تاریخ انتشار: 1395/11/18 11:56
کد خبر: 231075

تلاش های نافرجام استقلال در محکومیت پرسپولیس

تراکتورسازی بعد از استقلال، دومین باشگاهی بود که با محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستان مواجه شد.
تلاش های نافرجام استقلال در محکومیت پرسپولیس

 با نقره‌داغ شدن دو تیم اصلی فوتبال ایران یعنی تراکتور و استقلال، همه توجهات به سمت پرسپولیس جلب شد و حتی شایعاتی در مورد وقوع اتفاق مشابه برای این باشگاه بر سر زبان‌ها افتاد. این البته اولین بار نیست که استقلالی‌ها برای مجازات پرسپولیس از سوی فیفا تلاش می‌کنند؛ چه اینکه در سه سال گذشته، حداقل سه مورد از این قبیل تحرکات در اردوگاه استقلال دیده شده است.

خلعت و جنجال‌هایش

پرسپولیس اوایل لیگ سیزدهم تلاشی بزرگ را برای جذب محمدرضا خلعتبری آغاز کرد. در آن زمان خلعت به عجمان امارات پیوسته بود و این ماجرا مصادف شد با تغییر نام لیگ امارات به یک عنوان تحریف شده از اسم «خلیج‌فارس». در این میان، هم خود بازیکن از این انتقال پشیمان بود و هم برای فوتبال ایران خوب نبود که یکی از ستاره‌های ملی‌پوش‌اش پیراهنی منقش به این نام و نشان را به تن کند. تلاش‌های پرسپولیس و شخص حسین هدایتی در این رابطه مدتها به طول انجامید. در نهایت اما توافق زمانی حاصل شد که مهلت قانونی نقل‌وانتقالات پایان یافته بود. پرسپولیس با همکاری غیرقانونی عجمان توانست خلعت را بگیرد و غرامتش را بدهد. سرخ‌ها آن سال بخت مسلم قهرمانی بودند و همزمان تلاش برخی از هواداران استقلال برای جلب توجه فیفا به این انتقال غیرقانونی آغاز شد. برخی از استقلالی‌ها در صفحات هواداری بیانیه نوشتند، امضا جمع کردند و به آدرس اینترنتی فیفا فرستادند. در نهایت هم فدراسیون بین‌المللی برای تنبیه پرسپولیس، این باشگاه را 50هزار فرانک جریمه کرد؛ مجازاتی که البته با تنبیه مورد انتظار استقلالی‌ها فرق داشت.

طارمی و رضاییان

ابتدای لیگ شانزدهم و با بازگشت عجیب و غریب مهدی طارمی و رامین رضاییان به پرسپولیس، استقلالی‌ها به چگونگی فسخ قرارداد این دو بازیکن با باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه اعتراض کردند. آبی‌ها معتقد بودند حضور طارمی و رضاییان در پرسپولیس غیرقانونی است. بنابراین برخی از هواداران این تیم با ارسال ایمیل به سایت باشگاه ترکیه‌ای خواهان طرح شکایت بین‌المللی از پرسپولیس شدند. ظاهرا اما دست خود این باشگاه هم به جایی بند نبود، چرا که در این زمینه هرگز شکایتی علیه سرخپوشان به ثبت نرسید.

ماجرای سروش رفیعی

بعد از محرومیت استقلال و تراکتورسازی از جذب بازیکن در پنجره زمستانی، استقلالی‌ها امیدوار شدند که این مجازات شامل حال پرسپولیس هم بشود و این تیم در همه مسابقاتی که از حضور سروش رفیعی استفاده کرده، سه بر صفر بازنده شود. در صورت وقوع این اتفاق، استقلال می‌توانست حتی به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار شود، اما فعلا که پرسپولیس در این دام نیفتاده است. دیروز حتی گفته شد عده‌ای از هواداران این تیم در صفحه باشگاه الهلال کامنت گذاشته‌اند که در صورت حضور رفیعی در بازی برابر این تیم، باشگاه عربستانی از پرسپولیس به فیفا شکایت کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48d96l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی پرسپولیس لو رفت