تاریخ انتشار: 1395/12/07 17:37
کد خبر: 226867

کاپلوی جنوب در مصاف با مغز ریکارد!

الجزیره امارات تیم سخت و قدرتمندی است که شاگردان پورموسوی باید جانانه با آنها بجنگند و گرفتن امتیاز از ابوظبی و آوردن آن به ایران می تواند غنیمتی گرانبها برای خوزستانی ها باشد تا به دور بعد با امید بیشتری نگاه کنند.
کاپلوی جنوب در مصاف با مغز ریکارد!

به گزارش فرتاک ورزشی، استقلال خوزستان این هtjه باید در ابوظبی به مصاف تیم الجزیره امارات برود. شاگردان پورموسوی که در بازی اول سه امتیاز شیرین را به دست آوردند در صورت کسب امتیاز از این بازی امیدشان به صعود چندین برابر می شود.الجزیره نیز در بازی قبل خود برابر لخویا قطر با نتیجه 3-0 شکست خورد و بدنبال جبران در بازی برابر استقلال خوزستان است.

کمی با هم تیم الجزیره امارات را مرور می کنیم:

 

افتخارات باشگاه الجزیره امارات

یک قهرمانی در لیگ امارات، یک قهرمانی جام فدراسیون امارات، یک قهرمانی در جام حذفی امارات، 3 قهرمانی در جام پادشاهی امارات.

 

ورزشگاه 42 هزار نفری محمد بن زاید

ورزشگاه 15 هزارنفری محمد بن زاید در یک تغییر به استادیوم 42 هزار نفری تبدیل شد اما هنوز هیچگاه این ورزشگاه پر از تماشاچی نشده است و رکورد حضور تماشاگر در این ورزشگاه مربوط به دیدار امارات و استرالیا است که 40893 هوادار از آن بازی دیدن کردند.

 

جایگاه در جدول فعلی لیگ امارات

الجزیره با 50 امتیاز و اختلاف 9 امتیازی با تیم دوم، صدرنشین جدول لیگ امارات است. آنها تنها 1 باخت داشته اند و 2 دیدار با تساوی به پایان برده اند و 16 بازی را پیروز شده اند. 53 گل زده اند و تنها 13 گل خورده اند تا نشان دهد چه تیم قدرتمندی هستند.

سرمربی فعلی، مربی سابق مسی

هتک تن کاته 61 ساله سرمربی هلندی االجزیره است که خودش در پست وینگر راست فوتبال بازی می کرده است. او در تیم های هراکلس، تل استار، ایگلس، ادمونتون بازی کرده است و در مجموع 202بازی توانسته 34 گل زده است.

دوران مربی گری او با حضور در تیم ایگلس شروع شد و سپس یه هراکلس پیوست.اولین تیم مهم این سرمربی اسپارتاروتردام در لیگ هلند بوده است، سپس به هانگریا پیوست و توانست در لیگ رومانی قهرمان شود.

او سه سال بعد از این قهرمانی به همراه رایکارد به بارسلونا پیوست و از سال 2003 تا 2006 در این تیم مطرح اسپانیایی باقی ماند، او با بارسلونا دو فصل قهرمان لالیگا، دو فصل قهرمان سوپرکاپ، یک فصل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد تا کارنامه اش درخشان تر شود، او پس از آن سرمربی آزاکس شد و توانست دو جام را در یک سال همراه با این تیم هلندی به دست آورد.

پس از دو قهرمانی به چلسی مورنیو پیوست اما نتوانست با آّبی های لندنی قهرمانی به دست آورد. او پس از چلسی یک فصل سرمربی پاناتیاکوس بود و سپس به تیم های آسیایی پیوست.

او در تیم های الاهلی دبی، ام صلال قطر، شاندونگ چین سرمربی گری کرد و البته او از سال 2013 تا 2016 بازهم در اسپارتا رتردام مربی گری کرد و ابتدای فصل قبل به تیم الجزیره پیوست. 

او با بازیکنان بزرگی چون مسی، اتوئو، رونالدینو، شوچنکو، تری، لمپارد، دروگبا، پیکه، ژاوی، اینیستا، پویول و .. کار کرده است و مطمئنا تجربه بالای او می تواند بسیار به کار تیم اماراتی بیاید.

ستاره های کنونی

علی خصیف

دروازه بان باتجربه و 29 ساله به احتمال فراوان در بازی با استقلال خوزستان درون دروازه می ایستد، دروازه بانی که ایرانی ها از گل زدن به او خاطرات فراوانی دارند.

 

کارلوس پینتو چاوز

مدافع برزیلی تیم الجزیره با 35 سال از قدرت های خط دفاعی به حساب می آید، او سابقه بازی در تیم های خنک و اسپارتاک مسکو را نیز در کارنامه دارد و از سال 2016 به الجزیره پیوسته است.

 

مبارک بوصفی

بازیکن مراکشی تیم الجزیره که رهبر خط هافبک این تیم است، مبارک که در تیم های پایه آژاکس و چلسی رشد یافته است، در تیم هایی چون اندرلخت، خنت و لوکوموتیو مسکو بازی کرده است و هافبک های استقلال خوزستان باید بتوانند به خوبی از مهار او بربیایند.

 

لئوناردو

وینگر برزیلی و 30 ساله الجزیره نیز سابقه بازی در تیم هایی چون آ ئ ک آتن و جونبوک موتورز را دارد و به تازگی به تیم الجزیره پیوسته است. او در تیم های ملی برزیل در رده پایه زیر 20 و زیر 17 سال سابقه بازی و گلزنی را دارد.

 

آلیتون

مهاجم خطرناک و بسیار شش دانگ برزیلی که با تیم الهلال خود را در آسیا شناخته تر کرد، او از سال 2016 به الجزیره پیوسته است و توانسته گل های مهمی در بازی های لیگ برای این تیم به ثمر برساند.

 

علی مبخوت

یکی از اضلاع مثلث آتش تیم ملی امارات، او در کنار عمرعبدالرحمن و احمد خلیل این مثلث وحشتناک را تشکیل داده است. مبخوت که تنها و تنها در الجزیره بازی کرده تا کنون 90 گل برای تیمش به ثمر رسانده است.او همچنین از 46 بازی ملی، 36 گل ملی در کارنامه دارد و مهاجم بسیار خطرناکی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vwvrp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برتری حریف آسیایی استقلال خوزستان در قطر