تاریخ انتشار: 1395/11/11 10:59
کد خبر: 232594

جدایی قریب‌الوقوع آندو تیموریان از استقلال

جدایی قریب‌الوقوع آندو تیموریان از استقلال

 جدایی قریب‌الوقوع تیموریان از استقلال را باید مهم‌ترین خبر روزهای آینده استقلال دانست. آندو حتی در راستای پیوستن به تیم دیگری با مسوولان باشگاه استقلال هم به گفت و گو نشسته است اما منصوریان همچنان اصرار دارد آندو را در استقلال حفظ کند. اصراری که شاید در نهایت منجر به محرومیت این بازیکن از نیم فصل دوم شود... جمعه‌ای که از راه می‌رسد قرار است مسوولان باشگاه استقلال بار دیگر به سایت نقل و انتقالات فیفا مراجعه کنند. آن روز اگر پنل ورودی به روی باشگاه استقلال باز شود آنگاه می‌توانند نام تیموریان و جباروف را در فهرست نیم فصل دوم خود وارد کنند اما اگر پنل ورودی همچنان به روی استقلالی‌ها بسته باشد، تیموریان و جباروف تا پایان فصل جاری نمی‌توانند در استقلال بازی کنند.

جسته و گریخته شنیده می‌شود که جباروف بی میل نیست با همین وضعیت در استقلال به تمرین ادامه دهد تا اینکه فصل بعد جواز حضور در میدان را پیدا کند اما وضعیت تیموریان با جباروف کاملا متفاوت است. آندو اگر نیم فصل دیگر از فوتبال دور باشد بازگشتش به تیم ملی سخت و دشوار خواهد شد و بعید است که کارلوس کی‌روش حاضر باشد کاپیتان سابق تیم ملی را در شرایطی که زمان زیادی از میادین دور بوده، به تیمش فرا بخواند. آن روز که تیموریان برای حضور در استقلال از خود علاقه نشان داد در حقیقت به دنبال بازگشت به تیم ملی بود. آندو می‌دانست که بازی در ترکیب استقلال تا چه اندازه در سرنوشت ملی‌اش موثر خواهد بود.
به همین دلیل بارها با مسوولان باشگاه ماشین سازی نشست برگزار کرد تا از این تیم جدا شود که در نهایت چنین شد و او توانست رضایت این باشگاه را به دست آورد و به استقلال بیاید. بازگشتی که این بار با رقم چشمگیری همراه نبود و آندو دستمزد آنچنانی از استقلال طلب نکرد. البته تیموریان نمی‌توانست مانند گذشته از استقلال پول بگیرد چون وضعیت فنی او با قبل تفاوت‌های بسیاری داشت و همین شد که او پس از یک جلسه مذاکره رو در رو با مدیرعامل باشگاه استقلال در نهایت دوباره آبی‌پوش شد. تیموریان برای اینکه زودتر در تمرین استقلال حاضر شود و زمان کمتری را از دست بدهد، خیلی زود قراردادش را هم در هیات فوتبال استان تهران ثبت کرد تا این قرارداد جنبه حقوقی و قانونی به خود بگیرد.
آندوی مشتاق بلافاصله با چهره‌ای خندان و بشاش در تمرین استقلال دیده شد و تلاش فزاینده‌ای هم در راه باز پروری روی خود داشت اما دیری نپایید که یک خطای بزرگ از مسوولان باشگاه استقلال و شخص مدیرعامل موجب شد استقلال از جذب بازیکن در نقل و انتقالات نیم فصل محروم شود.

وقتی این خبر به همه جا مخابره شد خیلی‌ها تصور می‌کردند که راوی‌ها در حال شوخی رسانه‌ای با هواداران و مدیران باشگاه استقلال هستند اما این خبر صحت داشت و باشگاه استقلال همچون فصل ششم که آن فاجعه بزرگ در راه ارسال اسامی آسیایی رخ داد و استقلال نتوانست در بازی‌های لیگ قهرمانان حاضر شود، دوباره اهمال بزرگی انجام داد که نتیجه‌اش شد ممنوعیت قطعی از جذب بازیکن جدید. گرچه هنوز کورسوی امیدی هست و گفته می‌شود اگر عصر جمعه پنل ورودی سایت نقل و انتقالات فیفا به روی استقلال باز شود، آندو و جباروف می‌توانند در استقلال بازی کنند اما برای تیموریان صبر کردن تا آن روز ریسک بزرگی است و اگر فیفا آن روز هم سایت را به روی باشگاه استقلال باز نکند، همه چیز برای تیموریان به مانند کابوس پیش خواهد رفت.
تنها راه برای شماره ۱۴ سابق آبی‌ها این است که در فرصت باقیمانده تا پایان زمان نقل و انتقالات تیم جدیدش را انتخاب کند و اسیر امیدهای واهی که از گوشه و کنار به او می‌دهند، نشود. حتی منصوریان در این روزها سعی کرده آندو را تا حدودی متقاعد به ماندن کند اما ماندن و به انتظار نشستن برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات برای تیموریان ریسک بزرگی است و او اگر صبر کند و سایت نقل و انتقالات فیفا دوباره استقلال را بلاک کند، فقط تیموریان لطمه خواهد خورد.

آندو در روزهای اخیر صحبت‌هایی با مسوولان باشگاه استقلال داشته تا در روزهای باقیمانده رضایتنامه‌اش را دریافت کند و از این باشگاه برود اما این مذاکرات به دلیل اصرارهای منصوریان به حفظ او بی‌نتیجه مانده است.
تیموریان اما نمی‌خواهد نیم فصل بیرون بماند و در اندیشه جدایی است تا شاید با حضور در تیم دیگری شانس‌های خود را برای بازگشت دوباره به تیم ملی زنده کند. احتمالا آندو را در یکی از ۳ تیم نفت، پیکان و حتی صبای قم خواهیم دید. آندو اگر برگه آزادی‌اش را از باشگاه استقلال بگیرد، احتمالا شاگرد دایی، جلالی یا مرفاوی خواهد شد. در همین راستا آندو مذاکراتی هم با پیکانی‌ها داشته است و فرهاد پورغلامی، یکی از مربیان این تیم صحبت‌هایی با شماره ۱۴ سابق تیم ملی داشته که هنوز نتیجه این مذاکرات مشخص نیست و در روزهای آتی مشخص خواهد شد که تیموریان به این تیم می‌رود یا راهی دیگر تیم‌ها خواهد شد. البته آندو بعد از زمان نقل و انتقالات هم می‌تواند تحت عنوان بازیکن آزاد به تیم جدیدی برود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yr55m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وضعیت ناخوشایند استقلال؛ از 9 ملی‌پوش ثابت تا یک ملی‌پوش نیمکت‌نشین