تاریخ انتشار: 1395/12/10 15:07
کد خبر: 226149

برانکو؛ منطقی یا احساسی؟!

سرمربی کروات پرسپولیس در آستانه دیدار مهم این تیم مقابل الوحده امارات دستور به ترک اردوی دو ستاره خود داده است.
برانکو؛ منطقی یا احساسی؟!

برانکو در اقدامی غیر منتظره و در آستانه یک دیدار مهم در لیگ قهرمانان آسیا دستور داد تا رامین رضاییان و علی علیپور دو ستاره سرخپوشان اردوی تیم را ترک کرده و به ایران بازگردند که این موضوع واکنش های بسیاری را بدنبال داشته و برخی آن را شجاعانه و قابل تحسین و برخی دیگر احساسی قلمداد نموده اند و اعتقاد دارند که واکنش برانکو می تواند به تیم در آستانه این دیدار مهم آسیب برساند.

 

اما براستی آیا اقدام برانکو درست و منطقی بوده است یا این که بر اساس احساس صورت گرفته؟ آیا می توانست چشم پوشی کرده و از کنار این مسئله عبور نماید و برای تیم حاشیه بیشتری ایجاد نشود؟ کدام یک از این موارد را می توان مورد قبول دانست؟

 

اما قبل از این که بخواهیم به رفتار برانکو و درست و یا اشتباه بودن آن شاره نماییم بد نیست بدانیم که متاسفانه در فوتبال ایران بازیکن سالاری و ارجعیت توجه مدیران به ستاره تا مربیان در اولویت بوده و این موضوع شاید یکی از مهم ترین آفت فوتبال ایران در چند سال گذشته بوده است که همیشه ستاره ها را در یک حاشیه امنیت قرار داده تا هر نوع رفتاری را که دوست دارند انجام دهند!

 

اما قضیه برانکو با دیگر مربیان ایران متفاوت بوده است، اول این که او در زمانی اقدام به مقابله با بازیکن سالاری نموده است که خود در اوج بوده و به شدت مورد حمایت هواداران می باشد و این برای این مربی می توان یک حاشیه امنیت ایجاد کرده تا در مقابل هر ستاره ای بایستد و تنبیه های مورد نظر را اعمال نماید.

 

اما صرف نظر از این که برانکو تا چه اندازه مورد توجه و حمایت مدیریت باشگاه و مدیران می باشد، آن چه که اهمیت دارد این است که برانکو به نماد و پرچمدار مقابله با بازیکن سالاری در ایران تبدیل شده است و این می تواند در آینده فوتبال کشور و مسیر حرفه ای بودن بازیکنان بسیار تاثیرگذار باشد.

 

باید قبول کنیم که نتیجه یک بازی هر چند تلخ هم که باشد، نباید ما را از مسیر اصول حرفه ای و اخلاقی دور نماید و این موضوع را برانکو بخوبی درک کرده و شاید حتی برای خود نیز دردسر ایجاد نماید اما همین که تحت هر شرایطی اصول حرفه ای را زیر پا نگذاشته و اجازه بی نظمی و بی اخلاقی به هر بازیکنی ولو ستاره هم که باشد، نمی دهد، قابل تحسین بوده و باید نسبت به این رفتار او جامعه رسانه ای واکنش مثبت نشان داده و نگذارد این تفکر حرفه ای و اخلاقی، بدلیل برخی از مسائل به فراموشی سپرده شود.

 

جان کلام این که همه وظیفه دارند از این تفکر حمایت کرده تا ان شالله آینده فوتبال ایران این موضوع را به طور کامل لمس نموده و به اجرا تا ان شالله بازیکنانی هم که از ایران به میادین بین المللی و تیم های معتبر خارجی می روند، با درک این موضوع که اصول حرفه ای اجازه هر گونه رفتاری را به انها نمی دهد، زمینه های پیشرفت را برای خود فراهم نمایند و رفتار برانکو نه تنها برای پرسپولیس بلکه برای جامعه ورزشی و بویژه فوتبال می تواند تاثیرگذار باشد.

نویسنده: نادر دارستانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36akvy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هشتگ خاص پرسپولیسی ها در حمایت از تصمیم برانکو مبنی بر اخراج رضاییان و علیپور +عکس