تاریخ انتشار: 1395/05/08 23:34
هفته دوم لیگ برتر فوتبال
کد خبر: 271142

جنگ تمام عیار همنام‌ها با بازگشت رحمتی/رد پای «فیروز کریمی» در دربی مشهد!

هفته دوم شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال با برگزاری چهار دیدار آغاز خواهد شد که آبی‌پوشان لیگ برتر باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند.
جنگ تمام عیار همنام‌ها با بازگشت رحمتی/رد پای «فیروز کریمی» در دربی مشهد!

لیگ شانزدهم همانطور که پیدا بود، نسبت به فصول گذشته تفاوت‌های زیادی خواهد داشت و از هفته اول جذابیت، غیرقابل پیش‌بینی بودن و البته پرحاشیه بودنش مشخص بود. لیگی که مطمئناً رقابت‌ها نزدیک خواهد بود و مدعیانش رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر خواهند داشت. هفته دوم لیگ برتر شانزدهم نیز با دیدارهایی حساس دنبال خواهد شد.

استقلال خوزستان – استقلال تهران

رقابت دو همنام در سایه رقابتی حساس؛ استقلال خوزستان که مدافع عنوان قهرمانی است و البته استقلالی که چندسالی می‌شود دستش از جام قهرمانی کوتاه مانده و این فصل با علیرضا منصوریان و خریدهایی که داشته می‌خواهد قهرمان شود. آبی‌های خوزستانی برای هفته دوم همانند هفته اول باید مقابل یک مدعی جدی قهرمانی قرار بگیرند. شاگردان اکبر پورموسوی که هفته گذشته در تبریز به مصاف تراکتورسازی رفته بودند، با کسب یک تساوی 2 - 2 مقابل تیم پرمهره امیر قلعه‌نویی، توانستند اعتمادبه‌نفس خوبی به دست بیاورند و با این اعتماد به نفس می‌خواهند مقابل استقلال تهران قرار گرفته و البته از امتیاز میزبانی‌شان استفاده کنند.

استقلال که در هفته اول، دیدار خانگی‌اش مقابل نفت تهران را با تساوی پشت سر گذاشت، این هفته به دنبال سه امتیاز است تا از همین ابتدای لیگ از رقیبانش عقب نیفتد. هفته‌هایی که شاید اکنون به چشم نیاید، اما مسلماً در هفته‌هایی پایانی و در کورس قهرمانی ممکن است حسرت را به دل شاگردان منصوریان بگذارد. پس از دست دادن این بازی هم ممکن است کار استقلال را حتی برای هفته‌های آینده سخت کند و فشار هواداران را به دنبال داشته باشد. با این حال یک نکته مثبت برای استقلالی‌ها وجود دارد و آن هم گرفتن روحیه از تعلیق محرومیت مهدی رحمتی است. هرچند سیدحسین حسینی، دروازه‌بان دوم آبی‌پوشان عملکرد خوبی در دیدار مقابل نفت داشت و مانع از شکست تیمش شد، اما بازگشت رحمتی به ترکیب می‌تواند به لحاظ روحی و روانی و انگیزشی به این تیم کمک کند. با این شرایط می‌توان بازی زیبایی را در خوزستان تماشا کرد.

ذوب‌آهن اصفهان – سایپا

شکست خورده‌های هفته اول چهار تیم بودند که حالا دو تیم از آن چهار تیم باید مقابل هم قرار بگیرند؛ ذوب‌آهن و سایپا که به ترتیب مقابل سیاه‌جامگان و پرسپولیس تن به شکست دادند. تیم‌هایی که مربیان توانایی در اختیار دارند و قابل اعتماد. یحیی گل‌محمدی جوان با کسب دو قهرمانی متوالی در جام حذفی حالا روی نیمکت ذوب‌آهن باتجربه‌تر شده و مسلماً در فولادشهر به دنبال جبران شکست هفته اول خود است، اما کار سختی مقابل حسین فرکی باتجربه خواهد داشت. فرکی که پس از قطع همکاری‌ با سپاهانی‌ها در فصل گذشته دوباره به اصفهان بازمی‌گردد، با تیمی که آن را برای این فصل تا حدود زیادی دچار تحول کرده، حریف آسانی برای ذوب‌آهن نیست. همانطور که برای پرسپولیس در هفته اول حریف آسانی نبود و شاید اگر بازیکنان سایپا کمی باهوش بودند، می‌توانستند از این دیدار یک امتیاز کسب کنند.

