم نتوانست آخرین بازی نیم فصل اولش را مقابل سایپا با برتری به پایان برساند. ماشین سازان در ابتدای فصل با جذب بازیکنان بزرگ می خواستند رقیبی جدی برای تیم های لیگ برتری و نماینده اول و پرطرفدار تبریز باشند اما هرچه از لیگ گذشت در نتیجه گیری ناموفق تر بودند و سرانجام رسول خطیبی قربانی این عدم نتیجه گیری شد. فرهاد کاظمی در نقل و انتقالات نیم فصل حسابی پرکار بود. پس از جدایی نریمان جهان که راهی پرسپولیس شد و نصرتی که به گسترش فولاد بازگشت ، زاهدی و رحمتی از پرسپولیس، قاعدی فر از سپاهان و علی عسکری از سیاه جامگان به ماشین سازی پیوستند تا بتوانند در نیم فصل دوم برای فرار از قعر جدول به کاظمی کمک کنند. فولادی ها بر عکس ماشین سازی هر چه از لیگ گذشت بهتر عمل کردند؛ سعداوی در اولین سال سرمربیگریش در لیگ برتر تا اینجای کار عملکرد قابل قبولی داشته است و با درخشش ساسان انصاری توانست توجه همه را به خودش و تیم فولاد جلب کند.

پدیده - سپاهان

ساعت 14 - ورزشگاه ثامن

تیم پدیده در این چند فصلی که لیگ برتری شده مقابل تیم های بزرگ نتایج خوبی گرفته است. مهاجری و تیمش روند کم نواسانی داشتند و تقریبا همیشه در میانه جدول حضور دارند اما حریف آنها تیمی است که بیشترین عنوان قهرمانی لیگ برتر را دارد و هوادارانش به کمتر از قهرمانی راضی نیستند. عبداله ویسی که سال گذشته در میان شگفتی همگان توانست استقلال خوزستان را قهرمان کند امسال به تیم سابقش آمد و جوانگرایی را هم در این تیم در دستور کار خودش قرار داد و تا اینجای کار پرنوسان ظاهر شده است. هرجند به گفته ویسی طبق قول و قرار خودش و مدیران سپاهان آنها برای نتیجه گیری در فصل آینده سرمایه گذاری کرده اند.

ذوب آهن - سیاه جامگان

ساعت 15 - فولادشهر

این بازی با توجه به جسارت سرمربیان دو تیم می تواند جذابترین بازی هفته شانزدهم شود. ذوب آهن با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه فوتبالی بسیار زیبا بازی می کند و توانسته خودش را به صدر جدول نزدیک کند. نماینده اصفهان همیشه کمترین تغییرات را در تیمش داشته و ثبات این تیم باعث شده بازیکنان شناخت خوبی از یکدیگر داشته باشند. اما سیاه جامگان دیگر تیمی است که مشکلات بسیار زیادی از جمله مشکلات مالی و مدیریتی دارد. آنها در نقل و انتقالات هم بازیکنان زیادی را جابه جا کردند؛ کلانتری، نورمحمدی و علی عسکری جدا شده های این تیم هستند و بازیکنانی نظیر میداوودی، جلیلی، افراسیابی، کیانی، عسگری و آذرپاد نفرات اضافه شده به تیم هستند. خداداد عزیزی که ابتدا به عنوان مدیرفنی به سیاه جامگان آمد حالا به عنوان سرمربی و همه کاره تیم می خواهد به هر وسیله ای که شده این نماینده استان خراسان رضوی را در لیگ برتر حفظ کند هر چند در این راه نیاز به حمایت و کمک مسئولان ورزش مشهد دارد.

پرسپولیس - سایپا

ساعت 16:35 - ورزشگاه آزادی

صدرنشین لیگ برتر که سرمربی اش تعطیلات پرحاشیه ای را سپری کرد در شروع نیم فصل دوم به مصاف سایپایی می رود که سرمربی ای تیم هم همکار سابق برانکو در تیم ملی است. چالش ایجاد شده اخیر بین سرمربیان پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد کی روش ملی پوشان پرسپولیس را از اردو خارج کند و پس از آن استعفای خود را به فدراسیون فوتبال ارائه دهد؛ هرچند استعفای کی روش پذیرفته نشد اما برخی کارشناسان این چالش را به ضرر تیم ملی و پرسپولیس در ادامه مسابقات دانستند. سرخپوشان که توانستند شاه مهره نقل و انتقالات را به تیمشان بیاورند و با جذب نریمان جهان که یک مهاجم چاچوب شناس است تا حدودی مشکلات خط حمله شان را کم کنند تا کنون در جذب مدافع نا موفق بودند اما بهترین خط دفاعی لیگ با همین نفرات هم می تواند به خواسته خود که قهرمانی در لیگ برتر است دست یابد؛ به شرطی که سرمربی کروات پرسپولیس به جای حاشیه سازی برای تیمش، حاشیه ها را دور کند. برانکو در این بازی رامین رضاییان را به علت مصدومیت در اختیار ندارد اما اگر سروش رفیعی مشکلی برای بازی کردن نداشته باشد سرمربی پرسپولیس می تواند با تغییر آرایش بازیکنانش در زمین با ارائه یک ترکیب هجومی هواداران تیمش را که علاقمند به پرسپولیس تهاجمی هستند راضی کند. در آن طرف میدان تیم فرکی به پشتوانه کارخانه خودروسازی سایپا توانست در نیم فصل تقویت شود. آنها تقریبا در تمامی پست ها بازیکنان با تجربه ای جذب کردند تا بلکه در نیم فصل دوم تیمشان از انتهای جدول فاصله بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/367bm9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باقری هم درخواست رضایت نامه کرد