تاریخ انتشار: 1395/12/03 12:39
کد خبر: 227675

زلزله پرسپولیس به آسیا رسید؛ نشان بدهید که رییس کیست!

زلزله پرسپولیس به آسیا رسید؛ نشان بدهید که رییس کیست!

پرسپولیس در میدان آسیایی. سرخپوشان پایتخت در حالی در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند که در یکی از بهترین دوران‌های چند سال اخیر خود به سر می‌برند. تیمی که هم فوتبالی زیبا و جذاب ارایه می‌دهد و هم با قرار داشتن در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران، شانس اصلی قهرمانی لیگ شانزدهم به حساب می‌آید. حمایت پرشور هواداران و داشتن بازیکنان سرشناس که تعداد زیادی از تیم اصلی آن، ملی پوش هستند، باعث شده تا تیم برانکو در اکثر بازی‌ها پرقدرت ظاهر شود و اگر اتفاق‌های رخ داده در داربی 84 را کنار بگذاریم، باید گفت که پرسپولیس در موقعیت عادی، حداقل روی کاغذ تیم پیروز میدان بوده است. این شرایط حالا هواداران پرسپولیس را امیدوار کرده که این تیم در لیگ قهرمانان هم موفق باشد و بتواند روند خوب خود را آسیا نیز ادامه دهد.
اما پرسپولیس که در گروه D لیگ قهرمانان آسیا با الریان قطر، الهلال عربستان و الوحده امارات هم گروه است، به علت مسایلی که بین ایران و عربستان به وجود آمده در عمان میزبان الهلال است و باید از ساعت 18:30 دقیقه امروز در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط رو در روی این تیم قرار بگیرد.
اما حریف امروز تیمی باسابقه است که با به دست آوردن ۴۷ جام قهرمانی پرافتخارترین باشگاه ورزشی عربستان است و با کسب 9 مقام قهرمانی در رقابت‌های مختلف باشگاهی آسیا، یکی از پر افتخارترین تیم‌های فوتبال قاره کهن نیز به حساب می‌آید. الهلال مانند پرسپولیس که فصل گذشته پس از استقلال خوزستان در رتبه دوم جدول قرار گرفت، پس از الاهلی، نایب قهرمان لیگ عربستان شد. الزعیم یا همان رییس که لقب الهلال است، در حال حاضر نیز شرایطی شبیه به پرسپولیس را دارد و با 47 امتیاز در رده نخست لیگ کشور خود قرار دارد و مدعی قهرمانی است.
این تیم که از رامون دیاز سرمربی 57 ساله آرژانتینی به عنوان سرمربی روی نیمکت خود بهره می‌برد، تعدادی از ملی پوشان سرشناس فوتبال عربستان مانند یاسر القحطانی، سالم الدوساری، ناصر الدوساری، محمد الشلهوب و یاسر الشهرانی در ترکیب خود بهره می‌برد. این تیم چند بازیکن خارجی هم دارد و از کارلوس ادواردوی بزریلی و نیکولاس ملیسی آرژانتینی در خط هافبک و  لئو بوناتینی و تیاگو آلوس بزریلی در خط حمله بهره می‌برد. ضمن این که نام عمر خربین مهاجم مطرح سوریه ای که تاکنون چند بار مقابل تیم ملی ایران بازی کرده، نیز در بین مهاجمان این تیم به چشم می‌خورد.
اما پرسپولیس که در بازی قبلی خود با همکاری بارسایی، مهدی طارمی و رامین رضاییان، برابر سپاهان به پیروزی دو بر یک رسید، در حالی به مصاف الهلال می‌رود که برخلاف چند دیدار قبلی خود در لیگ برتر، یاران خود را به صورت کامل در اختیار دارد. مهم‌ترین بازیکنی که به ترکیب قرمزها برمی‌گردد، کمال ‌یا هافبک دفاعی اصلی این تیم است که غیبت‌اش در دو بازی قبلی پرسپولیس برابر استقللال و سپاهان، کاملا مشهود بود. به غیر از او سیدجلال حسینی هم که در بازی قبل تیم‌اش محروم بود، می‌تواند در خط دفاع سرخ‌ها به میدان برود. در این شرایط، برانکو امیدوار است خلاقیت بازیکنانی مثل محسن مسلمان و سروش رفیعی و دوندگی بالای رامین رضاییان به کمک تیم‌اش بیاید و مهدی طارمی و وحید امیری هم بتوانند قفل دروازه الهلال را باز کنند.
پرسپولیس و الهلال آخرین بار در فصل 2015 لیگ قهرمانان آسیا و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم رفتند که در بازی رفت سرخپوشان با گل به خودی دیاگو مدافع الهلال در ورزشگاه آزادی به پیروزی رسیدند اما در بازی برگشت که در ورزشگاه ملک فهد برگزار شد، الهلال با نتیجه سه بر صفر و با گل‌های یوسف سالم، محمد الشهلوب از روی نقطه پنالتی و عبدالعزیز به پیروزی سه بر صفر رسیدند تا شاگردان برانکو حذفی تلخ از لیگ قهرمانان داشته باشند اما حالا پرسپولیس برای جبران و انتقام به میدان می‌آید و می‌خواهد نشان بدهد که رییس کیست!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48dm5m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صفرتا صد رقبای پرسپولیس/ از نفرت تا دو رگه ها

عالیشاه: در گروهی سخت قرار گرفتیم
باید هم در لیگ برتر و هم آسیا نتایج خوبی کسب کنیم