پیکان – صبای قم

پیکان کسب یک امتیاز از بازی خارج از خانه مقابل گسترش فولاد تبریز را شروعی خوب برای خود می‌بیند. مجید جلالی و شاگردانش از این یک امتیاز انگیزه و اعتمادبه‌نفس کسب کرده‌اند و می‌خواهند با این روحیه این بار در خانه به پیروزی برسند. پیکان فصل گذشته با اقتدار قهرمانی لیگ دسته اول را به دست آورد و با بازیکنانی جوان به لیگ برتر صعود کرد. این تیم برای این فصل و با هدایت مجید جلالی تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باانگیزه فصل گذشته و البته بازیکنان باتجربه‌ای است که تا فصول گذشته ستاره تیم‌های‌شان بودند.

صبای قم هم که در این فصل دوباره با صمد مرفاوی در لیگ شرکت کرده، تیمی است که شاید روی کاغذ چشم‌ها را خیره نکند، اما باید دید آیا صمد مرفاوی پس از بازگشت دوباره‌اش به لیگ برتر می‌تواند از فرصت استفاده کرده و چشم‌ها را به عملکردش خیره کند یا این فرصت را از دست خواهد داد. صبا در هفته اول نتوانست کار خاصی انجام دهد و به کسب یک تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت آبادان رضایت داد و حالا باید خارج از خانه مقابل پیکان قرار بگیرد.

پدیده خراسان  – سیاه‌جامگان مشهد

دربی مشهد، به نوعی دربی برنده‌های هفته اول است. پدیده‌ای که خارج از خانه سپاهان را با نامی بزرگ شکست داد و سیاه‌جامگان که دیگر نماینده اصفهان را در مشهد زمین‌گیر کرد تا ذوب‌آهن دست خالی مشهد را ترک کند. پس حاصل فوتبال مشهد مقابل اصفهانی‌ها 6 امتیازی بود که کسب شد و برای این هفته 3 امتیاز حساس که نمایندگان فوتبال مشهد باید بر سر آن بجنگند. جنگی تمام عیار که مطمئناً این فصل جذاب‌تر از دربی فصل گذشته آنها خواهد شد.

فصل قبل سیاه‌جامگان اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد و البته چون تلاش آنها بیشتر برای ماندن در لیگ بود، شاید فرصتی برای جذاب کردن دربی شهرشان نداشتند. با این حال این فصل با یارگیری‌هایی خوبی که هر دو تیم انجام داده‌اند و البته پیروزی در هفته اول، می‌توانند در هفته دوم یک دربی پرهیجان را دنبال کنند. با رضا مهاجری روی نیمکت پدیده و فرهاد کاظمی روی نیمکت سیاه‌جامگان که هر دو مربی زمانی شاگرد فیروز کریمی بودند و حالا باید هرچه در چنته دارند و یاد گرفته‌اند، پیاده کنند.

برنامه کامل هفته دوم، گرامیداشت شهدای مدافع حرم، روز تکریم و بزرگداشت از خانواده محترم شهدای مدافع حرم به شرح زیر است:

یکشنبه، 10 مردادماه 95

استقلال خوزستان - استقلال تهران، 20:45، ورزشگاه غدیر اهواز

داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: سعید قاسمی و فرزاد بهرامی، داور چهارم: امید سعیدفر

ناظر داوری: بهرام مهرپیما

ذوب‌آهن اصفهان - سایپا، 20:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: حسین رحیمی‌پور و علی‌اکبر نوری، داور چهارم: پیام حیدری

ناظر داوری: نادر جعفری

پیکان - صبای قم، ساعت 20:35، ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: قهرمان نجفی و علی دودانگه، داور چهارم: حسین زیاری

ناظر داوری: محمدعلی فروغی

پدیده خراسان - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت 19:10، ورزشگاه ثامن مشهد

داور: سیداحمد صالحی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و محمد عطایی، داور چهارم: سیدحسین زرگر

ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر

دوشنبه، 11 مردادماه 95

نفت تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 20:35، ورزشگاه تختی تهران

داور: محمدرضا فغانی، کمک‌ها: حسین طالقانی و یعقوب حجتی، داور چهارم: سیدعلی میرغفاری

ناظر داوری: خداداد افشاریان

ماشین‌سازی تبریز - گسترش فولاد تبریز، ساعت 18، ورزشگاه بنیان دیزل (اختصاصی گسترش فولاد)

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: مهدی الوندی و یعقوب سخندان، داور چهارم: سعید رحیمی‌مقدم

ناظر داوری: محمود رفیعی

صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز، 20:45، ورزشگاه تختی آبادان

داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: بابک داوری و تورج عیوض‌محمدی، داور چهارم: روح‌اله شریفی

ناظر داوری: ایرج نظری

پرسپولیس - فولاد خوزستان، ساعت 20:45، ورزشگاه آزادی

داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: آرمان اسعدی و مهدی عالیقدر، داور چهارم: حسن اکرمی

ناظر داوری: حیدر شکور

منبع : تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rlmkm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونی : مورینیو تاثیر بزرگی داشته