تاریخ انتشار: 1395/12/03 10:47
کد خبر: 227692

کارلوس کی روش، استاد جایگزین کردن بازیکنان، یک بازیکن دیگر کشف کرد

کارلوس کی روش، استاد جایگزین کردن بازیکنان، یک بازیکن دیگر کشف کرد
به واقع باید کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی را استاد جایگزین کردن بازیکنان به جای همدیگر نامید. کی‌روش در طول چند سال گذشته به خوبی نشان داده که وابسته به بازیکنی نیست و خیلی زود از بازیکنان حتی مطرح عبور می‌کند.
 

به واقع باید کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی را استاد جایگزین کردن بازیکنان به جای همدیگر نامید. کی‌روش در طول چند سال گذشته به خوبی نشان داده که وابسته به بازیکنی نیست و خیلی زود از بازیکنان حتی مطرح عبور می‌کند. نمی‌خواهیم به حاشیه برویم اما جایگزین کردن رحمان احمدی پا به سن گذاشته به جای مهدی رحمتی ستاره و آماده، سورپرایز بزرگ کی‌روش در روزهایی بود که بازی‌های حساسی پیش روی تیم ملی قرار داشت. کسی باور نمی‌کرد که کی‌روش رحمتی را کنار بگذارد و با احمدی هر چند آماده و قبراق به مصاف بازی‌های بزرگ برود.

اما کی‌روش این کار را کرد و اتفاقا نتایج بسیار خوبی هم کسب کرد. این خصلت کی‌روش و البته داشتن بهترین‌ها در هر زمان باعث شده تا او اشتهای سیری ناپذیری در جذب بازیکنان تازه وارد داشته باشد. از طرف دیگر کی‌روش علاقه زیادی به بازیکنان خارج از ایران دارد. هر چند او همواره نگاهی مثبت به لیگ داشته ‌اما نمی‌توان از علاقه وافر او به لژیونرها و حتی بازیکنان ناشناخته و ساکن اروپا به راحتی گذشت.

سرمربی تیم ملی این روزها و در حالی که دل چندان خوشی از اتفاقات اخیر ندارد، به شدت به دنبال بازیکنان تازه وارد است. کی‌روش در روزهای نخست حضورش در ایران از بازیکنانی مثل رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه رونمایی کرد که تجربه‌های موفق کی‌روش به شمار می‌روند و از طرف دیگر بازیکنانی مثل بیت آشور و داوری را به تیم ملی دعوت کرد که باید گفت توفیق چندانی نداشتند و خود کی‌روش هم به این نتیجه رسید اما نه موفقیت‌ها در این عرصه و نه ناکامی‌ها در جذب این بازیکنان باعث نشده تا اشتهای کی‌روش برای داشتن همه استعدادها و بازیکنان کم شود.

او در روزهایی که بازیکنان خوبی مثل قوچان‌نژاد، دژاگه، طارمی، آزمون، جهانبخش، عزت‌اللهی و... را دارد همچنان به دنبال جذب بازیکن است. بازیکنانی که نه تنها می‌توانند از نظر کی‌روش بیشتر به تیم ملی کشورمان کمک کنند بلکه گزینه‌های خوبی برای کنار گذاشتن برخی بازیکنان خواهند بود و دست سرمربی تیم ملی را بیش از گذشته باز خواهند گذاشت.

فارغ از اینکه در روزهای گذشته چه اتفاقاتی رخ داد و در روزهای آینده در اعلام فهرست تیم ملی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، کی‌روش همچنان به روش قدیمی خود ادامه می‌دهد و بازیکنان بسیاری را زیر نظر دارد و شاید هم خرده‌ای به او نباشد چرا که او توانسته مهره‌هایی مثل قوچان نژاد و دژاگه را به تیم ملی معرفی کند و در طول سال‌های گذشته بهره زیادی از حضور آنها برده است.

هر چند همواره انتقادهایی هم به او بوده و برخی‌ها این را موجب تضعیف لیگ برتر می‌دانند اما هیچ وقت گوش کی‌روش به این حرف‌ها بدهکار نبوده و بنیه تیمش را روی بازیکنانی می‌گذارد که در تیم‌های خارج از ایران، مشغول بازی هستند.

کشف جدید کی‌روش

کارلوس کی‌روش در سفر اخیر خود به اروپا بازیکنان لژیونر و چند تن از بازیکنان ساکن اروپا را زیر نظر گرفته و این امکان وجود دارد که فهرست بعدی سرمربی تیم ملی برای دیدار با قطر و چین پر از سورپرایز باشد. این در حالی است که سرمربی تیم ملی ابتدا راهی هلند شده و عملکرد بازیکنانی مثل جهانبخش و حتی قوچان‌نژاد را زیر نظر گرفت.

رایان سیروس تفضلی، مدافع ایرانی - انگلیسی تیم پیتربرو این روزها به صورت جدی زیر نظر کادرفنی تیم ملی ایران قرار دارد. تفضلی در پست مدافع بازی می‌کند و در این فصل نیز در لیگ یک انگلیس عملکرد قابل قبولی داشته است تا جایی که حدود 2 ماه پیش روزنامه‌ دیلی‌میل از دعوت این بازیکن به تیم ملی ایران خبر داد و او را سورپرایز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دانست.

رایان تفضلی مدافع ایرانی - انگلیسی است که در لیگ دسته یک انگلیس بازی می‌کند. او این فصل عملکرد خیلی خوبی در تیمش داشته و باعث تمجید کارشناسان شده است. البته کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از مدت‌ها پیش به شدت عملکرد رایان تفضلی را زیر نظر گرفته بود اما پرونده این بازیکن از زمانی باز شد که کی‌روش در سفر اخیر خود حتی قصد داشت به انگلیس سفر کرده و عملکرد این بازیکن را از نزدیک زیر نظر بگیرد.

تفضلی در ساتن انگلیس به دنیا آمده است ولی با توجه به اینکه پدرش ایرانی است، می‌تواند برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازی کند. او فوتبالش را از آکادمی ساوتهمپتون شروع کرده یعنی جایی که الکس اوکسلد چمبرلین (بازیکن کنونی آرسنال و تیم ملی فوتبال انگلیس) در این تیم در کنار او بود. باید منتظر ماند تا مشخص شود تفضلی در راه بازیکنانی مانند قوچان‌نژاد و دژاگه گام برمی‌دارد یا پرونده او هم مثل بیت‌آشور، نظری و داوری خیلی زود در تیم ملی بسته می‌شود و یا اینکه مانند بازیکنانی مانند دنیل نوروزی و ویلیام آتشکده حضورش در تیم ملی فقط در حد حرف باقی خواهد ماند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wrnjd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی‌روش، حق رای را از آندو و اشکان گرفت و به کاپیتان پرسپولیس داد