تاریخ انتشار: 1395/12/21 14:57
کد خبر: 223795

چرا داور به بازیکن پرسپولیس که آب دهان پرتاب کرد کارت نداد؟

سرمربی استقلال خوزستان گفت: «به داور گفتم مهربانانه با پرسپولیس برخورد کردید. دلیل این حرف من هم مشخص است که یک بازیکن آنها کارت نمی گیرد ولی بازیکن من را دقیقه 93 اخراج می‌کند.»
چرا داور به بازیکن پرسپولیس که آب دهان پرتاب کرد کارت نداد؟

قضاوت بیژن حیدری در بازی تیمش مقابل پرسپولیس در آزادی را کمی مهربانانه به نفع حریف سرخپوش می‌داند اما در کل جدا از تبریک به تیم برانکو ایوانکوویچ یک تشکر ویژه از بازیکنان استقلال خوزستان داشته و به هیچ وجه آنها را بازنده این بازی نمی‌داند.

 

سیدسیروس پورموسوی در این بین یک قدردانی هم از استاندار خوزستان داشته که در موجی از بی‌تفاوتی مسئولان بانک ملی، هوای او و بازیکنانش را داشته و آنها را برای بازی مقابل لخویا در شرایط خوبی قرار داده است.

 

اظهارات پورموسوی را در ادامه می خوانید:

 

* بازی با پرسپولیس که بازنده از زمین خارج شدید را چطور دیدید؟

- من بعد از بازی هم در این خصوص صحبت کردم و باید به هر دو تیم به خاطر ارایه یک فوتبال زیبا و جذاب که هم تماشاگران در استادیوم و هم بیننده‌های تلویزیون را راضی نگه داشت تبریک بگویم. یک تبریک ویژه هم به بازیکنان تیم خودم داشته باشم که در این بازی سربلند بودند و از نظر من تیم ما در این مسابقه بازنده نبود. در نیمه دوم کاملا بر جریان بازی مسلط بودیم و با اینکه چند بازیکن ما تجربه آزادی و این همه تماشاگر را نداشتند به نظرم طی این مدت هیچ تیمی آنقدر پرسپولیس را در خانه‌اش تحت فشار قرار نداده بود. به برانکو و بازیکنانش تبریک می‌گویم چون با شکست ما به قهرمانی نزدیک شدند.

 

* در این بازی خیلی به شرایط داوری اعتراض داشتید و از مسابقه هم اخراج شدید؟

- من با داور مسابقه حتی بین دو نیمه هم صحبت کردم و به او گفتم که مهربانانه با پرسپولیس برخورد کردید. دلیل این حرف من هم مشخص است که یک بازیکن آنها پنج، شش بار بازیکن من را زد. آقای حیدری مگر نقض مکرر قانون اخطار ندارد. فرض بر این که خطای بازیکن در آن صحنه خطا نبوده اما تکرار آن برای چند بار نقض قانون نیست و آیا نباید به او اخطار داده می‌شد. آن وقت بازیکن من را دقیقه 93 اخراج می‌کنند و بازیکن حریف که هم خطا کرد، هم توپ را به نشانه اعتراض به زمین کوبید و هم گفتند آب دهان انداخته را راحت از این رفتارش عبور می‌کنند. بازی تا به هیجان می‌رسید از جریان می‌افتاد و تمام صحنه‌های 50-50 را سوت زد. آقای حیدری داور باشخصیتی است اما با این فشاری که تیم تحمل می‌کند و هر پنج روز هم باید یک بازی انجام بدهیم نباید این‌طور شود. من روی یک خطا که واقعا خطا نبود در دقیقه 93 از لب خط بیرون آمدم و اعتراض کردم که کمک داور در گوشی به او گفت اخراج شود و حتی خود حیدری هم به من گفت شما چیزی نگفتید اما باید اخراج تان کنم و با آن همه فشار روی تیم و بازیکنان این تصمیم را گرفتند.

 

* به نتیجه‌گیری مقابل پرسپولیس برای رسیدن به سهمیه آسیا خیلی امیدوار بودید. با این باخت هنوز هم امید دارید؟

- امیدمان را که هنوز از دست ندادیم و خدا را شکر نتایج رقبا به نحوی رقم خورد که می‌توانیم در ادامه به این خواسته برسیم. این فرصت هنوز هم برای استقلال خوزستان وجود دارد و با قدرت ادامه رقابت‌ها را دنبال می‌کنیم تا به این خواسته ان‌شاء‌الله دست پیدا کنیم.

 

* در مورد لیگ قهرمانان آسیا و بازی بعد خودتان مقابل لخویا بپرسیم که شکست این تیم راه صعود شما به مرحله بعد را هموار می‌کند.

- باور کنید اگر از ما حمایت شود به امید خدا با نتیجه گرفتن مقابل لخویا به مرحله بعد صعود خواهیم کرد. لخویا تیم فوق‌العاده خوبی است که 11، 12 بازیکن خارجی دارد که تبعه قطر شدند تا بتوانند به جام جهانی بروند. بچه‌های استقلال خوزستان نشان داده‌اند که مرد روزهای سخت هستند و اگر بتوانیم مثل بازی با پرسپولیس به خصوص نیمه دوم کار کنیم به این خواسته می‌توانیم دست پیدا کنیم. باور کنید مقابل پرسپولیس به خصوص در نیمه دوم خیلی خوب بودیم و همین خوب بودن باعث شد یک مربی بزرگ مثل برانکو از تیم ما تعریف کند و واقعا جای تقدیر دارد.

 

* به نظر می‌رسد مسئولان یک تکانی خوردند و قبل از بازی با پرسپولیس بالاخره واریزی داشتند تا تیم از نظر روحی اوضاع خوبی پیدا کند؟

- واقعا جای شکر دارد و به خصوص جای تشکر از استاندار محترم خوزستان آقای شریعتمداری که به خاطر تاخیر در پرواز به اهواز با ما همسفر بودند. دکتر شریعتمداری به من گفت هم خوشحالم که یک بازی خوب برابر پرسپولیس به نمایش گذاشتید و هم ناراحتم که برنده نشدید. ما از بی‌مهری و بی‌تفاوتی برخی از آقایان ناراحتیم اما دم استاندار خوزستان گرم که به ما قول داد یکی، دو میلیارد دیگر هم به ما برساند تا با قدرت ادامه رقابت‌های لیگ و آسیا را دنبال کنیم. شب عید است و همه بازیکنان ما خانواده‌ای دارند که چشم انتظار آنها هستند و امیدوارم مسئولان بانک ملی حرکتی انجام داده و به بچه‌ها در این راه کمک کنند و قول و قرارهای خودشان را عملی نمایند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zro86

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نکته بازی پرسپولیس – استقلال خوزستان: مهندس هست، یاغی نیست