تاریخ انتشار: 1395/11/12 12:40
کد خبر: 232353

پشت پرده پیشنهاد پرسپولیس به چشمی معلوم شد

پیشنهاد پرسپولیس به روزبه چشمی جدی است اما آیا او به این انتقال و حواشی اجتناب ناپذیر آن تن می‌دهد؟
پشت پرده پیشنهاد پرسپولیس به چشمی معلوم شد

به گزارش فرتاک ورزشی، انتقال روزبه چشمی به پرسپولیس می‌تواند پر سروصداترین نقل و انتقال سال‌های اخیر فوتبال ایران باشد. انتقالی که اما و اگرهای بسیاری به همراه دارد. مدیر برنامه های روزبه خبر پیشنهاد پرسپولیس را تأیید می‌کند آن هم با جزئیات کامل. مسئول نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس می‌گوید نه تأیید می‌کند نه تکذیب اما برانکو تلویحاً از این انتقال ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.

اما اصل ماجرا چیست و چرا سرمربی پرسپولیس تمام و کمال در جریان مذاکرات مدیران باشگاه با روزبه چشمی قرار ندارد؟

ماجرا از آنجا شروع شد که برانکو برای به خدمت گرفتن فرشید باقری، هافبک دفاعی استقلال ابراز تمایل می‌کند و باشگاه پرسپولیس هم با او وارد مذاکره می‌شود اما این مذاکرات خیلی زود به بن بست می‌رسد چون باقری با استقلال قرارداد دارد و به همین دلیل برای پیوستن به پرسپولیس باید از باشگاه استقلال رضایتنامه دریافت کند. 

از آنجایی که فرشید باقری در نیم فصل اول نتوانسته بود در ترکیب اصلی استقلال جایی برای خود دست و پا کند ساز جدایی کوک می‌کند ضمن آنکه منصوریان هم با توجه به اینکه فکر می‌کرد می‌تواند جپاروف و آندو را به خدمت بگیرد و روزبه چشمی هم نیم فصل دوم به استقلال اضافه خواهد شد تلویحاً عدم نیاز باقری را اعلام می‌کند. در همین حین باشگاه استقلال از مذاکرات باقری با پرسپولیسی‌ها آگاه می‌شود و به همین دلیل با جدایی او مخالفت می‌کند خصوصاً که باشگاه استقلال با بحران محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شد و دیگر نمی توانست روی آندو، جپاروف و چشمی حسابی باز کند. بنابراین پروژه انتقال فرشید باقری به پرسپولیس برهم خورد. 

در همین وانفسا پرسپولیسی ها که سخت به دنبال خرید یک هافبک میانی مطمئن بودند از مشکل نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال آگاه می شوند و چه گزینه‌ای بهتر از روزبه چشمی که قراردادش با استقلال ملغی شده است.

در عین حال روزبه چشمی مزیت های ویژه ای نسبت به فرشید باقری داشت. ابتدا اینکه قرارداد سه ساله او با باشگاه استقلال در هیأت فوتبال ثبت نشده و قرارداد جدید او نیز ملغی شده است ضمن آنکه بندی در قرارداد داخلی روزبه چشمی قرار دارد که حق فسخ در اختیار اوست پس چشمی بر خلاف فرشید باقری مشکل رضایت نامه ندارد. به لحاظ کیفی و سابقه ملی نیز چشمی برتری های محسوسی نسبت به باقری دارد. 

اما یکی از مهمترین شاخصه های روزبه چشمی که کمتر مورد توجه قرار گرفته پرسپولیسی بودن اوست! روزبه در تمام رده های پایه باشگاه پرسپولیس توپ زده حتی در زمان مربیگری یحیی گل محمدی ماه‌ها با تیم بزرگسالان پرسپولیس در کنار علی کریمی و مهدی مهدوی کیا تمرین کرده اما در نهایت در دوره مربیگری علی دایی با این تیم به توافق نرسید تا توسط محمد مایلی کهن به صبا برده شود. در واقع چشمی به مراتب بیشتر از آنکه پیراهن استقلال را به تن کرده باشد پیراهن قرمز را به تن داشته و پرورش یافته پرسپولیس است.

مجموع این نکات باعث شد تا مدیریت پرسپولیس با چشمی وارد مذاکره شود اما در این میان برانکو به طور تمام و کمال در جریان امور قرار نگرفت که آن هم دلیل قابل قبولی داشت. مدیران پرسپولیس تصمیم داشتند تا پس از مذاکره با چشمی و دستیابی به توافقات اولیه برانکو را نیز در جریان جزئیات قرار دهند و به همین دلیل رسانه‌ای شدن خبر مذاکرات پرسپولیسی‌ها با روزبه توسط مدیر برنامه های چشمی، برانکو را شگفت زده کرد. البته برانکو به خوبی از توانایی های چشمی آگاه است و از این انتقال استقبال می‌کند اما یک نگرانی مهم دارد و آن هم مصدومیت زانوی چشمی است. برانکو خوب می‌داند که چشمی ۶ ماه دور از میادین بوده و از شرایط بازی به دور است به همین دلیل شرط کرده که پیش از توافق نهایی باید وضعیت زانوی مصدوم و آمادگی جسمانی روزبه به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

با همه این اوصاف هنوز روزبه پاسخ روشنی به پرسپولیسی ها نداده است. او به شدت از بی توجهی و سهل انگاری مسئولان باشگاه استقلال دلخور است چرا که ابتدای فصل نام او را بی جهت از لیست خارج و نام آرش افشین را جایگزین او کردند. بازیکنی که مجموعاً ۳۰ دقیقه برای استقلال در نیم فصل اول بازی کرد و در نهایت از جمع آبی پوشان جدا شد. شاید اگر ابتدای فصل نام او از لیست خارج نمی‌شد او به راحتی می توانست در نیم فصل دوم برای استقلال بازی کند. از طرفی واکنش هواداران استقلال نیز چالش بزرگی برای چشمی محسوب می‌شود چرا که او جایگاه ویژه‌ای در استقلال به دست آورده و محبوب هواداران است. بنابراین پشت کردن به آنها می‌تواند تبعات بسیاری برای او به همراه داشته باشد.

حال باید منتظر ماند و دید روزبه در نهایت چه تصمیمی می گیرد. آیا او به خاطر استقلال و هوادارانش پیشنهاد وسوسه برانگیز پرسپولیس را رها خواهد کرد یا راه پرمخاطره یاغی های اسم و رسم دار فوتبال ایران را در پیش خواهد گرفت؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a5nll

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نه چشمی را به پرسپولیس می دهیم و نه جبارف را